VÝPOČET HMOTNOSTI Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_2_Výpočet hmotnosti Téma: Fyzika.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Advertisements

Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Výpočet hmotnosti tělesa
Hustota II. Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , únor.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Výpočet hustoty látky (Učebnice strana 90 – 91) Hustotu látky ς, ze které je těleso zhotoveno, vypočítáme tak, že hmotnost tělesa m dělíme jeho objemem.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
MĚŘENÍ HUSTOTY.
Téma: Fyzikální veličiny – hustota
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Měření fyzikálních veličin – Hustota
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Převody jednotek objemu,
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Změny skupenství látek Autor:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Hustota LC.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Číslo: VY_32_INOVACE_22_16 Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Hustota
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Výpočty s hustotou
Výpočet hmotnosti tělesa Hmotnost tělesa lze určit nejen vážením, ale také výpočtem, známe-li objem tělesa a hustotu látky, ze které těleso je. Vzorec.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co bude plavat? Co bude plavat na hladině a co ne? PROČ?
Užití podobnosti v praxi Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_4_Užití podobnosti v praxi.
SÍLA A JEJÍ MĚŘENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_4_Síla a její měření Téma: Fyzika.
TĚLESA A LÁTKY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_7_Tělesa a látky Téma: Fyzika 6. ročník.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Hustota látky Tématický okruh: Hustota Vzdělávací obor: Fyzika Vzdělávací.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
HUSTOTA LÁTKY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_1_Hustota látky Téma: Fyzika 6. ročník.
F YZIKA Hustota látky Vypracoval: Lukáš Karlík. H MOTNOST RŮZNÝCH LÁTEK Co je těžší kilogram peří nebo kilogram železa? Jsou stejně těžké. Mají však stejný.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Určování hustoty látek Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu:
OBSAH KRUHU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_01_C_11_Obsah kruhu Téma: Matematika 8.ročník.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová; datum: Název:
ROZKLAD MNOHOČLENU UŽITÍM VZORCŮ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_01_C_19_Rozklad mnohočlenu.
GONIOMETRICKÁ FUNKCE TANGENS Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_16_Goniometrická funkce.
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Hustota-výpočet hustoty
Interaktivní procvičování hustoty
Hustota a její měření.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_27_FYZIKA
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
GRAFICKÉ ŘEŠENÍ SOUSTAVY ROVNIC
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
SÍLA A JEJÍ MĚŘENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Hustota-odvozená fyzikální veličina
zpracovaný v rámci projektu
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.52_Hydrostaticky_tlak Datum:
MĚŘENÍ HMOTNOSTI Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZÁPIS ČÍSEL POMOCÍ MOCNIN
zpracovaný v rámci projektu
ZMĚNA TEPLOTY V PRŮBĚHU DNE
ZMĚNA TEPLOTY V PRŮBĚHU DNE
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Chování těles v kapalině – procvičení 2
DEFINICE FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Výpočty s hustotou
Tělesa –V kvádru-slovní úlohy
ČAS A MĚŘENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VÝRAZ S PROMĚNNOU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Jednotky délky Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
DÉLKA KRUŽNICE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Hydrostatický tlak Hydrostatický tlak je tlak v kapalině způsobený tíhovou silou Značíme jej ph Jednotkou je 1 Pa (Pascal), je to stejná jednotka, jako.
Transkript prezentace:

VÝPOČET HMOTNOSTI Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_2_Výpočet hmotnosti Téma: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

AutorMgr. Hana Kuříková Vytvořeno dne Odpilotováno dne ve třídě6. A Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika Tematický okruhFyzika 6. ročník TémaVýpočet hmotnosti Klíčová slovaObjem, hmotnost, hustota

VÝPOČET HMOTNOSTI

Jak určíme hmotnost ? VÁŽENÍM Hmotnost určujeme VÝPOČTEM

Určení hmotnosti vážením 1.Jaká je základní jednotka hmotnosti? 2.Vysvětli, jak zjistíš hmotnost vody v hrnku? 3.Řekni, jak zjistíš svoji hmotnost? 4.Převeď:26 mg=……………g 125 t =……………kg 54 kg=……………g 568 g=……………kg 25 q =……………kg

Určení hmotnosti výpočtem Stejnorodé těleso - celé těleso je z jednoho druhu látky ( mědi, zlata,…) Hmotnost stejnorodého tělesa vypočítáme, když násobíme hustotu látky, ze které je těleso, objemem tohoto tělesa m= V. ρ

Příklad 1 Betonový kvádr má objem 1,2 m 3. Vypočítej hmotnost betonového kvádru? Nejdříve najdi v tabulkách hustotu betonu. Beton: ρ =2100 kg/m 3 Zápis: V= 1,2 m 3 ρ =2100 kg/m 3 m=? (kg) m= V. Ρ m= 1, = kg = 2,52 t Hmotnost betonového kvádru je 2520 kg.

Příklad 2 V cisterně je 50 m 3 benzínu. Vypočítej hmotnost benzínu? Najdi hustotu benzínu:……………………… Zápis: Výpočet:

Příklad 3 Vypočítej hmotnost vzduchu ve vaší třídě? Postup:1. zjistíme rozměry třídy 2. najdeme v tabulkách hustotu vzduchu 3. vypočítáme objem třídy=kvádr 4. vypočítáme hmotnost

Výpočet objemu třídy: Délka: a=……..m Šířka: b=………m Výška: c=……..m V=a.b.c=…………………..m 3 Hustota vzduchu ……………… Zápis: Výpočet:

Příklady na procvičení 1.Vypočítej hmotnost rtuti v lahvičce, je-li naplněna celá a její objem je 0,3 dm 3. 2.Jakou hmotnost má 1 hl piva v sudu, je-li hustota piva kg/m 3 a hmotnost prázdného sudu 20 kg ? 3.Urči hmotnost kliky z duralu, která má objem 300cm 3. 4.Tři krychle - železná, měděná a olověná - mají stejný objem. Urči, která je nejtěžší a nejlehčí.

Řešené příklady 1.Vypočítej hmotnost rtuti v lahvičce, je-li naplněna celá a její objem je 0,3 dm 3. Zápis:V= 0,3 dm 3 = 0,0003 m 3 ρ = kg/m 3 m=? (kg) m= V. Ρ m= 0, = 4,05 kg Hmotnost rtuti v lahvičce je 4,05 kg.

2. Jakou hmotnost má 1 hl piva v sudu, je-li hustota piva kg/m 3 a hmotnost prázdného sudu 20 kg ? Zápis:V= 1 hl = 100 l =0,1 m 3 ρ = kg/m 3 m=? (kg) m = V. ρ = 0, =102,9 kg ……pivo sud+pivo= ,9 =122,9 kg=123 kg Hmotnost sudu s pivem je 123 kg.

3. Urči hmotnost kliky z duralu, která má objem 300cm 3. Zápis: V= 300cm 3 = 0,0003m 3 ρ = kg/m 3 m=? (kg) m= V. ρ = 0, =0,84 kg = 840 g Hmotnost kliky je 840 g.

4. Musíme porovnat hustoty látek železo ρ = kg/m 3 měď ρ = kg/m 3 olovoρ = kg/m 3 Nejtěžší je krychle olověná a nejlehčí je ze železa.

Anotace: Tato prezentace slouží k výpočtu hmotnosti. Na začátku si žáci zopakují určování hmotnosti vážením. Žáci se seznámí s určením hmotnosti výpočtem (pomocí vzorce). Společně s učitelem řeší tři úlohy. Poslední úlohu řeší na základě hodnot, které získají konkrétním měřením. V závěru procvičí učivo na konkrétních příkladech. Každý žák řeší úlohy samostatně. Kontrola probíhá na interaktivní tabuli. Použitá literatura: Doc. RNDr. Růžena Kolářová, CSc., PaedDr. Jiří Bohuněk: Fyzika pro 6. ročník základní školy, 2. vydání 2003 Prometheus, 159 stran, ISBN