Fotografování (3). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0745 OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Informační a komunikační technologie ročník Základy focení – základní pojmy Bohumil Bareš.
Advertisements

Základy fotografování kompozice snímku
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Základy počítačové grafiky III
Výukový modul projektu: Nové formy výuky ve školách kraje Vysočina Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
JAK POŘÍDIT KVALITNÍ SNÍMKY PRO PROJEKTY V POZEMNÍ FOTOGRAMMETRII METODICKÝ NÁVOD
Základy digitální fotografie
Digitální fotoaparát.
19. Počítačová grafika (získávání, úpravy a publikování fotografií, práce v rastrovém grafickém editoru)
Tato prezentace byla vytvořena
Fotografie je ve skutečnosti zachycení světla Světla musí být pro správnou fotografii správné množství Úskalí: ▫ světelné podmínky během dne mění ▫ je.
MT. Světlo a expozice  Množství světla dopadající na objekt Denní doba Počasí Černá/bílá Barvy Jas.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_058 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
počítačová grafika XI – jak fotografovat I
* Zařízení, které umožňuje zachytit statické snímky a ty převést a zaznamenat v digitální formě. * Záznam formou obrazových souborů (JPEG, RAW, TIFF)
Úvod do používání digitálního fotoaparátu
Základy fotografování (V. Část)
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ Digitální fotoaparát
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Digitální fotoaparáty
Roman Konečný EI 4. DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE Programy pro zpracování.
Počítačová grafika.
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 3.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_060 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Lotus NotesJiří Beran Počítačová grafika. Lotus NotesJiří Beran Základní dělení počítačové grafiky: 1) Vektorová grafika – obrázek bereme jako množinu.
Základní pojmy, základy teorie a praxe
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA DIGITÁLNÍ FOTOAPARÁT 1 ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Vlastnosti digitálního fotoaparátu
Písemka. 01. pomocí minimálně 4 obrázků vysvětlete rozdíl mezi bitmapovou a vektorovou grafikou bitmapová grafika Vektorová grafika.
Digitální fotoaparáty Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Základy počítačové grafiky III
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Rastrová.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
DIGITÁLNÍ FOTOAPARÁTY
Počítačová grafika Maturitní otázka č. 19 Martin Ťažký.
Základy fotografování
Hardware - komponenty (5). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Principy funkce počítače (4). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Funkce operačního systému (11). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Zoner Photo Studio – prakticky (10). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_20_ Fotografický přístroj a filmová kamera.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Základní pojmy fotografa Číslo DUM: III/2/VT/2/3/44 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika.
Vektorová grafika (11). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Nastavení fotoaparátu (4). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Vytváření tabulek MS Access (4). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Jak fungují webové stránky Úvod do HTML (1). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
IrfanView (5). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Fotoaparát.
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
EXIF a IPTC informace Grafika (7). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Rozdíly rastrové a vektorové grafiky (01). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
NEPOČÍTAČE – DALŠÍ DIGITÁLNÍ PŘÍSTROJE. OBSAH 1) Počítače Počítače 2) Pojem „digitální“ Pojem „digitální“ 3) Využití dig. technologií ve spotřební elektronice.
Rastrová grafika (2). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Funkce sinus (8). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_04 TÉMA: VYNÁLEZY.
Funkce tangens (10). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Datové typy MS Access (3). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Periferní zařízení počítače - opakování
Rastrová grafika Základní termíny – Formáty rastrové grafiky.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Vlastnosti světla
CorelDRAW – práce s rastrovou grafikou
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Základní pojmy fotografa
Inf Formáty grafických souborů
1) LIDSKÉ OKO AKOMODACE =děj vyklenování či zplošťování čočky – umožňuje zaostřování Oko je vyplněno kapalinou Rohovka je průhledná (vchod světla) Průchod.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Transkript prezentace:

Fotografování (3)

Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské Lázně, Obchodní 282 Tento projekt je financován Evropskou unií – Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Autor:Mgr. Josef Kulhavý Předmět:Informační technologie

Obsah Digitální fotoaparát1 Typy digitálních fotoaparátů2 Kompaktní fotoaparát3 Digitální zrcadlovka4 5 Jak funguje fotoaparát6 Snímač a světlo7 Závěrka8 Clona9 Hloubka ostrosti10

Obsah Blesk11 Formáty dat12

Složení fotoaparátu: – Tělo – Objektiv – optická část Důležité součásti fotoaparátu: – Hledáček – pro sledování obrazu – Závěrka – pro dávkování světla (čas otevření snímacího čipu) – Clona – pro dávkování světla (velikost otvoru snímacího čipu) Digitální fotoaparát 1

Typy digitálních fotoaparátů Kompaktní fotoaparáty Nejrozšířenější typ fotoaparátů Malé, skladné, lehké, levné, automatické  Nižší kvalita fotografií Přímo v sobě má objektiv, snímač, blesk Na displeji fotoaparátu se zobrazuje obraz ze snímače, který stále pozoruje scénu Digitální zrcadlovky Uvnitř fotoaparátu je pohyblivé zrcátko, které odráží světlo do optického hledáčku a přímo do oka fotografa Při fotografování se zrcátko vyklopí a obraz se promítá přímo na snímač Velký snímač (  velká kvalita fotografií)  Vyšší pořizovací náklady 2

Kompaktní fotoaparát 3

Digitální zrcadlovka 4

5

1.Uživatel zmáčkne spoušť. 2.Fotoaparát zaostří a zjistí množství světla. 3.Fotoaparát nastaví správnou clonu. 4.Na určitou, fotoaparátem vypočítanou dobu se otevře závěrka a procházející světlo osvítí světlocitlivý čip. 5.Světelný náboj se převede na elektrický impulz. 6.Elektronika fotoaparátu následně z elektrických impulzů sestaví obraz. 7.Obraz je zakódován do souboru. 8.Obrázkový soubor je uložen na paměťovou kartu ve fotoaparátu. Jak funguje fotoaparát 6

Snímač musí dostat přesné množství světla Jakmile je světla příliš mnoho, bude snímek světlý, bude obsahovat „vypálená“ místa (tj. plochy bílé barvy bez kresby) Pokud je světla příliš málo, bude obrázek tmavý, nezřetelný a zašuměný U fotoaparátu správné množství světla zajišťuje kombinace clony a času. Obojí určí automatika fotoaparátu v závislosti na osvětlení scény. Snímač a světlo 7

Závěrka je klapka, která vpouští světlo po určitou dobu na světlocitlivý čip Tato doba musí být tak dlouhá, aby na snímač dopadlo „přiměřené“ množství světla Čím je delší čas otevření závěrky, tím více světla dopadne na snímač ve fotoaparátu Dlouhý čas může způsobit rozmazání snímku, protože při expozici s aparátem vždy trochu pohneme Běžný rozumný čas: 1/100 vteřiny Většina lidí udrží v ruce bez rozmazání čas 1/60 vteřiny, profesionálové i 1/30 Sportovní záběry a zvířata v pohybu potřebují čas kratší než 1/250 vteřiny Závěrka 8

Clona udává (převráceně) velikost otvoru, kterým objektiv propouští světlo na snímač Udává poměr zachyceného světla k propuštěnému světlu ke snímači. – Clona 1:8 znamená, že ke snímači projde pouze 1/8 světla, které objektiv zachytí. Clona se označuje písmenem f Čím větší je clona, tím více je uzavřený objektiv a tím méně světla propouští Clona 9

Malá hloubka ostrosti – Popředí je ostré, ale předměty za ním jsou rozmazané – Clony f4 – f11 Velká hloubka ostrosti – Popředí i pozadí je ostré – Clony f16 a více Hloubka ostrosti 10

Vytváří velmi krátký světelný záblesk Dodatečné osvětlení záběrů Dosah blesku: 2 – 5 metrů Levnější fotoaparáty mají blesk zabudován přímo do těla přístroje Lepší modely umožňují připojení oddělených blesků V profesionální studiové fotografii se používají velké zábleskové jednotky Digitální přístroje obvykle spustí vestavěný blesk samy, jakmile zaznamenají nedostatek světla. Blesk 11

Formát JPEG – Nejčastější formát, možnost ukládat fotografie do tohoto formátu má každý fotoaparát – Využívá ztrátovou kompresy (některé obrazové body vynechává) – Fotografie zabírají na paměťové kartě málo místa Formát TIFF – Bezestrátový formát (obrázek bude vypadat zcela přesně tak, jak jej posílá světlocitlivý čip) – Použití má smysl pouze tehdy, pokud trváte na 100% zachování i nejdrobnějších detailů snímku. – Ve srovnání s JPEG zabere až desetkrát více místa na paměťové kartě Formát RAW – U kvalitních digitálních fotoaparátů – Bezeztrátový formát, na paměťové kartě však zabírá méně místa – Obtížnější zpracování v počítači Formáty dat 12

finepix-s2000hd/ jpg Použité zdroje