2 HODNOCENÍ PREZIDENTA MILOŠE ZEMANA Listopad 2015.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hlediska hodnocení při výzkumech veřejného mínění  A) Podle oblastí (stav/očekávání)  Životní prostředí  Školství  Životní úroveň  Zdravotnictví 
Advertisements

Česká republika KRAJE Klikni na správný kraj.
Výstavba větrné elektrárny v lokalitě Varnsdorf-Špičák RCA Research.
Prostorový pohyb obyvatelstva
Moderní způsob zjišťování postojů veřejnosti k veřejné hromadné dopravě osob Ing. Zdeněk Strádal.
SC & C – Marketing & Social Research 1 Marketingový a sociologický výzkum Držitel certifikátu ISO 9001: člen ESOMAR Praha 19. srpna 2011.
Výzkum: ženy v politice Rada pro rovné příležitosti pro ženy a muže.
Nobody’s Unpredictable Ipsos Tambor pro Město Opava Názory na budovu Slezanka v centru Opavy Kvantitativní výzkumu Leden 2009.
Studentská PARDUBICE
Bleskový výzkum Kauza : David Rath Červen 2012.
MOTIVACE V MATEMATICE PROSTŘEDNICTVÍM POČÍTAČE (Diplomová práce) Zuzana Ondrášová M-OV.
Český trh práce  V současné době na českém trhu práce funguje více než 1800 agentur práce, které vlastní povolení ke zprostředkování od Ministerstva práce.
Členění území naší vlasti
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
Prioritní oblasti prevence, speciálního školství a institucionální výchovy MŠMT - Prevence, speciálního školství a institucionální výchovy.
Průzkum sebehodnocení zdravotního stavu a disability Popis metody průzkumu Datum: 13. června 2006 Číslo projektu: Připravil: Petr Hrala.
Metody sociálního výzkumu 5. blok Denní studium LS 2007/
RUD – rozpočtové určení daní přílohy zákona č. 243/2000 Sb,
Česká republika Naše vlast.
Název krajePodíl kraje v %Podíl obce v % Praha14,39,0 Jihočeský2,85,6 Jihomoravský5,713,5 Karlovarský4,25,1 Královéhradecký10,37,6 Liberecký11,59,3.
Členění území naší vlasti
KRAJSKÉ VOLEBNÍ PREFERENCE
VÝNOSY Z POPLATKU ZA SKLÁDKOVÁNÍ KOMUNÁLNÍCH ODPADŮ 24. DUBNA 2013 BRNO SDRUŽENÍ PROVOZOVATELŮ TECHNOLOGIÍ PRO EKOLOGICKÉ VYUŽÍVÁNÍ ODPADŮ „ODPADY 2013.
ZELENÝ KRUH Závěrečná zpráva z kvantitativního výzkumu Jitka Zítková, Jitka Haiderová Soukupová | duben/květen 2016.
2 VÁNOCE KOMENTÁŘ Santa ani Děda Mráz nemají šanci, české Vánoce i letos patří Ježíškovi. Nejméně chceme pod stromečkem adrenalinové zážitky či.
ESPAD Evropská školní studie o alkoholu a jiných drogách Přehled hlavních výsledků Evropské školní studie o alkoholu a jiných drogách v České republice.
TÉMA PRŮZKUMU: Volební preference (červenec 2016) REALIZÁTOR: SANEP s.r.o. VÝBĚR RESPONDENTŮ: kvótní výběr TYP OTÁZEK: multiplechoice REPREZENTATIVITA:
2 HODNOCENÍ PREZIDENTA MILOŠE ZEMANA Únor 2016 TÉMA PRŮZKUMU: Hodnocení prezidenta Miloše Zemana – únor 2016 REALIZÁTOR: SANEP s.r.o. VÝBĚR RESPONDENTŮ:
VOLEBNÍ PREFERENCE - ÚNOR TÉMA PRŮZKUMU: VOLEBNÍ PREFERENCE – ÚNOR 2016 REALIZÁTOR: SANEP s.r.o. VÝBĚR RESPONDENTŮ: kvótní výběr TYP OTÁZEK: multiplechoice.
2 17.LISTOPAD TÉMA PRŮZKUMU: 17.listopad REALIZÁTOR: SANEP s.r.o. ZADAVATEL: DENÍKY VLP VÝBĚR RESPONDENTŮ: kvótní výběr TYP OTÁZEK: multiplechoice REPREZENTATIVITA:
Svátek sv. Valentýna TÉMA PRŮZKUMU: Svátek sv.Valentýna 2016 – bleskový průzkum REALIZÁTOR: SANEP s.r.o. VÝBĚR RESPONDENTŮ: kvótní výběr TYP.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
ČR a Čína. TÉMA PRŮZKUMU: ČR a Čína REALIZÁTOR: SANEP s.r.o. VÝBĚR RESPONDENTŮ: kvótní výběr TYP OTÁZEK: multiplechoice REPREZENTATIVITA: ve věku 18+let.
2 Uprchlická krize a hodnocení vrcholných politiků ČR a EU Listopad 2015.
ČAPÍ HNÍZDO. TÉMA PRŮZKUMU: ĆAPÍ HNÍZDO– BŘEZEN 2016 REALIZÁTOR: SANEP s.r.o. VÝBĚR RESPONDENTŮ: kvótní výběr ZADAVATEL: DENÍKY VLP TYP OTÁZEK: multiplechoice.
ŠIKANA (únor) 2016). 2 METODOLOGIE VÝSLEDKY PRŮZKUMU PANEL BOOK KONTAKTY OBSAH.
KRAJSKÉ VOLBY BŘEZEN OBSAH METODOLOGIE VÝSLEDKY PRŮZKUMU PANEL BOOK KONTAKTY KRAJSKÉ VOLBY.
IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 Kraje ČR VY_32_INOVACE_C03 Sada 1 Člověk a příroda ZŠ Pačejov.
VOLEBNÍ PREFERENCE - BŘEZEN 2016
Místní demokracie a participace na veřejném životě
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: Kraje ČR Číslo: EU DUM 6_03 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová Projekt:
UŽIVATELÉ SOCIÁLNÍCH SÍTÍ V ČR
Závěrečná zpráva ze sociologického výzkumu
Bariéry podnikání Malých restaurací
PROJEKT KRAJE ČESKÉ REPUBLIKY
VY_32_INOVACE_03_Členění území České republiky
Aktuální vývoj pracovní úrazovosti
Produkce odpadů obce ORP Šumperk
Volby do poslanecké sněmovny v ČR
PŘÍLOHA Č. 4 – PROFIL OSOB ŽIJÍCÍCH V DOTÁZANÝCH RODINÁCH
VOLBY DO EVROPSKÉHO PARLAMENTU 2014 OČIMA ČESKÉ VEŘEJNOSTI
METODOLOGIE VOLEBNÍ PREFERENCE –PROSINEC 2015 SANEP s.r.o.
METODOLOGIE VOLEBNÍ PREFERENCE – LEDEN 2016 SANEP s.r.o. kvótní výběr
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
OBSAH METODOLOGIE VÝSLEDKY PRŮZKUMU KOMENTÁŘ PANEL BOOK KONTAKTY.
KRAJSKÉ VOLBY OBSAH METODOLOGIE VÝSLEDKY PRŮZKUMU PANEL BOOK KONTAKTY.
METODOLOGIE Donald Trump SANEP s.r.o. kvótní výběr multiplechoice
Migrační tendence v Moravskoslezském kraji
Zapomenutý volič a skryté nerovnosti
Česká republika územní členění.
Týden před volbami den po dni
Členění území naší vlasti
Krajská zpráva – královehradecKÝ kraj
Vyjmenuj kraje ČR VY_32_INOVACE_01
Národní zpráva z Mezinárodní studie občanské výchovy
ČERPÁNÍ DOTAČNÍCH PROSTŘEDKŮ Z OPERAČNÍCH PROGRAMŮ V ÚSTECKÉM KRAJI
Co říká česká veřejnost?
Sociologická analýza postojů a názorů obyvatel MČ
Vyjmenuj tři kraje ČR podle velikosti VY_32_INOVACE_03
ODBOR AZYLOVÉ A MIGRAČNÍ POLITIKY
Transkript prezentace:

2 HODNOCENÍ PREZIDENTA MILOŠE ZEMANA Listopad 2015

3 KOMENTÁŘ Prezident Miloš Zeman sbírá body za svůj postoj k uprchlické krizi a hájení národních zájmů. Kladně jej jako prezidenta hodnotí více jak dvě třetiny Čechů. Po dvou letech a osmi měsících po nástupu do prezidentského úřadu Miloše Zemana hodnotí v souhrnu kladně 67,2% dotázaných obyvatel ČR. Po poklesu obliby hlavy státu Miloše Zemana, který byl dán jeho velice negativním mediálním obrazem v roce 2014, se karta obrací a aktuálně dosahuje Miloš Zeman za dobu svého působení v pozici prezidenta ČR největší podpory. Za výrazným posílením podpory prezidenta Miloše Zemana stojí bezpochyby jeho jednoznačný postoj k uprchlické krizi, který kladně hodnotí v souhrnu 72,3% dotázaných. Je tak evidentní, že názory hlavy státu Miloše Zemana na uprchlickou krizi a všech témat a problému s tím spojených, s nimiž se ztotožňuje významná většina obyvatel ČR, se odráží i na celkovém hodnocení prezidenta Miloše Zemana za celou dobu jeho působení. Prezident Miloš Zeman si však svoji reputaci, po řadě jeho nešťastných vulgárních výroků a bonmotů v roce 2014, v tomto roce zlepšil nejenom pro své zásadní postoje k aktuálně nejstěžejnějšímu tématu celé Evropy, ale i pro své hájení ekonomických a národních zájmů ČR. Tyto jeho pronárodní postoje totiž v souhrnu kladně hodnotí 68,3% dotázaných, kteří představují reprezentativní vzorek domácí populace. Jednoznačně většinový kladný postoj je patrný i v otázce jeho aktivit spojených s Čínou, které v souhrnu hodnotí kladně 61,7% dotázaných.

4 KOMENTÁŘ Zahraniční politiku Miloše Zemana pak v souhrnu vnímá kladně 59,3% respondentů. Velice zajímavý pohled přinášejí na hlavu státu názory respondentů, kteří měli vlastními slovy uvést, co jim na osobě Miloše Zemana nejvíce vadí a naopak nejvíce vyhovuje. I v těchto názorech se totiž významně odráží postoj Miloše zemana k uprchlické krizi a jeho postoje k Číně a Rusku. Nejvíce dotázaným na Miloši Zemanovi vadí jeho vulgárnost, arogance, populismus, sebestřednost, odmítání uprchlických kvót, příklon k Rusku a Číně, negace islámu, či někteří jeho poradci jako např. Vratislav Mynář, ale i bonmoty Miloše Zemana. Naopak na Miloši Zemanovi veřejnost nejvíce kladně hodnotí odmítání uprchlických kvót, neúplatnost- poctivost, vlastenectví v podobě hájení zájmů ČR, pravdomluvnost, negaci islámu, cílevědomost, zahraniční politiku ve vztahu k Rusku a Číně či nepodlézavost EU a USA. V obou hodnoceních se tak zjevně opět objevuje téma uprchlické krize, zahraniční politika ve vztahu k Rusku a Číně či postoje prezidenta Miloše Zemana k islámu. Vzhledem k uvedeným výsledkům realizovaného průzkumu tak lze říci, že i v souvislosti s dalšími průzkumy, které se týkají domácí politické scény, je hlavním hybatelem emocí a názorů obyvatel ČR a potažmo voličů právě téma uprchlické krize. S tímto tématem totiž domácí veřejnost spojuje otázky národní identity a suverenity, hájení národních zájmů a vlastenectví. Není proto překvapením, že právě v těchto otázkách svými postoji prezident Miloš Zeman vzbuzuje pozitivní emoce a reakce většinové části veřejnosti.

5 KOMENTÁŘ Jak ukazují průzkumy prováděné od volby a zvolení hlavy státu, Miloš Zeman dokáže v rámci naší společnosti vyvolávat silné emoce, a to jak negativní, tak pozitivní. Stávající pozitivní hodnocení postojů Miloše Zeman k ožehavým otázkám pak dokládají, že se jedná o silnou osobnost, která dokáže názorově společnost jak rozdělit, tak i v důležitých národních otázkách sjednotit. Exkluzivní internetový průzkum společnosti SANEP byl proveden ve dnech 6.– na vybrané skupině dotázaných, kteří představují reprezentativní vzorek obyvatel ČR ve věku let. Celkově se průzkumu společnosti SANEP zúčastnilo v rámci respondentního panelu více jak 220 tisíc registrovaných uživatelů dotázaných. Reprezentativní vzorek byl vybrán metodou kvótního výběru a odpovídá sociodemografickému rozložení obyvatel ČR dle údajů Českého statistického úřadu. Statistická chyba u uvedené skupiny obyvatel se pohybuje v rozmezí +-2,5%. Kontrola daného vzorku byla provedena triangulační datovou metodou. Více na SANEP je členem mezinárodní aliance výzkumných agentur AIMRI (Alliance of International Market Research Institutes).

6 Jak hodnotíte Miloše Zemana za dobu jeho působení ve funkci prezidenta ČR ? N=1.102 In % KLADNĚ SPÍŠE KLADNĚ ZÁPORNĚ SPÍŠE ZÁPORNĚ NEVÍM

7 Jak hodnotíte jednotlivé oblasti jeho názorů, chování a jednání prezidenta Miloše Zemana? (hodnocení jako ve škole, kdy 1 je nejlepší a 5 nejhorší známka) N=1.102 ANO SPÍŠE ANO NE SPÍŠE NE NEVÍM Názory na „uprchlickou krizi“56.2%16.1%18.5%5.4%3.8% Hájení ekonomických a národních zájmů ČR 47.4%20.9%15.6%12.3%3.8% Politické a ekonomické vztahy ČR s Čínou 42.8%18.9%21.4%10.1%6.8% Zahraniční politika43.1%16.2%24.2%14.2%2.3%

8 Uveďte vlastními slovy, co Vám nejvíce vadí na osobě prezidenta Miloše Zemana (zápory)? N=1.102 VULGÁRNOST NARCISMUS BONMOTY SEBESTŘEDNOST NĚKTEŘÍ JEHO PORADCI (MYNÁŘ) ALKOHOL - OPILOST SAMOLIBOST PŘÍKLON K RUSKU A ČÍNĚ POPULISMUS AROGANCE NIC ODMÍTÁNÍ UPRCHLICKÝCH KVÓT NEGACE ISLÁMU

9 Uveďte vlastními slovy, co Vám nejvíce vyhovuje na osobě prezidenta Miloše Zemana (klady)? N=1.102 PRAVDOMLUVNOST – PŘÍMOST – NAZÝVÁ VĚCI PRAVÝMI JMÉNY NEPODLÉZÁ EU A USA PATRIOTISMUS STÁLOST NÁZORŮ NEGACE ISLÁMU NEBOJÍ SE LIDOVOST NEÚPLATNOST - POCTIVOST POSTOJE K IMIGRACI ZAHRANIČNÍ POLITIKA – PŘÍKLON K RUSKU A ČÍNĚ NIC VLASTENECTVÍ – HÁJÍ ZÁJMY OBČANŮ ČR VTIPNOST CÍLEVĚDOMOST ODMÍTÁNÍ UPRCHLICKÝCH KVÓT

TÉMA PRŮZKUMU: Hodnocení prezidenta Miloš Zeman– listopad 2015 REALIZÁTOR: SANEP s.r.o. VÝBĚR RESPONDENTŮ: kvótní výběr TYP OTÁZEK: multiplechoice REPREZENTATIVITA: ve věku 18+let Reprezentativní vzorek odpovídá sociodemografickému rozložení obyvatel ČR dle údajů Českého statistického úřadu. VELIKOST REPREZENTATIVNÍHO VZORKU: N=1.102 Celkově se průzkumu společnosti SANEP zúčastnilo v rámci respondentního panelu více jak 220 tisíc registrovaných uživatelů, dotázaných. PRŮBĚH PRŮZKUMU: POUŽITÁ METODIKA PRŮZKUMU: internetový CAWI on/off-line průzkum POUŽITÉ KVÓTY: věk, pohlaví, bydliště, vzdělání STATISTICKÁ ODCHYLKA: +- 2,5% KONTROLA VZORKU: triangulační datová metodika METODOLOGIE 10

11 METODOLOGIE POHLAVÍ MUŽI48,9% ŽENY51,1% CELKEM100% VĚK ,3% ,4% ,2% 60+28,1% CELKEM100% PŘÍJEM 0-20 tis.Kč62,4% tis.Kč35,1% 50 tis.Kč a více2,5% CELKEM100% VZDĚLÁNÍ základní + SŠ bez maturity 54,6% SŠ s maturitou 31,1% VŠ 14,3% CELKEM 100% VELIKOST MÍSTA BYDLIŠTĚ Praha12,1% Středočeský12.3% Ústecký7,3% Plzeňský5,2% Královéhradecký5,1% Vysočina4,7% Moravskoslezský11,9% Jihomoravský11,7% Liberecký4,3% Karlovarský2,8% Jihočeský5,8% Pardubický4,9% Olomoucký6,3% Zlínský5,6% ČR celkem100% METODOLOGIE

Panel Book 12

Kontakty SANEP SANEP s.r.o. Cimburkova 258/21 Praha 3, Žižkov PSČ IČO: DIČ: CZ Sekretariát: Tel: Fax: Oldřich Zajíc jednatel a ředitel společnosti Tel.: Průzkum zpracoval analytický tým společnosti SANEP a Oldřich Zajíc 13