Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Řešení slovních úloh trojčlenkou Kolik benz í nu potřebuji na cestu?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy o společné práci − 2
Advertisements

Lineární rovnice 8.-9.ročník
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Přímá a nepřímá úměrnost
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Autor: Mgr. Marie Smolíková Datum: Ročník: 7.
Slovní úlohy na společnou práci
Nepřímá úměrnost Trojčlenka
Přímá úměrnost - opakování
Trojčlenka.
Přímá úměrnost Trojčlenka
Slovní úlohy řešené TROJČLENKOU
* Trojčlenka příklady Matematika – 7. ročník *
TROJČLENKA Řešení praktických úloh o úměrných veličinách.
KVÁDR POVRCH A OBJEM.
Výpočty přímé a nepřímé úměrnosti.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Oprava úvodní písemné práce
Dělitelnost – slovní úlohy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Opakování na čtvrtletní písemnou práci
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 3 VY_42_INOVACE_29 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka)
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_573_PŘEVODY_JEDNOTEK_OBSA HU Téma: OPAKOVÁNÍ.
Troj č lenka Ing. Kamila Kočová Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Poměr, přímá a nepřímá úměrnost Prezentace_11
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – nepřímá úměrnost 1 VY_42_INOVACE_09 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Procenta.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Procenta v praxi Kolik ušetříme na slevách? Jaké je složení potravin?
Objem kvádru a krychle slovní úlohy 6. třída. Jakou hmotnost má cihlová zeď dlouhá 8 m, široká 2,4 m a tloušťce 0,6 m, jestliže 1m³ má hmotnost 25 q.
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Obvod rovinných obrazců Pojmenuj geometrické tvary a urči kolik mají.
U příkladů, kde se vyskytují procenta, rozlišujeme tři základní veličiny: - základ (100%)... z - procentovou část... č - počet procent... p První dvě.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Jan Podlena Autor: Mgr. Jan Podlena Zkus vyjmenovat další příklady z běžného života kde.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Procento a diagramy Statistiky o kouření Statistiky ve škole Jaká je.
Autor: Mgr. Radek Martinák Kruh – popis, praktické využití Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Rovnoběžník Jaká je plocha střechy?Kolik látky je potřeba na zhotovení.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Procentová část, základ, počet procent Kolik ušetříme na slevách? Splníme.
Autor: Mgr. Radek Martinák Válec – popis, povrch, objem Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Trojúhelník Vyrábíme dopravní značky Opravujeme střechy Krájíme sýr.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Výpočty s odmocninami.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_072.MAT.01 Hospodářské výpočty 2 – Trojčlenka.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Hustota a její měření.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Koule – popis, praktické úlohy
Výpočty s mocninami Počítáme výměru pole. Vypočteme velikost pozemku.
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Přirozená čísla Jednotky délky Obvod a obsah
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná
zpracovaný v rámci projektu
Přímá a nepřímá úměrnost
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
ÚMĚRA– výpočet neznámého členu úměry
VY_32_INOVACE_044_Trojčlenka
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_88_M7
Slovní úlohy o společné práci − 2
Slovní úlohy o společné práci − 2
Dělení desetinného čísla celým číslem - procvičování
DIGITÁLNÍDIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Úměra – úměrnost (výpočty přímé a nepřímé úměrnosti)
Tělesa –V kvádru-slovní úlohy
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola Čelákovice
1.6 Přímá a nepřímá úměrnost
Slovní úlohy o společné práci − 3
Transkript prezentace:

Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Řešení slovních úloh trojčlenkou Kolik benz í nu potřebuji na cestu? Kolik zboží koup í m za v í ce peněz? Kolik kohoutů napln í baz é n? Kolik děln í ků postav í dům?

Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Co už víme o úměře a úměrnosti Přímá úměrnost:Nepřímá úměrnost: X : 3 = 30 : 45 Výpočet nezn á m é ho členu ú měry

Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Postup při řešení slovních úloh 1.zap íš eme text pomoc í dvou veličin, stejn é veličiny píšeme pod sebe, příp. převedeme jednotky 2.urč í me druh úměrnosti pomocí š ipek 3.stanov í me úměru, provedeme její výpočet a určíme jednotku 4.provedeme logickou zkou š ku 5.odpověď

Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika K přepravě návštěvníků sportovního podniku je potřeba 60 autobusů. Kolik autobusů je potřeba k dopravení návštěvníků? n á v š těvn í ků ……………60 autobusů návštěvníků …………… x autobusů x : 60 = 5000 : 3000 Logická zkouška: př í m á ú měrnost: v í ce n á v š těvn í ků přeprav í v í ce autobusů Odpověď: K přepravě 5000 n á v š těvn í ků je třeba 100 autobusů. Řešená vzorová úloha

Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Řešte slovní úlohy pomocí trojčlenky Patnáct vajec stojí 33 Kč. Kolik stojí 20 vajec? Učeň splnil zadaný pracovní úkol za 3,5 hod. Jakou část úkolu při stejném výkonu splnil za 1 hodinu? Pozor na zápis Martinův dědeček si vypočítal, že mu seno vystačí pro 15 králíků na 100 dní. Vypočítej, na kolik dnů by mu seno stačilo pro 20 králíků. Osm švadlen by danou zakázku zhotovilo za 15 směn. Kolik švadlen musí na zakázce pracovat, aby byla zhotovena o 3 směny dříve? Pozor na zápis směn

Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Náročnější slovní úlohy (pro šikovné) Na sportovní utkání dopraví firma návštěvníků při nasazení 100 autobusů za 1 hodinu a 10 minut. Za jak dlouho dopraví tyto návštěvníky 120 autobusy? Dubový trám tvaru kvádru s rozměry 4,6 m, 20 cm a 15 cm má hmotnost 96,6 kg. Vypočítej hmotnost trámu stejné jakosti s rozměry 5 m, 18 cm, 22 cm. Řidič načerpal do kanystru 20 l nafty. Z děravého dna za každou minutu odteklo 2,5 cm 3 nafty. Za kolik hodin (dnů) se kanystr zcela vyprázdnil? Pozor: někter é ú daje mohou být zav á děj í c í (zbytečn é), převod na stejn é jednotky

Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Trojčlenka = cross-multiplication slovní úloha = word problem zápis = solution jednotka = unit úměra = proportion

Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Vyber si slovní úlohu a vyřeš ji Písařka napsala na stroji 16 stránek textu za 2 h a 8 minut. Kolik stránek textu při stejné rychlosti psaní by napsala za 20 minut? A) 2,5 stránek B) 25 stránek C)5 stránek D)102 stránek 1,85 m vysoký Milan vrhá stín 74 cm. Jak vysoký musí být Emil, když ve stejnou dobu vrhá stín o 6 cm delší než Milan? A) 2 m B) o 15 cm vyšší než Milan C) 20 dm D) 200 cm

Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Použité zdroje: