Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.3569 Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Starověká Indie.
Advertisements

Předmět OBČANSKÝ A SPOLEČENSKOVĚDNÍ ZÁKLAD Ročník a obor 3. ROČNÍK ZDRAVOTNICKÝ ASISTENT, 4.ROČNÍK K OPAKOVÁNÍ Kód sady OSVZ/ZA/03+04/01 Kód DUM OSVZ/ZA/03+04/01.
STAROVĚKÁ INDIE.
VY_32_INOVACE_Dj Indie-prezentace
STAROVĚKÁ INDIE.
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
Test D6 - 1 Zpracovala: Mgr
ZŠ Rajhrad Autor: PaedDr. Zdeněk Motlíček 2011/2012
VY_32_INOVACE_3D.6.14 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
INDIE.
Starověká Indie.
Starověká Indie.
VY_32_INOVACE_Dj.9.18-Mínojská kultura-prezentace
 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martina Kadlčková. Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR. Starověká.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Starověká Indie 6. ročník
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Starověká Indie Petr Machala.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Kultura starověké Indie
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Z.Šupková Název šablonyIII/2.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.8 Starověká Indie Název sady: Staroorientální státy a starověké.
usazování hebrejsko – židovských
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Od dotace EU k proměně vyučovací hodiny registrační číslo projektu CZ 1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola, Základní umělecká škola a Mateřská.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Dominik Plašil, 6. A  V 6. st. př. n. l se objevují 1. významné osobnosti  Gautama Siddhártha – buddhismus  Vardhamána – džinismus  Vytlačování.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
VY_32_INOVACE_214_Indie Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D Datum ověření ve výuce: Ročník:6.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ASIE – MONGOLSKO, KLDR, KOREJSKÁ REPUBLIKA
Autor: Mgr. Božena Andrašková Název : VY_32_INOVACE_8C55D6_Indie, Čína
Název materiálu: VY_12_INOVACE_D.6.Si.11_Staroveka_Indie Datum:
VY_32_INOVACE_D6.14   Autor: Mgr. Nováková Jana
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_28DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_2-35_Starověká Indie Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
INDIE VE STAROVĚKU s. 137.
Digitální učební materiál
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
Starověká Indie.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Kultura a vzdělanost ve starověké Indii
INDIE.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Indie Uč. str
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název materiálu:VY_32_INOVACE_17-05_Indie - prezentace Autor:Mgr. Lucie Holíková Ročník:6. Datum vytvoření:

Vzdělávací oblast:Člověk a společnost Tematická oblast:Dějepis pro 6. ročník Předmět:Dějepis Výstižný popis způsobu využití, metodické pokyny: Podává stručný přehled o starověkém Indii. Popisuje přírodní podmínky a zemědělství, státní útvary a kulturu. Prezentace je zakončena opakováním. Klíčová slova:Indie, staroorientální stát, hinduismus Druh učebního materiálu:prezentace

Starověká Indie

Přírodní podmínky ☺ poloostrov ☺ od pevniny oddělen pohořím Himaláj ☺ řeky: Indus, Ganga, Brahmaputra → vhodné podmínky pro zemědělství a říční dopravu!! PĚSTOVALI: -obilí, sezam, bavlnu, rýži, luštěniny CHOVALI: -koně, ovce, hovězí dobytek -domestikovali slony -kráva - posvátné zvíře Indický subkontinent

3. tisíciletí př.n.l. – první vyspělá města v Indii Města se skládala ze 2 částí: hrad(citadela)podhradí útočiště před nepřítelemvlastní město 1500 př.n.l. – vpád indoevropských árijských kmenů -podmanily si původní obyvatelstvo -vytvořily stát v povodí řeky Gangy Státní útvary

Vláda Alexandra Makedonského v Indii -4. st.př.n.l. -jeho vpád umožnil Indii obchodovat se západem (indické bavlněné, vlněné, lněné látky, drahokamy…) Říše krále Ašóky - centralizovaná říše - vznikla po odchodu Alexandrových vojsk - nejvýznamnější panovník – Ašóka (3. st.př.n.l.) – vládl bez násilí, zabýval se dobročinnou činností (nemocnice apod.) -říše zanikla v 6. st.n.l. po vpádu Hunů Státní útvary

KULTURA JAZYK -indoevropské jazyky – např. hindština PÍSMO -znalost již od 3. tis. př.n.l. – dosud nerozluštěno -od 3. st. př.n.l. existuje v Indii několik druhů písma, která se používají dodnes – hláskové písmo NEJSTARŠÍ LITERÁRNÍ PAMÁTKY -védy (poznatky a pověsti sepsané Árjy) -náboženské knihy -nejstarší literární jazyk - sanskrt

VĚDA - matematika a astronomie na vysoké úrovni -vypočítali Ludolfovo číslo -počítali s nulou -vypočítali délku slunečního roku (365 dnů) -zjistili, že se Země otáčí kolem své osy 0,π KULTURA

NÁBOŽENSTVÍ Hinduismus -nejrozšířenější náboženství v Indii -uctívání mnoha bohů, nejvýznamnější: Brahma (stvořitel) Višnu (udržovatel) Šiva (ničitel a znovustvořitel) -víra v reinkarnaci – duše zemřelého se narodí v jiném těle -člověk se narodí v lepším nebo v horším postavení, podle toho, jak svůj život prožil (karma) -společnost rozdělena na společenské vrstvy – kasty Tři hlavní bohové - Brahma, Višnu a Šiva

NÁBOŽENSTVÍ Buddhismus -odvrácení se od pozemského světa -snaha dosáhnout prostřednictvím meditace stavu úplné blaženosti - nirvány Siddhártha Gautama řečený Buddha

OPAKOVÁNÍ NA ZÁVĚR 1.V povodí kterých 3 řek vznikla Indie? 2.Jaké pohoří odděluje Indii od okolního světa? 3.Z jakých 2 částí se skládala první vyspělá indická města? 4.Jaké kmeny vytvořily stát v povodí řeky Gangy kolem roku 1500 př.n.l.? 5.Pod čí nadvládu se dostala Indie ve 4. st.př.n.l.? 6.Ve 3. st.př.n.l. vznikla v Indii centralizovaná říše. Jak se jmenoval panovník, podle kterého tuto říši nazýváme? 7.Co způsobilo zánik této říše? 8.Jakými jazyky se mluvilo v Indii? 9.Jaké písmo se používalo a používá dodnes? 10.Jak nazýváme nejstarší literární památky Indie? 11.Jak nazýváme nejstarší literární jazyk v Indii? 12.Která 2 náboženství jsou v Indii nejrozšířenější? 13.Co je to reinkarnace?

ŘEŠENÍ 1.Indus, Ganga, Brahmaputra 2.Himaláje 3.hrad (citadela) a podhradí 4.indoevropské árijské kmeny 5.Alexandra Makedonského 6.Ašóka 7.vpád Hunů 8.indoevropskými (např. hindštinou) 9.hláskové 10.védy 11.sanskrt 12.hinduismus, buddhismus 13.převtělení duše mrtvého do jiného těla při narození

Použité zdroje: Dějepis 6: Pravěk a starověk. Praha: SPN, ISBN 51411/3. Maps of India. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: s Tři hlavní bohové - Brahma, Višnu a Šiva. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: Buddha in Sarnath Museum. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2013 [cit ]. Dostupné z: nath_Museum_(Dhammajak_Mutra).jpg