Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pravidla pro počítání s mocninami
Advertisements

Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
Rovnice s neznámou ve jmenovateli - 1
Objem a povrch válce - slovní úlohy
Matematika – 8.ročník Kružnice a kruh
Lineární rovnice se závorkami
Vzájemná poloha dvou kružnic
Rovnice s neznámou ve jmenovateli - 2
Užití Pythagorovy věty – 3. část
Užití Pythagorovy věty – 5. část
Matematika – 8.ročník Pythagorova věta
Užití Pythagorovy věty – 2. část
Užití Pythagorovy věty – 1. část
Užití Pythagorovy věty – 4. část
- řešení pravoúhlého trojúhelníku
Matematika – 8.ročník Druhá odmocnina
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematické pojmy Matematika 7. – 8. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 8.ročník Thaletova kružnice
Dělení desetinných čísel Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
Matematika – 8.ročník Mocnina se základem 10
Součin mocnin se stejným základem
Matematika – 8.ročník Tečna ke kružnici
Matematika – 8.ročník Třetí mocnina
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Matematika – 8.ročník Počítání s mocninami – 1
Matematika – 8.ročník Počítání s mocninami - 2
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Druhá a třetí mocnina a odmocnina - shrnutí
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 8.ročník Druhá mocnina
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Matematika - 7. ročník Sčítání celých čísel
Převody jednotek hmotnosti - 1 Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek délky
Převody jednotek hmotnosti - 2
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek obsahu
Dělitelnost Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Početní výkony s desetinnými čísly - 1
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Násobení desetinných čísel
Početní výkony s desetinnými čísly - 2
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Sčítání a odčítání desetinných čísel Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.
Sčítáme dvojciferná čísla Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika Násobení a dělení celých čísel 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Určování druhé mocniny a odmocniny
Dělení se zbytkem 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Procenta 2 Matematika 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika – 8.ročník Mocnina se základem 10
Mocnina součinu, podílu a mocniny
Vzájemná poloha dvou kružnic
Měřítko mapy, plánu Matematika 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Transkript prezentace:

Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST EU Peníze školám Matematika – 8.ročník Mocnina součinu, podílu a mocniny

Název: Mocnina součinu, podílu a mocniny Anotace: Mocnina součinu – 2. a 3. mocnina, odvození obecného pravidla na mocninu součinu. Mocnina podílu - 2. a 3. mocnina, odvození obecného pravidla na mocninu podílu. Pravidlo pro mocninu mocniny. Využití těchto pravidel při výpočtech. Příklady na procvičení určené ke společné i samostatné práci. Procvičování zpestřují doplňovačky. Vypracoval: Mgr. Bohumila Zajíčková Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Metodika práce s materiálem: Prezentace určená k výkladu a procvičování učiva, lze využít i při samostudiu nebo při opakování učiva. Některé snímky jsou určené ke společné práci, jiné k samostatné. Postup po jednotlivých krocích při řešení úlohy zajišťuje animace každého snímku. Ročník: osmý Datum vytvoření: listopad 2011

Druhá a třetí mocnina součinu - opakování (2. 5) 3 = 10 3 = (a. b) 3 = a 3. b = = = (2. 100) 3 = = ,2 3 = (2. 0,1) 3 = ,1 3 = 0,008 (a. b) 2 = a 2. b = (2. 100) 2 = = ,002 2 = (2. 0,001) 2 = ,001 2 = 0,

Mocnina součinu (2.5) 4 = (2.5).(2.5).(2.5).(2.5) = = (2. 5) 4 = (3.4) 5 = = 10 4 = = = (3. 4) 5 = (a. b) n = a n. b n a, b..... libovolná čísla n.....přirozené číslo ! Součin umocníme, když umocníme každého činitele.

Druhá a třetí mocnina zlomku - opakování

Mocnina podílu (9 : 2) 4 = 9 4 :2 4 (9 : 2) 4 = 9 4 : 2 4 (7 : 4) 5 =7 5 :4 5 (7 : 4) 5 = 7 5 : 4 5 (a : b) n = a n : b n a..... libovolné číslo b ≠ 0 n.....přirozené číslo ! Podíl umocníme, když umocníme dělence i dělitele (ve zlomku čitatele i jmenovatele).

= Vypočti – použij pravidla na počítání s mocninami (2. 5) 3 =10 3 = =(5. 6) 2 =30 2 = 80 3 : 4 3 =(80 : 4) 3 =20 3 = 30 4 : 15 4 = (30 : 15) 4 =2 4 = (a : b) n = a n : b n (a. b) n = a n. b n a n. b n = (a. b) n a n : b n = (a : b) n ÚKOL

Vypočti – použij pravidla na počítání s mocninami 2, =(2,5. 4) 4 =10 4 = =(2. 25) 3 =50 3 = 60 2 : 15 2 =(60 : 15) 2 =4 2 = 27 3 : 9 3 =(27 : 9) 3 =3 3 = ÚKOL

Mocnina mocniny (2 2 ) 4 = = =2828 (2 2 ) 4 = = 2 8 (4 3 ) 5 = = = = 4 15 (4 3 ) 5 = = 4 15 (a m ) n = a m.n ! Součin umocníme, když základ mocniny umocníme součinem mocnitelů. a..... libovolné číslo m, n.....přirozené číslo 4 3.5

Zapiš jako mocninu s jedním mocnitelem (3 2 ) 3 =3 2.3 = 3 6 (10 3 ) 4 = (10 4 ) 3 = (0,1 2 ) 2 = (0,2 5 ) 3 = = = ,1 2.2 = 0,1 4 0,2 5.3 = 0,2 15 [(-0,2) 3 ] 5 =(-0,2) 3.5 = (-0,2) 15 ÚKOL

Doplň číslo místo hvězdičky (*) : (5 * ) 3 = (0,3 * ) 5 = 0, (2 3 ) * = (10 5 ) * = [(-9) 7 ] * = (-9) 14 2 [(-1) 6 ] * = ÚKOL

Zapiš následující číslo jako mocninu prvočísla: 4 2 =2424 (2 2 ) 2 = 9 3 =3636 (3 2 ) 3 = 16 = =(2 2 ) 2 = 81 = =(3 2 ) 2 = 2424 = (2.2) 2 = 3636 = = 2424 = 4.4 = 3434 = 9.9 = ÚKOL =22.22 = = = =

Zapiš následující číslo jako mocninu prvočísla: 625 = =(5 2 ) 2 = 64 = =(2 3 ) 2 = 256 = =(4 2 ) 2 = [(2 2 ) 2 ] 2 = 2 6 = 8.8 = ÚKOL =

Téma: Součin a podíl mocnin, 8.třída Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional MS Office Zoner - České kliparty 1, 2, 3 Použitá literatura: učebnice matematiky pro základní školu Autor: Mgr. Bohumila Zajíčková ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (