Lom od kolmice Autor: Mgr. Alena Víchová Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/34.0938 Číslo dum: VY_32_INOVACE_FYZ_1_5.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracovali: Alena Šlézová Zuzana Uhlíková
Advertisements

FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Lom světla (Učebnice strana 172 – 174)
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Kompendium fyziky pro 8. a 9. ročník
OPTIKA.
Lom světla.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
0PTIKA 05. Odraz a rozptyl světla
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Jevy na rozhraní dvou prostředí
Digitální učební materiál
Fyzika 8. ročník Mgr. M. Kubátová
zpracovaný v rámci projektu
Světelné jevy Lom světla Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Lom světla Předmět: Fyzika.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: I/2: čtenářská a informační gramotnost.
Lom světla - nastává při dopadu svět. paprsku na rozhraní dvou průhledných prostředí různé hustoty - čím je prostředí hustší, tím se paprsek pohybuje menší.
Fyzika 8. ročník Světelné jevy Anotace
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_613_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Autor:Ing. Jiří Šťastný Předmět/vzdělávací oblast:Fyzika Tematická oblast:Optika Téma:Lom světla - příklady Ročník:4. Datum vytvoření:Listopad 2013 Název:VY_32_INOVACE_ FYZ.
Digitální učební materiál
Lom světla Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , červen.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Snellův zákon lomu Střední odborná škola Otrokovice
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_612_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
OPTIKA 09. Zobrazení lomem Mgr. Marie Šiková OPTICKÉ JEVY
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
OPTIKA 15. Šíření světla, příklady II.
VY_32_INOVACE_6C-7 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Vlastnosti elektromagnetické vlny Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
Lom světla Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lom světla – II.část
Cín, olovo Autor: Mgr. Alena Víchová Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo dum: VY_32_INOVACE_CHE_1_56.
Odraz světla Autor: Mgr. Alena Víchová Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo dum: VY_32_INOVACE_FYZ_1_2.
Úplný odraz světla Autor: Mgr. Alena Víchová Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo dum: VY_32_INOVACE_FYZ_1_6.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení zákonu lomu. Rozdělení čoček na spojku a rozptylku. Naučení.
Atmosférický tlak Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ,
Duté zrcadlo Autor: Mgr. Alena Víchová Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo dum: VY_32_INOVACE_FYZ_1_10.
Železo Autor: Mgr. Alena Víchová Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo dum: VY_32_INOVACE_CHE_1_57 Název.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Světlo, optické zobrazení - opakování
Příklady na zákon lomu Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Kovy ve výtvarné tvorbě
Rozklad světla optickým hranolem
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vypařování, sublimace Autor: Mgr. Alena Víchová
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lom světla I. část
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Účinnost stroje VY_32_INOVACE_FYZ_1_33
Teplotní délková roztažnost
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lom světla – II.část
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
INDEX LOMU Autor: Mgr. Alena Víchová
Lom světla - příklady Autor: Mgr. Alena Víchová
Lom světla VY_32_INOVACE_52_Lom světla Autor: Pavlína Čermáková
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Lom světla TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
Čočky Autor: Mgr. Alena Víchová
Tepelné motory Autor: Mgr. Alena Víchová
Duté zrcadlo Autor: Mgr. Alena Víchová
Trajektorie a dráha VY_32_INOVACE_FYZ_1_23
Teplotní objemová roztažnost
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Riskuj - optika 2
Transkript prezentace:

Lom od kolmice Autor: Mgr. Alena Víchová Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo dum: VY_32_INOVACE_FYZ_1_5 Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT

Přechází-li paprsek z prostředí opticky hustšího do prostředí opticky řidšího ( např. ze skla do vzduchu ), nastává lom od kolmice. Úhel lomu je větší než úhel dopadu β > α

Úkol Nakreslete lom od kolmice - kolmici dopadu, úhel dopadu a úhel lomu

Řešení

Zdroje Lepil, Bednařík, Hýblová, Fyzika pro střední školy, Prometheus Praha 1993 Kresba: vlastní