ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_04_Přírodopis 7.ročník_Chování ptáků Téma: Chování ptáků CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: srpen.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kód VM: VY_52_INOVACE_3BUD68 Projekt: Zlepšení výuky na ZŠ Schulzovy sady registrační číslo: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Marcela Budinská Datum: Únor.
Advertisements

Zpracovala Jitka Ciprová
Chov ptáků Pozor, přistávám! Kde jsi zase lítal?!.
PTÁCI Hana Dundrová Pro 5. třídu ZŠ.
Digitalizace výuky Příjemce
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: leden 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
PTÁCI Prvouka 3. ročník Gabriela Mikulková 2012.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.16 Anotace: Vzdělávací oblast: Ptáci – brodiví
Ptáci 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Ptáci.
Ptáci.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
CHOVÁNÍ PTÁKŮ Schopnost letu, stálá tělesná teplota a vejcorodost umožňují ptákům velké rozšířění= od tropů po polární oblasti (nejvíce jižní Amerika,
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Ptáci - opakování.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Živočichové našich polí PTÁCI 4. ročník
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Ptáci okrasných zahrad a parků 1
Měkkozobí Dominika Sattková.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Ptáci okraje lesa křovin otevřené krajiny.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Ptáci pole louky křoviny otevřené krajiny.
OBRATLOVCI PTÁCI 2 - PĚVCI.
Ptáci sadů a ovocných zahrad (2)
Živočichové ve volné přírodě - ptáci
Ptáci – rozmnožování,hnízdění
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
P T Á C I PODPORA PRO VÝUKU
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.7 Živočichové - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Prezentace Powerpoint 1 Předmět:Člověk a jeho svět Ročník:2. Název učiva:Ptáci stálí, tažní a domácí Prezentace určena k výkladu učiva Autor:Mgr. Veronika.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
PTÁCI Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/ Vypracovala: Soňa Koukalová ZŠ a MŠ Mladoňovice
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_34_Přírodopis 7.ročník_Růžovité Téma: Růžovité CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: březen 2012.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_23_Přírodopis 7.ročník_Květ Téma: Květ CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: leden 2012.
PRACOVNÍ LISTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Ekosystém pole Ptáci Přírodověda 4. ročník
Ptáci stálí a stěhovaví
AUTOR: Lenka Hrnčířová
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
AUTOR: Lenka Hrnčířová
P T Á C I PODPORA PRO VÝUKU
Etologie ptáků.
Ptáci okraje lesa, křovin a otevřené krajiny
AUTOR: Lenka Hrnčířová
AUTOR: Lenka Hrnčířová
AUTOR: Lenka Hrnčířová
AUTOR: Lenka Hrnčířová
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
AUTOR: Lenka Hrnčířová
AUTOR: Lenka Hrnčířová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
AUTOR: Lenka Hrnčířová
AUTOR: Lenka Hrnčířová
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Ptáci otevřené krajiny
Autor: Mgr. Irena Pohořalá Název:VY_32_INOVACE_11_PTÁCI III.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
MOKŘADNÍ PTÁCI.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Ptáci Původ Stavba těla.
Třída: Ptáci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola, Hradec Králové
Rozmnožování a chování ptáků
PTÁCI - PĚVCI.
Řád: Pěvci znaky: v krku – hlasové ústrojí→zpěv
Transkript prezentace:

ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_04_Přírodopis 7.ročník_Chování ptáků Téma: Chování ptáků CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: srpen 2011

Anotace Přírodopis 7.ročník, Chování ptáků 1)Prezentace k výkladu a) potrava ptáků b) tok, stavba hnízda, líhnutí, krmiví a nekrmiví ptáci c) dorozumívání d) tahy 2) Procvičení - otázky

