Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 8 GRAF I – spojnicový graf Autor: Bc. Pavel Šiktanc Co se všechno naučíme??? Vytváření grafu z jednotlivých.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_In 6.,7.15 Grafy - vytvoření základních typů grafu Anotace: Žák se seznámí s tvorbou grafu a jeho formátováním v programu MS Excel 2010.
Advertisements

Vytvoření grafu v programu Microsoft Excel - Otevřete program MS Excel - Vytvořte tabulku z naměřených hodnot f (kHz) F u(dB) 0,1 -4,08 0,2 -0,45 0,5 2,92.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_13.
Grafy v Excelu.
Excel – editace ( formát ) buněk
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Úvod  Nejdůležitější vlastností grafu je sdělit dané informace.  Grafy mohou mít různou podobu (barevné, plastické…).  Vždy je důležité, aby se z nich.
Střední škola gastronomie a hotelnictví Mladá Boleslav, s.r.o. OBOR: M / 01 HOTELNICTVÍ REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ PŘEDMĚT:PRÁCE.
VY_32_INOVACE_In 6.,7.19 PowerPoint - Vkládání grafických objektů Anotace: Žák se seznámí se zásadami vkládání grafických objektů jako fotek, klipartů.
Tabulkové procesory (MS Excel) Ing. Jan Roubíček.
Grafy v tabulkovém procesoru Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. ročník oboru Kadeřník a Kuchař - číšník.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: květen.
Word – Tabulky a Grafika ve Wordu
Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník:7. Datum vytvoření:Duben.
Textový procesor (MS Word) Ing. Jan Roubíček. Tabulky v textu VY_32_INOVACE_10_2_15_AP.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
EXCEL ÚPRAVY GRAFU, KARTA FORMÁT. MINIGRAFY ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník: 8. Datum vytvoření:Únor.
EXCEL VYTVOŘENÍ GRAFU ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc iFiles – správce a prohlížeč dokumentů Co se všechno naučíme???
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Číselné formáty.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 7 Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS WORD 2010 – záhlaví a zápatí Co se všechno naučíme??? Jak vkládat.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Citlivostní.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 6 Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS Word - odrážky Co se všechno naučíme??? Vkládat, upravovat a odsazovat.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Movie Maker program pro tvorbu filmů Co se všechno naučíme???
Internetový prohlížeč Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Co se všechno naučíme??? Používání internetových.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 7 – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Tvorba prezentace na iPadu – pokročilé.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 7 – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Tvorba prezentace na iPadu Co se.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 8 Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS Word Co se všechno naučíme??? Automatické číslování stránek.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_7B_10B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:7. Tematický okruh,
Informatika – Podmíněné formátování. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 9 Logické funkce Autor: Bc. Pavel Šiktanc Co se všechno naučíme??? Používání funkce KDYŽ.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Práce s listy.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 7 Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS WORD 2010 – OBSAH Jak vytvořit obsah?
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 6 – textový editor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS Word - tabulátory Co se všechno naučíme??? Zarovnání.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 6 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Práce s textem - odstavce Co se všechno naučíme??? Jak správně pracovat.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 6 Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS WORD 2010 – Vizitky Co se všechno naučíme??? Tvorba vizitky pomocí.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Synchronizace dat na iPadu Co se všechno naučíme??? iFiles.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 7 – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Prezentace - videoklipy Co se všechno.
Tabulkový procesor Práce s listy, adresace buňky, definice řady Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Růžena Hynková. Dostupné z.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 8 GRAF II – výsečový graf Autor: Bc. Pavel Šiktanc Co se všechno naučíme??? Vytváření výsečového.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Absolutní adresa.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Tvorba vlastních motivů v programu
Co se všechno naučíme??? Obtékání textu
Zalomit text do dalšího sloupce
Co se všechno naučíme??? MS Word - číslování
MS Powerpoint prezentace
Tvorba tabulek ve Wordu
Pro rychlý způsob formátování textů a následné vytváření obsahu
Movie Maker program pro tvorbu filmů
Movie Maker program pro tvorbu filmů
Střední škola gastronomie a hotelnictví Mladá Boleslav, s.r.o.
Co se všechno naučíme??? Práce s textem Ctrl C Ctrl X Ctrl V
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice
MS WORD 2010 – úvod do programu
Informatika 9. ročník (volitelný předmět)
Vkládání a úprava textů v prezentaci
Sčítání buněk podle zadaných podmínek
Co se všechno naučíme??? Formát buněk Formátovat text
Podmíněné formátování
Co se všechno naučíme??? Sčítání buněk SČÍTÁNÍ BUNĚK Funkce SUMA
MS Excel – Vytváříme nový graf
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_18-19
Transkript prezentace:

Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 8 GRAF I – spojnicový graf Autor: Bc. Pavel Šiktanc Co se všechno naučíme??? Vytváření grafu z jednotlivých číselných hodnot Spojnicový graf

Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 8 V tabulkovém procesoru MS Excel 2010 připravíme tabulku Co už umíme? Sloučit a zarovnat na střed Označíme buňky A1 až M1 a stiskneme ikonu Orámovat tabulku Označíme tabulku a přes pravé tlačítko myši vybereme Formát buněk – dále Ohraničení Podmíněné formátování Označíme číselné hodnoty a v záložce Domů vybereme Podmíněné formátování – dále Barevné škály – Další pravidla Styl formátování Dvoubarevná škála – nejnižší hodnoty modrou barvou, nejvyšší hodnoty červenou barvou

Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 8 Nové pojmy Sloupcový graf – grafické zobrazení hodnot na číselné ose ve formě čar Osa x – vodorovná osaOsa y – svislá osaLegenda– popisky

Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 8 Postup práce – tvorba sloupcového grafu: Označíme číselné hodnoty včetně popisků, tzn. i měsíce a města Označíme od buňky A2 do buňky M5 Přepneme se do záložky Vložení a vybereme Spojnicový graf Vybereme první typ spojnicového grafu

Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 8 Vkládání nadpisu do grafu Označíme graf – záložka Rozložení – vybereme název grafu Vybereme typ Nad grafem Přepíšeme text na Průměrné teploty Postup práce 2 – úprava sloupcového grafu:

Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 8 Postup práce 3 – úprava barev: Změna barev jednotlivých čar: Praha – žlutá čára: klikneme myší na spojnici (čáru) v grafu, která zobrazuje Prahu – v záložce Formát vybereme Obrys obrazce – vybereme žlutou barvu Brno – fialová čára: klikneme myší na spojnici (čáru) v grafu, která zobrazuje Brno– v záložce Formát vybereme Obrys obrazce – vybereme fialovou barvu Ostrava – oranžová čára: : klikneme myší na spojnici (čáru) v grafu, která zobrazuje Ostravu – v záložce Formát vybereme Obrys obrazce – vybereme oranžovou barvu

Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 8 GrafChart Spojnicový grafLine chart VloženíInsert Osa x, yX-axis, y-axis Obrys obrazceCountour patterns

Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 8 ÚKOL – samostatná práce Vytvořte spojnicový graf Na internetu najděte průměrné teploty libovolných tří světových měst za rok 2010 Vytvořte tabulku, která bude obsahovat: nadpis Průměrné teploty měsíce leden až prosinec 3 libovolná města Zapište teploty do tabulky Z této tabulky vytvořte spojnicový graf Změňte barvu jednotlivých spojnic (čar): První město – zelená čára Druhé město – červená čára Třetí město – růžová barva Vložte název grafu Průměrné teploty

Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 8 Použité zdroje: