Regionální značení v České republice Tomáš Kažmierski Asociace regionálních značek, o.s.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Advertisements

Zelené stezky Greenways
Příroda v naší zemi Na našem území žijí tisíce živočichů a rostlin.
Národní parky a Chráněné krajinné oblasti ČR
Není značka jako značka
Interreg III A Česká republika -Bavorsko Iniciativa INTERREG IIIA program přeshraniční spolupráce Česká republika- Svobodný stát Bavorsko Plzeň
Tento projekt je spolufinancovaný z Evropského fondu regionálního rozvoje. Akce se koná v rámci Programu cezhraničnej spolupráce SR-ČR pod názvem.
Značka jako součást marketingu
Místní akční skupina LAG Podralsko Místní akční skupina LAG Podralsko Práce na projektu byly zahájeny v únoru 2011 Název a podobu značky schválila Valná.
Podpora dobrovolných přístupů ze strany MŽP Od regulace k ekoefektivnosti – nové zkušenosti a podpora pro podniky Tomáš Kažmierski
Projekt UNDP-GEF Název: Zachování biologické rozmanitosti trvalých travních porostů v pohoří Karpat v České republice prostřednictvím cíleného využití.
1. V čem vidí MAS největší potenciál svého území v oblasti integrace a inovace Rozvinuté drobné a střední podnikání, několik dobře fungujících velkých.
Pokud jsi připraven/a, klikni sem
HANÁ Systém regionálního značení. Proč podporovat místní produkty? výrobky za to stojí výjimečnost díky vazbě na region (kultura, tradice, příroda) kvalita:
Česká republika … pohraniční pohoří
Opatření (Fiche) SPL Budoucnost založená na tradici Návrh opatření pro Výzvy roku 2009 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova Evropa investuje do.
Aplikace komunitně vedeného místního rozvoje do venkovského prostředí Venkovská konference Místní akční skupiny Království – Jestřebí hory, o.p.s. (20.
Význam strategie EU pro Podunají v klíčových oblastech ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Eva Kubešová Odbor Evropské unie a politiky životního prostředí 21. října 2011.
Regionálna značka a prínosy regionálneho značenia pre výrobcov tradičných regionálných produktov na Česko-Poľsko-Slovenskom pohraničí - Górolsko Swoboda.
Dobrá zna č ka pro místní výrobky. Historie  vznik Občanského sdružení Tradice Bílých Karpat  Mapování ovocných dřevin v Bílých Karpatech (navazuje.
ZNAČENÍ MÍSTNÍCH PRODUKTŮ ve venkovských regionech ČR Iva Dyková, Apus, ARZ Praha,
Aktivity Místní akční skupiny Království – Jestřebí hory, o.p.s. v roce 2014.
Centrum pro regionální rozvoj České republiky
Rajonizace CR v ČR = zařazení regionů / rajony, oblasti / do čtyř kategorií podle vhodnosti pro CR I. - mezinárodní význam ( Praha, NP, UNESCO, ZČ lázně.
Ochrana přírody ČR.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
MAS Šluknovsko MAS Šluknovsko Hlavní motto: „Šluknovsko návštěvníkům i sobě !“ Projekty spolupráce.
MAS Šluknovsko MAS Šluknovsko Hlavní motto SPL : „Šluknovsko návštěvníkům i sobě !“
Ruce které umí. „BESKYDY originální produkt ® “ Značka je jednou ze tří nejstarších (2005) značek sdružených v Asociaci regionálních značek (sdružuje.
Školení: vhodné fungování a zapojení nástrojů územních politik Ostrava,Hotel Brioni
Euro Net. Projekt Euro Net OP PCS SK-CZ 2007 – 2013 je spolufinancován z prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF)
Národní síť Místních akčních skupin České republiky, o.s. Litoměřice Ing. Jiří Krist.
Regionální konference v MSK
Cestovní ruch a rekreace – Česká republika. Význam CR významný faktor české ekonomiky: významný faktor české ekonomiky: 2003: celkové příjmy z CR
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Místní partnerství zaměstnanosti Projekt Místních partnerství zaměstnanosti Ing.Tomáš Müller MAS Uničovsko,o.p.s. Informační seminář 19.2.
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Prezentace společnosti.
Destinační management TO Těšínské Slezsko
Technologické Inovační Centrum Akční plán RIS ZK – aktivity TIC Lenka Kostelníková Seminář „Inovace a technologie v rozvoji regionů“, Brno
Ochrana přírody v ČR Autor: Bronislav Šenkeřík
Tradiční výrobek Slovácka Region Slovácko Masarykovo nám. 21, Uherské Hradiště
HANÁ regionální produkt ® Přinášíme Vám to pravé z Hané …
Chráněná území ČR a regionu. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
 založeno v r jako sdružení měst a obcí  31 členských obcí + 4 nově přistupující  zajišťuje tzv. DESTINAČNÍ MANAGEMENT turistické oblasti OCR.
- POLABÍ - ZNAČENÍ REGIONÁLNÍCH VÝROBKŮ Michaela Roškotová MAS Podlipansko, o.p.s.
Projekty realizované ROP SM krajem a ORP Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
Destinační management TO Poodří - Moravské Kravařsko Konference Kunín 9. června
Regionální potravina. Projekt Regionální potravina podpora malých a středních producentů potravin cílem je představit to nejlepší z potravinářské produkce.
Regionální značka Jako ochranná známka Mgr. Ladislav Drobníček.
REGIONÁLNÍ PRODUKT PODKRKONOŠÍ SEMINÁŘ PRO ODBORNÍKY A ŠKOLY V CESTOVNÍM RUCHU , DVŮR KRÁLOVÉ NAD LABEM.
Pavel Rada Regionální rozvojová agentura Východní Moravy Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií Dotace pro neziskové organizace z EU.
Interreg Rakousko - ČR/ Oddělení projektové podpory1 Interreg V-A Rakousko – Česká republika.
Určeno pro:žáky 2.ročník středních škol Vzdělávací obor: Zeměpis Tematický okruh: Česká republika Téma: Česká republika –fyzickogeografická charakteristika.
ADONIS – ZO ČSOP projekty v cestovním ruchu , Dolní Kounice.
Regionální kolegium CR – pracovní skupina pro CR 6. června 2016.
Kateřina Čadilová konference Venkov 2016 Význam partnerství pro rozvoj lokální ekonomiky a služeb.
Regionální rozměr podpory zemědělství Ing. Josef Ryšavý Litoměřice.
Člověk a jeho svět Vlastivěda
Prioritní osa 2 Interreg V-A Česká republika – Polsko Společný sekretariát, Hálkova 2, Olomouc
410 RP SCHKO Slavkovský les
VY_32_INOVACE_25_Chráněná území v ČR
Společnost pro destinační management Broumovska o. p. s.
Cestovní ruch v přeshraniční spolupráci
Česká republika - pohoří
Lužické hory „nová destinace na trhu“
Značka „Českosaské Švýcarsko
Organizačně-právní podmínky fungování ekonomiky cestovního ruchu v Polsku Dr. Piotr Gryszel, Ph.D.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Člověk a jeho svět Vlastivěda
Podpora sociálního podnikání v rámci CLLD (místní akční skupiny)
Transkript prezentace:

Regionální značení v České republice Tomáš Kažmierski Asociace regionálních značek, o.s.

Regionální značka = záruka původu – dříve samozřejmost, dnes „příležitost“ kvality = kritéria pro udělování; ta v celoevropském měřítku obdobná: –šetrnost k životnímu prostředí –maximální podíl místních surovin a ruční práce –jedinečnost ve vztahu k regionu, obnova nebo tvorba tradice, výjimečné vlastnosti

Regionální značky NEznamenají konzervování tradice – nejen zachování a obnova tradic, ale také vytváření nových výhradně místní suroviny – kritéria jedno z kritérií, ale ne nutná podmínka (s výjimkou přírodních produktů) pouze místní podnikatelé – podmínkou je provozovna, respektive podstatná část výroby, ne sídlo firmy certifikace celé produkce – značí se pouze konkrétní výrobky nebo jejich skupiny

Počátky regionálního značení v ČR Tradice Bílých Karpat –Občanské sdružení Tradice Bílých Karpat nyní: 32 tradičních produktů Regionální produkt Český ráj –Sdružení Český ráj nyní: 38 výrobců v tradičních oborech

Projekt: Natura 2000 – Lidé přírodě, příroda lidem Regionální environmentální centrum ČR realizace , podpora EK – DG Environment, MŽP a AOPK

Následně na Slovensku: „Parky a ekonomika – Rozvoj iniciatív na využívanie potenciálu prírodného dedičstva v rámci regionálneho priestorového plánovania“ Regionální environmentální centrum Slovensko realizace 2006 – 2008, podpora INTERREG III B CADSES – 21 výrobců ve 3 regionech

Vývoj značení v ČR: Základní hledisko – turistické oblasti

Vývoj značení v ČR:

Založení Asociace regionálních značek:

Asociace regionálních značek, o.s.

432 platných certifikátů pro výrobky, 42 pro služby  propracovaný systém – know how pro zavedení a udělování značky  zapojení různých aktérů – převaha MAS, ale zapojení i dalších organizací  univerzálnost systému – paleta produktů i služeb  jednotná vizuální identita – společný grafický styl  přeshraniční potenciál – Slovensko, Polsko, Německo

Nejen udělování značky propagace, prezentace - na regionální i národní úrovni - tiskoviny, noviny, média

Portál o regionálním značení

Navazující aktivity síťování prodejních míst jarmarky aj. prezentace výstavy a veletrhy spolupráce s dalšími organizacemi v ČR mezinárodní spolupráce

podle typu koordinátora:  sdružení výrobců (Beskydy a původně i Krkonoše)  agentury destinačního managementu (Šumava, Českosaské Švýcarsko, Broumovsko – mimo ARZ Český ráj)  rozvojové agentury (Vysočina, Moravská brána)  MAS (Krkonoše, Moravský kras, Orlické hory, Moravské Kravařsko, Polabí, Podkrkonoší, Haná, Jeseníky, Prácheňsko, Železné hory – mimo ARZ Jizerské hory, Lužické hory, malé značky v Jižních a Západních Čechách)  jiné (Górolsko Swoboda, Kraj blanických rytířů – mimo ARZ TBK) Specifika regionálních značek v ČR:

podle typu území:  vyhledávané turistická destinace (Šumava, Krkonoše, Moravský kras, Orlické hory, Českosaské Švýcarsko, Jeseníky)  pohraniční regiony (v Čechách většina)  zemědělské oblasti (Polabí, Podkrkonoší, Haná)  folklorní nebo historické oblasti (Prácheňsko, Haná, Moravské Kravařsko, Beskydy, Górolsko Swoboda)  kraj (Vysočina)  mikroregion (Železné hory)  CHKO (Broumovsko)  „ nový region“ (Kraj blanických rytířů) Specifika regionálních značek v ČR:

Společné plány jednotná a průběžně zdokonalovaná pravidla zachování a podpora jedinečnosti – nejen zboží, ale i příběhy síťování přímo v regionech vícezdrojové financování včetně podpory odbytu

Děkuji za pozornost! Asociace regionálních značek, o.s. kancelář: Senovážná 2, Praha 1 Ing. Tomáš Kažmierski Kateřina Čadilová, manažerka tel.: , mobil: