SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/46.0006 LOKÁLNÍ STRATEGIE ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM v lokalitě ORP Karviná.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Taneční a pohybová výchova
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
Výstupy z Úvodního semináře
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. projekt CENTRA PODPORY INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Individuální národní.
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Místní akční skupina Rakovnicko
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
MAP Trutnovsko Vyhodnocení dotazníkového šetření ZŠ , Havlovice MAP Trutnovsko.
Výsledky dotazníkového šetření potřeb mateřských a základních škol v rámci projektu MAP OP VVV v ORP Turnov.
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONY PRO STŘEDNÍ ŠKOLY I ZLEPŠOVÁNÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH I 21. října 2011.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Prezentace pro pracovní skupinu (území Přemyslovské střední Čechy o.p.s.) Slaný,
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
MAP Trutnovsko Vyhodnocení dotazníkového šetření MŠ , Havlovice MAP Trutnovsko.
Mgr. Libuše Přikrylová, manažer pracovní skupiny.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
„MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B
6. Lokální partnerství Frýdlantsko.
MAP Místní akční plány rozvoje vzdělávání MAS Říčansko a Město Říčany
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro ORP Veselí nad Moravou Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Statutární město Karviná,  Výzva č. 46 operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost z 12/2013  Poskytovatel dotace: MŠMT  Pouze.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Místní akční skupina SVATOVÁCLAVSKO, z.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno Dům Kultury Stochov.
SWOT 3 analýza - MAP pro ORP Kladno Verze Název projektu: Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Projekt je spolufinancován Evropskou.
Kraslice, – Úvod – několik slov o projektu … – Naladíme se … – Nadané děti – Ing. Petr Čavojský / Mgr.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
ZŠ Třebíč ŠKOLA OTEVŘENÝCH DVEŘÍ CHCEME ŽÍT S VÁMI ŠKOLA OTEVŘENÝCH
Analytická část MAP pro SO ORP Český Brod
MAP – Místní akční plán ORP RK
Strategické řízení a plánování
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Sdílené radosti a strasti škol ze správního obvodu ORP Český Brod
Šablony OP VVV a podpora nadání
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
5. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ února 2017.
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Bc. Magdalena Zábranská
Jak na akční plán?.
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE Čtenářská a matematická gramotnost Andrea Nytrová
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Tisková konference
Krajský akční plán vzdělávání ÚK
Místní akční plán rozvoje vzdělávání v území ORP Rychnov nad Kněžnou
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Setkání kariérových poradců
Aktuální informace o projektu
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Vítejte na třetí místní konferenci Strategické řízení a plánování
Centrum kolegiální podpory CKP
Šablony I a jejich realizace Hradec Králové/Pardubice/Liberec
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Vzorový projekt pro ZŠ.
Význam a přínos šablon pro málotřídní školy
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
7. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Stod
Vzorový projekt pro ZŠ.
Transkript prezentace:

SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ LOKÁLNÍ STRATEGIE ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM v lokalitě ORP Karviná pracovní verze

SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ ÚVOD 1.Popis ORP Karviná 2.SWOT analýza místních podmínek základního vzdělávání 3.LEGISLATIVNÍ RÁMEC 4.VIZE A PRINCIPY STRATEGIE vzdělávání žáků ohrožených školním neúspěchem  Vytvoření odborné pracovní skupiny  Mentorská centra jako realizátor strategie v praxi 5. PLÁN ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ, VIZE DO BUDOUCNOSTI  Vymezení problémů  Cíle  Vize a náměty ZÁVĚR 6.PŘÍLOHY

SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ SWOT analýza místních podmínek základního vzdělávání - je přílohou strategie, ve strategii vybrané části Podíl integrovaných žáků na celkovém počtu žáků běžných tříd každoročně narůstá - ve školním roce 2014/15 tvořili tito žáci v ORP Karviná 6,5% všech žáků běžných tříd na ZŠ (v MS kraji to bylo 7,5% a v ČR 5,6%) Oproti školnímu roku 2010/11 došlo ve školním roce 2014/15 ke zvýšení počtu integrovaných postižených žáků v OPR Karviná o cca +17%; v MS kraji to bylo o +27% a v ČR o +33% Počet integrovaných žáků na třídu ve školním roce 2014/15 v ORP Karviná byl 1,39 integrovaných žáků/třída; v MS kraji to bylo 1,54 a v ČR 1,16

SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ VIZE A PRINCIPY STRATEGIE vzdělávání žáků ohrožených školním neúspěchem -Popis projektu -Práce odborné skupiny, kulaté stoly -Mentoři, fasilitátoři a jejich pozice

SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ PLÁN ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ, VIZE DO BUDOUCNOSTI -problémové okruhy ( popis daného okruhu) -návrhy cílů vedoucí k jejich řešení ( indikátory, financování, kontrolní ukazatele, plán) CÍL Popis Zodpovědnost za plnění cíle Opatření Číslo indikátoru Název indikátoru k vyhodnocení plnění Období Plán Skutečnost

SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ Okruh problémů 1. Nedostatečný objem finančních prostředků na rekonstrukci a modernizaci škol Okruh problémů 2. Nedostatečný objem finančních prostředků na zajištění podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami CÍL 1Rekonstrukce a modernizace škol Popis Zajištění prostředí pro výuku(modernizace kmenových učeben), modernizace zázemí škol (kuchyně, jídelny, hřiště), rekonstrukce šaten

SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ CÍL 2A Podpora žáků ohrožených školním neúspěchem PopisZajištění individuální podpory žáků mimo vyučování, pravidelné konzultace se zákonnými zástupci CÍL 2B Tvorba a realizace preventivních programů PopisAktualizovat a realizovat preventivní programy, zlepšit školní klima CÍL 2C Integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných tříd PopisZákladní školy v ORP pro všechny – integrace žáků se speciálními potřebami do hlavního vzdělávacího proudu CÍL 2D Vytvoření a stabilizace pozic odborných pracovníků PopisUdržení stávajícího počtu odborných pracovníků ( školní psycholog, asistent pedagoga, speciální pedagog) a jeho postupné navýšení, odborníci pro práci v MŠ

SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ Okruh problémů 3. Nízká úroveň jazykového vzdělání žáků CÍL 3A Další zdělávání pedagogických pracovníků v oblasti cizích jazyků Popis Rozšíření stávající kvalifikace pedagogických pracovníků, zajištění dostatku kvalifikovaných vyučujících cizího jazyka na ZŠ CÍL 3B Modernizace a zřizování nových jazykových laboratoří Popis Modernizovat jazykové laboratoře (technika) a zřizovat ve školách nové CÍL 3C Zvýšení úrovně jazykových znalostí žáků Popis Organizace studijních pobytů žáků

SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ Okruh 4. Nízká úroveň technického vzdělání u žáků CÍL 4AModernizace počítačových učeben Popis Modernizace počítačových učeben (hardware, software), modernizace serverových řešení, zasíťování, wifi pokrytí CÍL 4B Modernizace a zřizování školních dílen Popis Modernizovat a zřizovat školní dílny

SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ Okruh 5. Špatná úroveň čtenářské gramotnosti našich žáků CÍL 5A Zvyšování čtenářské gramotnosti žáků Popis Spolupráce s ORK Karviná, organizování soutěží, debat nad knihami, realizace čtenářských dílen CÍL 5BPodpora školních knihoven, klubů Popis Spolupráce s ORK Karviná, organizování soutěží, debat nad knihami, realizace čtenářských dílen

SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ Okruh 6. Nízká úroveň matematické gramotnosti žáků CÍL 6.A Zvýšení úrovně matematické gramotnosti žáků Popis Další vzdělávání učitelů matematiky na 1. a 2. Stupni ZŠ

SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ Vize a náměty do budoucnosti Problémy a cíle předchozí části jsou časově jasně vymezeny a kvantifikovány. Ve školách na území ORP Karviná se některé školy pokoušejí v rámci svých možností ověřovat i vize, které vybočují z „hlavního proudu“ a jsou příkladem dalších možností, které by mohly na území ORP vzdělávání našich dětí zlepšovat. V současné době brání jejich rozšíření neznalost těchto pojmů v legislativě českého školství a v nedostatku financí, které jsou dány zvoleným modelem financování jednotlivých škol (normativy). Asistent pedagoga jako pomocník učitele Mentor nadaného žáka Diferencovaná výuka hlavních předmětů ( matematika, český jazyk)

SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ Mnoho úspěchů v novém školním roce 2015/2016……