Chování ptáků potrava - rychlý metabolismus, velký výdej energie, proto nutné přijímat hodně potravy dělení ptáků podle potravy - masožraví, býložraví (husa), všežraví (kachna divoká), semenožraví, plodožraví, nektarožraví, hmyzožraví, rybo- žraví, mrchožraví

rozmnožování - vznik hnízdních párů dočasných nebo trvalých - tok - ptačí námluvy - každý ptačí druh má charakteristický tok, např. odlišné zbarvení peří, pohyby křídel, hlasové projevy, rozvíjení ocasních per - tok vrcholí oplozením

stavba hnízda - v křovinách, na stromech, skalách, v trávě, dutinách, na zdech - snůška vajec - sezení na vejcích – 11 dnů – 12 týdnů hnízdo vlaštovky hnízdo straky

líhnutí - mláďata prorazí skořápku vaječným zubem na špičce zobáku krmiví – mláďata holá, nevidoucí, musí být krmena nekrmiví - mláďata vidí, mají prachové peří, sama se živí

dorozumívání - hlasové projevy - vábení, varování, zpěv - různé postoje tahy - stěhování - orientace ptáků – podle magnet. pole, postavení Slunce, hvězd a měsíce

tažní ptáci – každoročně odlétají do teplejších krajin - vlaštovka, jiřička, čáp, kukačka stálí ptáci - zůstávají - sýkora, datel, brhlík potulní ptáci - po hnízdění létají v širším území - stehlík, strnad

Dokážeš odpovědět na tyto otázky? 1) Proč musí ptáci přijímat hodně potravy? Mají velký výdej energie. 2) Vysvětli, co je tok. Ptačí námluvy. 3) Čím se mláďata při líhnutí dostávají ze skořápky? Pomocí vaječného zubu na špičce zobáku.

4) Jaká jsou mláďata krmivých ptáků? Jsou holá, nevidoucí a musí být krmena. 5) Vysvětli pojem potulní ptáci. Po hnízdění létají v širším území, např. stehlík, strnad

s/thumb/f/f5/Tetrao_urogallus_tj%C3%A4der.jpeg/258px- Tetrao_urogallus_tj%C3%A4der.jpeg&imgrefurl= %2599ev&h=289&w=258&sz=26&tbnid=6rIguRl59yIlUM:&tbnh=90&tbnw=80&prev=/s earch%3Fq%3Dtet%25C5%2599ev%2Bhlu%25C5%25A1ec%26tbm%3Disch%26tbo%3D u&zoom=1&q=tet%C5%99ev+hlu%C5%A1ec&docid=v8jIijTJ1B6WlM&hl=cs&sa=X&ei=U gqfT9uCPYvntQbxg9xY&sqi=2&ved=0CEwQ9QEwBQ&dur= ky Použité zdroje ČABRADOVÁ, Věra; HASCH, František; SEJPKA, Jaroslav a kol. Přírodopis 7- učebnice pro ZŠ a víceletá gymnázia. Plzeň: Fraus, 2005, ISBN

&hl=cs&sa=X&qscrl=1&nord=1&rlz=1T4FUJE_csFR344CZ344&biw=1280&bih=598& tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=CrvBs0OBQoLLCM:&imgrefurl= articles/big/724.jpg&w=800&h=450&ei=ggufT7TuKoeaOof3rc0P&zoom=1&iact=hc&vpx =935&vpy=316&dur=3080&hovh=168&hovw=300&tx=129&ty=128&sig= &page=5&tbnh=100&tbnw=177&ndsp=24&ved=1t:429,r:17,s:90,i:41 1&nord=1&rlz=1T4FUJE_csFR344CZ344&biw=1280&bih=598&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid1&nord=1&rlz=1T4FUJE_csFR344CZ344&biw=1280&bih=598&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid= IAZ01KAdpGNRrM:&imgrefurl= &docid=xCFL9IK6i5CH_M&imgurl= 700&h=524&ei=rAyfT8TrA4-XOp-oqN8P&zoom=1&iact=rc&dur=2&sig= &page=1&tbnh=121&tbnw=174&start=0&ndsp=19&ved=1t:429,r:9,s:0,i:87&tx=73& ty=60

&nord=1&rlz=1T4FUJE_csFR344CZ344&biw=1280&bih=598&tbm=isch&tbnid=CJn00L D7yHCFwM:&imgrefurl= kvocnou/lihnuti-kurat&docid=zLnIOLnbUHXsLM&imgurl= content/uploads/2009/05/kuratka-2.jpg&w=1024&h=768&ei=zw2fT4jrF42c- waBkp39Dg&zoom=1&iact=hc&vpx=110&vpy=140&dur=3313&hovh=194&hovw=259 &tx=68&ty=88&sig= &page=1&tbnh=120&tbnw=163&start= 0&ndsp=19&ved=1t:429,r:0,s:0,i:64