Založena v roce 2004 22 obcí 34 členů Strategický plán LEADER 2008 – 2014, 81 projektů, 36 mil. Kč (PRV), 24 mil. Kč z místních zdrojů Strategie komunitně.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ (KAP)
Advertisements

Prioritní osa 4 Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu vzdělávání jednání Řídicího výboru Operačního programu Výzkum,
Krajské akční plány Základní východiska
Místní akční plány rozvoje vzdělávání Helena Barbořáková
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání Ferdinand Hrdlička,
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Prezentace pro pracovní skupinu (území Přemyslovské střední Čechy o.p.s.) Slaný,
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno MAP je místní akční plán vzdělávání, který bude prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání.
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
I. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ 25. Ledna 2016.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně Aktuální informace k realizaci projektu MAP 9. březen 2016.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY LIBERECKÉHO KRAJE (projekt KAP LK) ÚVODNÍ KONFERENCE.
MAP Místní akční plány rozvoje vzdělávání MAS Říčansko a Město Říčany
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Aktuální informace o přípravě KAP 22. března
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
 Schválení šablon – začátek dubna 2016 (vyjednávání s EK)  Avízo výzvy – duben 2016  První výzva (vlna) – květen 2016  Právní akt o poskytnutí podpory.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
MAP Trutnovsko Základní informace , Havlovice MAP Trutnovsko.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Místní akční skupina SVATOVÁCLAVSKO, z.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno Dům Kultury Stochov.
Nová témata v SCLLD Mgr. Jiří Hrubý MAS Bobrava, z.s.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
1. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA 30. BŘEZNA 2016 DAČICKÉHO DŮM, KUTNÁ HORA.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
MAP – Místní akční plán ORP RK
Integrovaný regionální operační program
Strategické řízení a plánování
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Podpora krajského akčního plánování
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Informace o výzvě pro školy
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Animace škol (šablony)
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav
Plán vzdělávacích aktivit
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
Vazba na Operační programy
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
Místní akční plán rozvoje vzdělávání v území ORP Rychnov nad Kněžnou
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
2. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Aktuální informace o projektu
Od MAP I k MAP II v Plzeňském kraji
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
IROP SC VZDĚLÁVÁNÍ Centrum pro regionální rozvoj České republiky
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Transkript prezentace:

Založena v roce obcí 34 členů Strategický plán LEADER 2008 – 2014, 81 projektů, 36 mil. Kč (PRV), 24 mil. Kč z místních zdrojů Strategie komunitně vedeného místního rozvoje (PRV, IROP, animace škol v rámci OP VVV) Akce pro veřejnost Krasojízdy na rohačkách, Den Země, Den neziskovek MAS „Přiďte pobejt!“ z. s.

Místní akční plány pro rozvoj vzdělávání Plán rozvoje vzdělávací soustavy s ohledem na potřeby žáka

Školská zařízení v ORP Jilemnice 26 školských subjektů RED IZO 17 zřizovatelů obcí 1 zřizovatel kraj

Co je MAP? Místní akční plán vzdělávání bude prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání dětí a žáků do 15-ti let. Zahrnuje oblasti včasné péče, předškolního a základního vzdělávání, zájmového a neformálního vzdělávání.

 Podpora klíčových oblastí pedagogického systému  Podpora MAP – odborný garant Systémové projekty  Zkvalitnění řízení ve vzdělávání  Zvýšení kvality vzdělávání  Dlouhodobé plánování KAP a MAP  Koncepční projekty  Sítě  ŠABLONY Ostatní MAP v kontextu OP VVV

Školní akční plány (na úrovní jednotlivých škol) Místní akční plány (základní regionální školství) Krajské akční plány (kraje, střední školství a koordinace vazeb) KAP MAP 1 ŠAP 1ŠAP 2ŠAP 3ŠAP 4 MAP 2 ŠAP 21 Úrovně koordinace rozvoje vzdělávání

Proč MAP jej tvořit? Prostředek pro nastartování konkrétní spolupráce ředitelů, učitelů, zřizovatelů škol a nez.org. v území. Důležitý je proces tvorby MAP i vlastní dokument. Intenzivní spolupráce – společné vzdělávání,vzájemné učení, získávání podpory u zřizovatelů a veřejnosti

Proč bude MAP zpracován?  pro plánovanou spolupráci v území (místní sítě a partnerství)  pro plošnou podporu vzdělávání v potřebných tématech  významný podklad pro zpracování šablon pro školy „šitých na míru“ MAP – významný podklad pro vyhlašování výzev IROP  koordinace investičních akcí a efektivního využití investic v území

Účel místních akčních plánů  Systémové zlepšení kvality škol  Dostupnost kvalitního vzdělávání každého dítěte  Zavedení priorit vzdělávací politiky do praxe škol  Zlepšení spolupráce v území  Zavedení metodiky akčního plánování na úrovni školy a území  „Objevení“ a podpora systémových lídrů v místě  Vzdělávání dítěte jako ústřední bod Ale hlavně: V IROP a OP VVV je soulad s Místním akčními plány rozvoje vzdělávání specifickým kritériem přijatelnosti.

Typy žadatelů OBEC ŠKOLA MAS SPOLEK ZEMĚDĚLEC PODNIKATEL CESTA CLLD MAS („LEADER“) Operační programy IROP OPŽP OP VVV OP ZAM OP D PRV OP ČR-PR Cesta od žadatele k Operačnímu programu MAP

Místní akční plány pro rozvoj vzdělávání Jak a kde vzniknou?

Úrovně zpracování MAP 1)preMAP – zjednodušená verze Smyslem je vytvořit místní partnerství a posílit spolupráci 2)MAP – základní verze Shodnout se na prioritách v oblasti vzdělávání a připravit akční plán. 3) MAP+ Realizovat naplánované aktivity a rozvíjet akční plánování

1) Rozvoj partnerství 2) Dohoda o prioritách 3) Akční plánování 4) Realizace plánu preMAP MAP MAP+ Úrovně zpracování MAP

Struktura MAP 1) Analytická část 2) Strategický rámec MAP 3) Opatření Opatření bude zpracováno v následující struktuře:  Odůvodnění výběru opatření na základě místní analýzy  Cíl opatření: čeho chceme dosáhnout v tomto opatření  Popis kroků k naplnění cíle – aktivity Aktivity jednotlivých škol – jaké aktivity poběží ve školách Aktivity spolupráce – jaké aktivity je nutné dělat ve spolupráci Infrastruktura – jaká infrastruktura je potřebná k realizaci aktivit

Povinná opatření MAP 1.Předškolní vzdělávání a péče: dostupnost – inkluze – kvalita 2.Čtenářská a matematická gramotnost v základním vzdělávání 3.Inkluzivní vzdělávání a podpora dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem Doporučená opatření MAP 4.Rozvoj podnikavosti a iniciativy žáků 5.Rozvoj kompetencí dětí a žáků v polytechnickém vzdělávání (podpora zájmu, motivace a dovednosti v oblasti vědy, technologií, matematiky) 6.Kariérové poradenství ve školách

Průřezová a volitelná opatření MAP 7.Rozvoj digitálních kompetencí dětí a žáků 8.Rozvoj kompetencí dětí a žáků pro aktivní používání cizího jazyka 9.Rozvoj sociálních a občanských kompetencí dětí a žáků 10.Rozvoj kulturního povědomí a vyjádření žáků 11.Aktivity související se vzděláním mimo OP VVV, IROP

Místní akční plány pro rozvoj vzdělávání Vazba na Operační programy

MAP a zacílení podpory z IROP a OP VVV Nutnost prokázat soulad záměrů s MAP – „Dohoda o prioritách“ MAP koordinuje záměry OP VVV a jejich efektivitu MAP obsahuje potvrzení efektivity a využitelnosti záměrů IROP „Dohoda o efektivní využitelnosti investice“

IROP a regionální školství Typy projektů:  MŠ - stavby, stavební úpravy, pořízení vybavení a doplňkově úpravy venkovních prostranství (zeleň, hřiště) – investice vedoucí ke zvýšení kvality předškolního vzdělávání  MŠ - podpora sociální inkluze prostřednictvím stavebních úprav budov a učeben, školních poradenských pracovišť, pořízení vybavení včetně kompenzačních pomůcek a kompenzačního vybavení pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami, nezbytných pro zajištění rovného přístupu ke vzdělávání sociálně vyloučeným osobám  ZŠ - stavební úpravy, v odůvodněných případech stavby, pořízení vybavení za účelem zajištění dostupnosti kvalitního základního vzdělávání – cizí jazyky, technické, řemeslné obory a přírodní/environmentální vědy, digitální technologie - nezbytné stavební úpravy učeben a pořízení vybavení  výstavba, rekonstrukce a vybavení odborných učeben, center odborné přípravy a pozemků pro výuku přírodovědných a technických oborů a pro výuku technických a řemeslných dovedností,  rozvoj vnitřní konektivity v prostorách škol a školských zařízení a připojení k internetu

Zahrady - zeleň je pouze doplňková aktivita IROP. ALE – rozvoj žáků v oblasti přírodních věd ve vazbě na rozšíření kapacit MŠ ano Vzdělávání pedagogů, ředitelů, zřizovatelů – ano Školní psycholog - ano Odborné učebny – výstavba + vybavení ano v klíčových kompetencích Expertní pedagog – školení ano Komunitní centrum – zázemí pro ostatní školy, vč. mimoškolních aktivit, mateřského centra, bezbariérové vyučování – ano (IROP, OPVVV)

Vzdělávací centrum regionu pro mládež – ano Pokud bude mít celokrajský význam nebo bude „excelentním“ vzdělávacím prostorem pro ZŠ, školské zařízení nebo neformální vzdělávání – posouzení PS KAP, zda je v souladu se stanoveným rámcem pro podporu. Musí být zpracována poptávka (využitelnost min. z 20 % jinými školami), studii proveditelnosti a udržitelnost provozu V MAP nutné mít potvrzení efektivní využitelnosti (dohoda zřizovatelů a škol v dojezdové vzdálenosti nebo spádové oblasti) Musí být zaměřeno na klíčové kompetence (přírodní, řemeslné, technické, jazyky, digitální technologie)

Nepodporované aktivity  Výměna střechy, další investice nepojící se primárně se vzděláváním - Sportoviště, lezecká stěna -Dětská hřiště a přírodní zahrady – zeleň je pouze doplňková aktivita. ALE ano, pokud povede k rozvoji žáků v oblasti přírodních věd – výukový účel zahrady

Šablony pro školy Vyhlašované výzvy pro individuální projekty škol formou šablon – zjednodušené financování projektů Podporovány budou šablony se zaměřením na: 1.Rovné příležitosti ve vzdělání 2.Inkluze v předškolním vzdělávání a na školní úrovni 3.Snižování předčasných odchodů ze vzdělání 4.Podpora matematické a čtenářské gramotnosti Školy si do svého projektu vybírají šablony dle svých potřeb.

Metodická pomoc s výběrem vhodných šablon pro ZŠ/MŠ, zajištění správnosti projektové žádosti Zaškolení realizátorů ZŠ/MŠ (monitorovací systém, příručka pro žadatele a příjemce, …) Průběžná konzultační činnost při realizaci projektu, sledování a dodržování povinné publicity, VZ, monitorovacích indikátorů Metodická pomoc ZŠ/MŠ při zpracování monitorovacích zpráv, zadávání do monitorovacího systému, zajištění správnosti předávaných výstupů, sledování průběhu realizace projektu, dodržování časového harmonogramu Mechanismy implementace budou předmětem jednání mezi ŘO, IROP a NS MAS. MAS - Animace mateřských a základních škol

Připravené šablony Mateřské školy 1.Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů MŠ 2.Personální podpora MŠ 3.Usnadňování přechodu dětí z MŠ do ZŠ Základní školy 1.Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů ZŠ 2.Extrakurikulární rozvojové aktivity ZŠ 3.Personální podpora ZŠ 4.Spolupráce s rodiči žáků ZŠ