Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Umělecké směry 19. století
Advertisements

Expresionismus ve výtvarném umění
POSTIMPRESIONISMUS Konec 19. a počátek 20. století.
POSTIMPRESIONISMUS Konec 19. a počátek 20. století.
POSTIMPRESIONISMUS VY_52_INOVACE_DEK_39.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Impresionismus Šedesátá léta 19. století.
Zakladatel moderního malířství?
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Postimpresionismus - Gogh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
IMPRESIONISMUS.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Přehled nejvýznamnějších malířů
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Vincent van Gogh MgA. Lukáš Psík
Poznáváme – evropské a světové prostředí  Pokuste se určit dobu vzniku – stačí století  Pokuste se určit název díla, stavby, artefaktu  Pokuste se.
Geometrická abstrakce
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
Postimpresionismus – Cézanne, Gauguin Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
IMPRESIONISMUS 3 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
POSTIMPRESIONISTÉ. charakteristika Snaha o překonání impresionistického způsobu malby Konfrontace vnitřního umělcova nitra s realitou Vstupuje sem lidský.
Impresionismus Název školy
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV:VY_32_INOVACE_05B_09_Postimpresionismus – Paul Gauguin.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV: VY_32_INOVACE_05B_08_Postimpresionismus – Vincent.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
„Napříč moderním uměním aneb kreativity se nebojíme“ -výtvarná soutěž pro II.stupeň ZŠ a MŠ Nedašov Mgr. Jarmila Švédová.
Jean François Millet a Barbizonská škola Vladimír Sobota.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradišt ě, p ř ísp ě vková organizace AUTOR: Mgr. Marcela Maršálková NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_VV_06.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Dümlerová Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Impresionismus a postimpresionismus
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
POSTIMPRESIONISMUS – pracovní sešit
GEOMETRICKÁ ABSTRAKCE
EXPRESE V UMĚNÍ 19. listopadu 2013 VY_32_INOVACE_160215
Kombinační číslo 6. října 2013 VY_42_INOVACE_190206
Výtvarné umění I. Tematická oblast
Obrazy jakou autobiografie
JACKSON POLLOCK – Jedna: číslo 31
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Apollo a Marsyas Tizian
IMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium Lovosice AUTOR: Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:
NOVOIMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VZTAHY UMĚNÍ A SKUTEČNOSTI Z HLEDISKA TVORBY I RECEPCE
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ZÁTIŠÍ PODLE PAULA CÉZANNA
OBĚHOVÁ SOUSTAVA VY_32_INOVACE_ října 2013
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Výtvarné umění starověkého Egypta
Název materiálu: Impresionismus
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám. POSTIMPRESIONISMUS VY_32_INOVACE_ října 2013

2 03

3 1.Přiřaď k obrazům správně autora (Paul Cézanne, Paul Gauguin, Vincent van Gogh, Henri de Toulouse-Lautrec, Henri Rousseaue). ABC DE

4 03

5 32 Paul Cézanne, Modrá váza 1 Paul Cézanne, Hora Sainte-Victoire Paul Cézanne, Zátiší se záclonou Pomocí barevné skvrny se snaží zachytit objem a vytvořit prostorové vztahy, pomocí barvy a barevného kontrastu tvoří prostor v obraze.

Paul Gauguin, Už nikdy 8 Paul Gauguin, Zjevení po kázání 9 Paul Gauguin, Dvě tahitské ženy Barevnost obrazů je spojena s osobním prožitkem, vnitřní zážitky zprostředkovává expresí, symbolikou, barvy nanáší v souvislých plochách a ohraničuje výraznou konturou.

7 03 Maluje prudkými, vířivými tahy štětce, které vyjadřují jeho vnitřní pocity, používá čistých nelomených barev k zesílení expresivního výrazu, barva dostává širší symboliku. 4 Vincent van Gogh, Hvězdná noc nad Rhônou 6 Vincent van Gogh, Slunečnice 5 Vincent van Gogh, Pšeničné pole s vránami

Hendri de Toulouse-Lautrec, V cirkuse Fernando 11 Hendri de Toulouse-Lautrec, V salónu 12 Hendri de Toulouse-Lautrec, Toaleta Ve svých portrétech používá karikaturu, využívá ostrých obrysových linií a barevných ploch.

9 03 Henri Rousseau, Já, Portrét v krajině 15 Henri Rousseau, Sen 13 Henri Rousseau, Spící cikán 14 Maluje spontánně, v obrazech neexistuje perspektiva a světlo, malba je plochá, vychází z intuice, proporční nesrovnalosti, malířská nedokonalost, naivní malířství.

10

Použité zdroje: Obrázky: [1] DIRECTMEDIA PUBLISHING GMBH. Paul Cézanne 108 [online] [cit ]. Dostupné z: [2] HERMITAGE TORRENT. Cézanne, Paul - Still Life with a Curtain [online] [cit ]. Dostupné z: [3] DIRECTMEDIA. Paul Cézanne 182 [online] [cit ]. Dostupné z: [4] STEPHANTOM. Starry Night Over the Rhone [online] [cit ]. Dostupné z: [5] WIKIBOB. Vincent van Gogh ( ) - Wheat Field with Crows (1890) [online] [cit ]. Dostupné z: _Wheat_Field_with_Crows_%281890%29.jpg _Wheat_Field_with_Crows_%281890%29.jpg [6] DIRECTMEDIA. Vincent Willem van Gogh 128 [online] [cit ]. Dostupné z: [7] DIRECTMEDIA. Paul Gauguin 091 [online] [cit ]. Dostupné z: [8] DIRECTMEDIA. Paul Gauguin 137 [online] [cit ]. Dostupné z: [9] POSTDLF. Paul Gauguin - Two Tahitian Women [online] [cit ]. Dostupné z: [10] DIRECTMEDIA. Henri de Toulouse-Lautrec 004 [online] [cit ]. Dostupné z: [11] DIRECTMEDIA. Henri de Toulouse-Lautrec 012 [online] [cit ]. Dostupné z:

[12] JAN SEDLÁK. Henri de Toulouse-Lautrec 064 [online] [cit ]. Dostupné z: [13] INGFBRUNO. USA-Museum of Modern Art-Henri Rousseau [online] [cit ]. Dostupné z: [14] SCEWING. Henri Rousseau 010 [online] [cit ]. Dostupné z: [15] DCOETZEEBOT. Henri Rousseau - Myself- Portrait – Landscape - Google Art Project [online] [cit ]. Dostupné z: _Google_Art_Project.jpg?uselang=cshttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:Henri_Rousseau_-_Myself-_Portrait_%E2%80%93_Landscape_- _Google_Art_Project.jpg?uselang=cs Text: MRÁZ, Bohumír. Dějiny výtvarné kultury vyd. Praha: Idea Servis, 2000, 220 s. ISBN VÁVRA, Jiří. Od impresionismu k postmoderně: dějiny vizuálního umění. 1. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2001, 127 s. ISBN