Projekt EU PES ● je přímo řízen MŠMT ● je financován z ESF, z operačního programu ● "Vzdělávání pro konkurenceschopnost" ● je často pojmenován jako "Šablony"
Tvorba zdrojů ● Každá mimopražská základka má právo požádat MŠMT o finance 300 tis. na školu ● + 4,3 tis. na každého svého žáka. ● finanční prostředky lze využít prakticky na: ● 1. zboží (ICT, učebnice, učební pomůcky apod.) ● 2. služby (školení, počítačové programy, poradenství apod.) ● 3. mzdy (dohody o provedení práce, dohody o pracovní činnosti, apod.)
Šablony ??? ● sada ministerstvem připravených "návodů", které především definují: ● kdo je cílovou skupinou ● jaké práce a činnosti jsou přijatelné ● co má být výsledkem (neboli očekávané výstupy) ● my používáme: ● inovace = vytvořené vzdělávací materiály (podklady pro výuku, podklady pro projekty, modely hodnocení apod.) ● DVPP = osvědčení ze vzdělávání učitelů (seminář, kurz, pracovní dílna, e-learning apod.)
Naše struktura šablon I/3 (2)Vzdělávání pedagogických pracovníků ve formách a metodách výuky směřujících k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti žáků základních škol a k individualizaci výuky v této oblasti. II/2 (1)Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji výuky cizích jazyků. II/3 (3) Metodický kurz pro učitele cizích jazyků. III/2 (4)Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT. III/3 (6)Vzdělávání pedagogických pracovníků pro oblast digitálních technologií. V/2 (2)Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd. V/3 (3)Vzdělávání pedagogických pracovníků ve formách a metodách výuky směřujících k rozvoji přírodovědné gramotnosti žáků základních škol a k individualizaci výuky v této oblasti.
Kolik a co za to ● V loňském roce byl stav žáků 129 ● (129 x 4 300) = ● Vzdělávací materiály ks ● 240 DUM ● 216 ( 6 sad x 36 materiálů ) vzdělávacích materiálů ● Osvědčení z akreditovaných školení - 25 ks
Kdo a co I/3(2) Vzdělávání pedagogických pracovníků ve formách a metodách výuky směřujících k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti žáků základních škol a k individualizaci výuky v této oblasti. (4xMirka, Lída, Petr L., Irena ) II/2(1)Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji výuky cizích jazyků. (Kristýna 72) II/3(3) Metodický kurz pro učitele cizích jazyků. (3xKristýna)
III/2(4)Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT (DUM). (3x4x20DUM) Petr Němec - 20Tv+20M, Petr Šterc - 40F, Jana Coufalová - 20Vv, Petr Lvovský - 20Čj+20M, Mirka Šotová - 20Čj+20VkZ, Lída Matějková - 20IKT, Irena Polcarová - 20Vu+20Po III/3(6) Vzdělávání pedagogických pracovníků pro oblast digitálních technologií. (12x Kristýna, Petr N., Petr L., Lída, Mirka, Jana C., Jana Š., Jarka, Irena, Tomáš, Pavel, Leoš) V/2(2)Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd. (2x2x36- Jana Šalplachtová 72 Prv, Jarka Kubíčková - 36 Př, Tomáš Salnek - 36 Ze) V/3(3) Vzdělávání pedagogických pracovníků ve formách a metodách výuky směřujících k rozvoji přírodovědné gramotnosti žáků základních škol a k individualizaci výuky v této oblasti. (6xJana-Prvouka, Jarka-Př, Irena – Př, Tomáš-Z, Petr-F, Jana C.)
Monitorování ● Každá skutečne „odpilotovaná“ (odučená) hodina se prokazatelně zaznamená do třídní knihy tak, aby bylo zřejmé, že ověření proběhlo. ● Záznam se provede i do záznamového archu monitorovací aplikace. ● O odpilotování bude pořízena dokumentace (foto či video z hodiny, práce žáků s DUM nebo VYUM).
Monitorovací zprávy ● Budou vypracovány na základě záznamových archů ● zde se zaznamenává každé použití DUM nebo VYUM (výukový mat.) ● První zpráva se zasílá na MŠMT po 6ti měsících od zahájení projektu, pak každých 6 měsíců. ● Závěrečná monitorovací zpráva do 30ti měsíců po zahájení projektu ● Archivace do roku 2025 ( sady vzdělávacích materiálů, třídní knihy, kopie mon. zpráv, projekt )..... ● Uložit na bezpečném úložišti – trvanlivost dat....