Seminář pro příjemce MAP Praha, 19. května 2016. Úvodní slovo.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Advertisements

Krajské akční plány Základní východiska
Místní akční plány rozvoje vzdělávání Helena Barbořáková
Místní akční plány rozvoje vzdělávání Ferdinand Hrdlička,
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
Založena v roce obcí 34 členů Strategický plán LEADER 2008 – 2014, 81 projektů, 36 mil. Kč (PRV), 24 mil. Kč z místních zdrojů Strategie komunitně.
Seminář pro příjemce KAP Praha, 16. května Úvodní slovo.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno MAP je místní akční plán vzdělávání, který bude prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání.
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
I. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ 25. Ledna 2016.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně Aktuální informace k realizaci projektu MAP 9. březen 2016.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY LIBERECKÉHO KRAJE (projekt KAP LK) ÚVODNÍ KONFERENCE.
1. Jednání řídícího výboru MAP ORP Prachatice , MěÚ Prachatice.
MAP Místní akční plány rozvoje vzdělávání MAS Říčansko a Město Říčany
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Aktuální informace o přípravě KAP 22. března
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
MAP Trutnovsko Základní informace , Havlovice MAP Trutnovsko.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Místní akční skupina SVATOVÁCLAVSKO, z.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno Dům Kultury Stochov.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
1. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA 30. BŘEZNA 2016 DAČICKÉHO DŮM, KUTNÁ HORA.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
Kraslice, – Úvod – několik slov o projektu … – Naladíme se … – Nadané děti – Ing. Petr Čavojský / Mgr.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 22. července 2015 Mgr. Zuzana Slimáková.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
MAP – Místní akční plán ORP RK
Integrovaný regionální operační program
Strategické řízení a plánování
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Podpora krajského akčního plánování
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Místní plán inkluze + OP VVV
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Informace o výzvě pro školy
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
5. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ února 2017.
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání (KAP)
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
Vazba na Operační programy
2. jednání řídícího výboru
Krajské akční plánování
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV
Místní akční plán rozvoje vzdělávání v území ORP Rychnov nad Kněžnou
4. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ prosinec.
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Od MAP I k MAP II v Plzeňském kraji
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Model intenzivní podpory
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Transkript prezentace:

Seminář pro příjemce MAP Praha, 19. května 2016

Úvodní slovo

Program semináře 09,30 – 10,00Registrace 10,00 – 10,30 Úvodní slovo, představení programu 10,30 – 12,00 Věcné zaměření MAP o 10,30 – 11,15 Odborný garant ŘO OP VVV o 11,15 – 12,00 NIDV 12,00 – 12,30 Přestávka 12,30 – 14,00 Administrace projektů MAP o 12,30 – 13,00 Věcná část o 13,00 – 14,00Finanční část 14,00 – 15,00Informační systém 15,00 – 16,00Diskuse

Věcné zaměření MAP Odborný garant ŘO OP VVV

Místní akční plány rozvoje vzdělávání

Principy pro tvorbu místních akčních plánů rozvoje vzdělávání  respektování již vzniklých partnerství a dohody v území  koordinace akcí a dlouhodobá podpora rozvoje spolupráce v oblasti vzdělávání  principy MAP: Spolupráce, Zapojení dotčené veřejnosti do plánovacích procesů, Dohody, Otevřenosti, Princip SMART, Udržitelnosti, Partnerství

Principy pro tvorbu místních akčních plánů rozvoje vzdělávací soustavy Principy odráží osvědčené postupy vycházející z příkladů dobré praxe, především z komunitního plánování, což je postup, který umožňuje:  aby se lidé mohli svobodně účastnit rozhodování o důležitých otázkách života společenství,  aby přijímaná usnesení zodpovědných orgánů odrážela vůli a potřeby obyvatel regionu,  aby plánované kroky a řešení co nejlépe využívaly dostupné zdroje, případně nacházely nové zdroje a přinášely co největší užitek a spokojenost.

Význam akčních plánů rozvoje vzdělávání MAP/KAP – významný podklad pro vyhlašování výzev OP VVV o pro plánovanou spolupráci v území (místní sítě a partnerství) o pro plošnou podporu vzdělávání v potřebných tématech o významný podklad pro zpracování šablon pro školy „šitých na míru“ MAP/KAP – významný podklad pro vyhlašování výzev IROP/OP Praha – pól růstu o koordinace investičních akcí a podpora koncentrace a řízení efektivního využití investic v území. V OP PPR i IROP je v oblasti základního školství soulad s akčními plány rozvoje vzdělávání specifickým kritériem přijatelnosti.

Povinná opatření místních akčních plánů rozvoje vzdělávání o Předškolní vzdělávání a péče: dostupnost – inkluze – kvalita o Čtenářská a matematická gramotnost v základním vzdělávání o Inkluzivní vzdělávání a podpora dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem  Rozvoj podnikavosti a iniciativy dětí a žáků  Rozvoj kompetencí dětí a žáků o oblasti vědy a technologií – polytechnické vzdělávání  Kariérové poradenství v základních školách Doporučená opatření MAP:

Průřezová a volitelná opatření MAP: o Rozvoj digitálních kompetencí dětí a žáků o Rozvoj kompetencí dětí a žáků pro aktivní používání cizího jazyka o Rozvoj sociálních a občanských kompetencí dětí a žáků o Rozvoj kulturního povědomí a vyjádření dětí a žáků o Investice do rozvoje kapacit základních škol o Aktivity související se vzděláváním mimo OP VVV a IROP

Úrovně zpracování MAP preMAPMAPMAP+ ÚroveňZjednodušenáZákladníPokročilá Hlavní cílPosílit vazby v místním partnerství aktérů v oblasti vzdělávání Shodnout se na prioritách v oblasti vzdělávání a připravit akční plán aktivit Realizovat naplánované aktivity, kontinuálně rozvíjet akční plánování Převažující obsahStáže, workshopy, prezentace Kulaté stoly, pracovní skupiny, setkávání Vzdělávací aktivity Hlavní výstupStrategický rámec MAP a priority Akční plánAkční plán – aktualizace Strategie rozvoje ZŠ

Povinné aktivity projektu: 1.Akční plánování: pro projekty preMAP je povinná pouze realizace a dokončení podaktivity a) Rozvoj partnerství - Řídící výbor b) Dohoda o prioritách - vytvoření Strategického rámce MAP včetně Investičních priorit c) Budování znalostních kapacit pro projekty MAP a MAP+ je povinná realizace a dokončení podaktivity a) Rozvoj partnerství – Řídící výbor b) Dohoda o prioritách - vytvoření Strategického rámce MAP včetně Investičních priorit c) Akční plánování – vytvoření Místního akčního plánu d) Budování znalostních kapacit

Akční plánování - podaktivity: Rozvoj partnerství: cílem je sestavení a vytvoření Řídícího výboru – realizátor osloví povinné subjekty k zapojení Výstup: Řídící výbor  Schválený status a jednací řád  Popis vzniku partnerství a jeho složení – oslovené subjekty, zapojené subjekty, počet členů, výběr relevantních partnerů Řídící výbor:  Hlavní představitel MAP – schvaluje Strategický rámec MAP  Zprostředkovává přenos informací v území  Spolupráce všech relevantních partnerů v daném území

Akční plánování - podaktivity: Dohoda o prioritách:  realizují všechny úrovně MAP 1)Analýza – data z dotazníkového šetření, metaanalýzy stávajících dokumentů, SWOT-3 analýza pro každou z oblastí 2)Strategický rámec MAP – struktura Vize, Popis zapojení aktérů, Popis priorit a cílů, Prioritizace témat 3)Investiční priority – příloha strategického rámce Výstup: Strategický rámec MAP včetně přílohy Investiční priority

Akční plánování - podaktivity: Akční plánování:  realizují MAP a MAP+  vytvoření Místního akčního plánu Struktura: 1)Analytická část 2)Strategická část 3)Neinvestiční opatření: aktivity škol a aktivity spolupráce Roční akční plán: konkrétní opatření, odpovědnosti, termíny, měřitelnost (princip SMART)

Povinné aktivity projektu: Budování znalostních kapacit:  realizace vzdělávacích aktivit v průběhu tvorby MAP  vzdělávání nesmí mít individuální charakter – nesmí být pro jednu instituci/osobu Výstupy  Prezenční listina z akce  Hodnocení přínosu vzdělávání – zpráva zpracována za každou vzdělávací akci Nepodporované vzdělávání: jazykové, IT a prezentační dovednosti, účetnictví

Povinné aktivity projektu: 2. Realizace – uznatelná aktivita pouze pro projekty MAP+ 3. Evaluace – povinná pro všechny projekty, jejímž cílem je vyhodnotit úspěšnost procesů a stanovení dalších kroků MAP 4. Řízení MAP – povinná pro všechny projekty – implementační struktura k řízení MAP  Identifikace dotčené veřejnosti  Základní struktura partnerství  Komunikační strategie – zapojení dotčené veřejnosti  Popis fungování MAP 5. Řízení projektu – povinná pro všechny projekty,  žadatel uvede popis realizačního týmu a způsobu řízení projektu

Struktura MAP: 1)Analytická část 2)Strategický rámec MAP 3)Opatření Opatření bude zpracováno v následující struktuře:  Odůvodnění výběru opatření na základě místní analýzy  Cíl opatření: čeho chceme dosáhnout v tomto opatření  Popis kroků k naplnění cíle – aktivity Aktivity jednotlivých škol – jaké aktivity poběží ve školách Aktivity spolupráce – jaké aktivity je nutné dělat ve spolupráci Infrastruktura – jaká infrastruktura je potřebná k realizaci aktivit

Financování opatření v Místním akčním plánu: Naplňování opatření v Místním akčním plánu Infrastruktura - IROP Aktivity spolupráce – Tematická partnerství a sítě Aktivity škol – „Šablony“

Plánovaná podpora školám z IROP Výzva na podporu infrastruktury ZŠ – žadatel musí prokázat soulad se Strategickým rámcem MAP Stavební úpravy, pořízení vybavení pro zajištění rozvoje žáků v následujících klíčových kompetencích: o v oblastech komunikace v cizích jazycích, o v oblasti technických a řemeslných oborů, přírodních věd, o ve schopnosti práce s digitálními technologiemi. Cílem je zvýšení kvality vzdělávání ve vazbě na budoucí uplatnění na trhu práce a potřeby sladění nabídky a poptávky na regionálním trhu práce.

Plánovaná podpora školám z IROP Výzva na podporu infrastruktury pro neformální a celoživotní učení – žadatel musí prokázat soulad s akčním plánem rozvoje vzdělávání (MAP/KAP) Stavební úpravy, pořízení vybavení pro zajištění rozvoje žáků v následujících klíčových kompetencích: o v oblastech komunikace v cizích jazycích, o v oblasti technických a řemeslných oborů, přírodních věd, o ve schopnosti práce s digitálními technologiemi. Cílem je zvýšení kvality vzdělávání ve vazbě na budoucí uplatnění na trhu práce a potřeby sladění nabídky a poptávky na regionálním trhu práce.

Podporované aktivity z Integrovaného regionálního operačního programu o Rozšiřování kapacit základních škol mimo vazbu na klíčové kompetence je možné pouze na území správního obvodu ORP se sociálně vyloučenou lokalitou. o Podpora sociální inkluze prostřednictvím stavebních úprav budov a učeben, školních poradenských pracovišť, pořízení vybavení a kompenzačních pomůcek a kompenzačního vybavení pro děti se SVP, nezbytných pro zajištění rovného přístupu ke vzdělávání sociálně vyloučeným osobám. o Zajištění vnitřní konektivity škol a připojení k internetu – rozvoj vnitřní konektivity v prostorách škol a školských zařízení a připojení k internetu.

Věcné zaměření MAP Zástupce NIDV

Orientace projektu v OP VVV Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita 1 Omezování a prevence předčasného ukončování školní docházky a podpora rovného přístupu ke kvalitním programům předškolního rozvoje, k primárnímu a sekundárnímu vzdělávání, možnostem formálního a neformálního vzdělávání, které umožňuje zpětné začlenění do procesu vzdělávání a odborné přípravy Tematický cíl 10 Investice do vzdělávání, odborné přípravy a odborného výcviku k získávání dovedností a do celoživotního učení Specifický cíl 3 Rozvoj systému strategického řízení a hodnocení kvality ve vzdělávání

Orientace projektu v OP VVV Cíl IP 1 PO 3 Vytvořit podmínky pro excelentní vzdělávání na všech jeho stupních s cílem podpořit potenciál každého jednotlivého dítěte a žáka rozvíjet své kompetence během celého života – zvýšit kvalitu vzdělávání Základem pro změnu je posílení schopnosti strategického vedení vzdělávání k lepším výsledkům na všech úrovních: stát/zřizovatel/ředitel/učitel/žáci

Akce KLIMA Klíčovým článkem kvality škol jsou motivovaní a kompetentní učitelé a ředitelé (Strategie 2020). KLIMA - Kultura školy, leadership, inkluze, mentoring, aktivizující formy učení Cílem je rozvíjet ve školách motivující kulturu zaměřenou na maximální úspěch pro každého žáka a každého učitele a na trvalý pedagogický rozvoj celé školy.

Základní informace Realizace projektu: – Cílová skupina: pedagogičtí pracovníci MŠ, ZŠ (vč. škol. zařízení: ŠD a ŠK), vedoucí pedagogičtí pracovníci MŠ, ZŠ a SŠ, VOŠ, pracovníci zřizovatelů mateřských a základních škol, příjemci IPo Místní akční plány.

Cíle projektu Hlavní cíl projektu Zlepšit strategické řízení a plánování ve školách a v územích prostřednictvím rozvoje pedagogického vedení ve školách a metodického vedení příjemců IPo pro tvorbu MAP. Dílčí cíle projektu 1.Vytvořit a ověřit systém intenzivní podpory škol s potenciálem rozvoje. 2.Vytvořit a ověřit systém podpory širšímu vedení školy v oblasti strategického řízení a pedagogického vedení. 3.Koordinovat příjemce IPo MAP a poskytnout jim metodickou podporu.

Obecný přínos projektu zvýšení kompetentnosti v oblasti SRP, pedagogického vedení školy, řízení a vedení změny vytvoření koncepce rozvoje školy sdílenou pracovníky a plán její realizace zefektivnění a zacílení všech výchovných a vzdělávacích aktivit ve škole zlepšení kvality v oblasti, která je pro školu prioritní pracovníky sdílející vizi a strategické (rozvojové) cíle školy podporu širšího vedení školy ve svých záměrech vedoucích k rozvoji školy zapojení zřizovatele do dění školy, v ideálním případě aktivní podporu zřizovatele jednotné postupy tvorby MAP

Klíčové aktivity 1.Řízení projektu 2.Centra podpory – poradenská a konzultační činnost pro vedení škol v oblasti SRP, koordinace a metodická podpora příjemců IPo MAP 3.Individuální pomoc – podpora 80 školám vybraným ČŠI v oblasti SRP, individuální formy podpory pro vedení škol 4.Vzdělávání – obsahová příprava a realizace prezenčních a distančních seminářů, webinářů, konferencí 5.Veřejnost – PR aktivity projektu 6.Evaluace – průběžné hodnocení výstupů projektu 7.Spolupráce – koordinace činností mezi IPs

Cíle projektu ve vztahu k MAP 1.Koordinovat příjemce IPo MAP v územích 2.Zajistit tok informací mezi příjemci IPo MAP a MŠMT 3.Poskytnout jednotnou metodickou podporu 4.Aktualizovat metodiku Postupy tvorby MAP 5.Vytvořit příležitosti pro vzdělávání příjemců IPo MAP

Koordinace příjemců IPo MAP Krajská Centra podpory Zjišťování potřeb aktérů v územích (školy, další subjekty) Koordinace spolupráce mezi příjemci IPo MAP a školami Organizace setkávání aktérů v územích (infopanely, kulaté stoly) Facilitace jednání aktérů vzdělávací politiky v územích

Informační podpora Informování o vzdělávacích prioritách MŠMT Informování o cílech OP VVV a akce KLIMA Informování o výzvách OP VVV a možnostech zapojení škol Předávání jednotných informací do území (výsledky dotazníkového šetření MŠMT, termíny podání dokumentů MAP) Správa znalostní databáze

Metodická podpora MAP Poradenství a konzultace v oblasti tvorby MAP Tvorba a poskytování vzorových dokumentů MAP (Strategický rámec MAP, Akční plán) Tvorba manuálů a metodických listů k dokumentaci MAP Poradenství při tvorbě plánu DVPP v území Poradenství při výběru šablon (pro školy, ve spolupráci s IPo MAP)

Aktualizace Postupů MAP Zjišťování zpětné vazby od aktérů v územích Vyjasňování procesů a terminologie Plánování a realizace tvorby MAP Předávání doporučení MŠMT pro druhou vlnu IPo MAP Revize metodiky Postupy tvorby MAP

Vzdělávání příjemců IPo MAP Pravidelné krajské konference Webináře a prezenční semináře – Strategické dokumenty vzdělávací politiky – Strategické řízení a plánování – Tvorba MAP – Vedení a řízení týmů

Rozsah podpory Podpora příjemců IPo MAP je koordinační a metodická Konzultanti MAP se nepodílí na Administraci IPo MAP Řízení IPo MAP Tvorbě obsahu MAP Ověření kvality MAP Schvalování MAP

Podpora MAP v rámci Center podpory Poradenství v oblasti tvorby MAP, Koordinace spolupráce mezi příjemci IPo MAP a školami Organizace setkávání aktérů v územích (infopanely, konference) Facilitace jednání Organizace a realizace vzdělávacích programů pro příjemce IPo MAP, webináře Nabídka metodiky, vzorových dokumentů, metodických listů, aktualizace Postupů MAP Osobní, telefonická, online konzultace (znalostní databáze)

Strategický rámec MAP Účel: – Zajištění souladu projektů OP VVV, IROP a OP PPR s prioritami regionu – Poskytnutí přehledu priorit dle Dohody o prioritách Struktura: – 1. Vize – 2. Popis zapojení aktérů v území – 3. Popis priorit a cílů + vazba na opatření MAP – 4. Prioritizace témat pro posouzení souladu s OP VVV a IROP Termín finalizace: – Do 6 měsíců od zahájení realizace – Nejpozději do

Přestávka 12,00 – 12,30

Administrace MAP Věcná část

Monitorovací indikátory Pravidla pro žadatele a příjemce – Obecná část, verze 3 Pravidla pro žadatele a příjemce – Specifická část, verze 2 Příloha č. 1 výzvy Přehled ESF indikátorů

Monitorovací indikátory MI výstupu indikátory určené pro sledování a vyhodnocování prováděných opatření a aktivit, které charakterizují konkrétní činnost. MI výsledku prokázání, zda bylo cíle projektu dosaženo. Indikátory výstupu a výsledku jsou mezi sebou provázané.

Počet regionálních systémů Indikátor výstupu: Měrná jednotka: Regionální systémy Místní akční plán Pro úroveň preMAP: Strategický rámec MAP do roku 2023 Pro úroveň MAP a MAP+ : Místní akční plán, jehož součástí je Strategický rámec MAP do roku 2023

Počet podpořených spoluprací Indikátor výsledku: Měrná jednotka: Spolupráce Dokládá se Smlouvou o spolupráci mezi partnery, jejímiž účastníky budou všichni, kteří navzájem spolupracovali na vzniku MAP, případně na vzniku Strategického rámce MAP do roku 2023 v úrovni preMAP.

Změny projektu Všechny změny se zapisují v IS KP14+ v podobě tzv. změnových řízení 1.Nepodstatné změny 2.Podstatné změny V případě pochybnosti, o jaký typ změny se jedná, se má za to, že jde o změnu podstatnou.

Nepodstatné změny Změny, které je příjemce oprávněn provádět i bez předchozího souhlasu ŘO OP VVV Příjemce nepodstatné změny průběžně oznamuje (nejpozději však před odevzdáním ZoR) a ŘO je bere na vědomí

Podstatné změny Zakládající změnu PA Nezakládající změnu PA O jaký typ změny se jedná rozhoduje finálně projektový administrátor

Zadávání zakázek Veřejní zadavatelé postupují při zadávání zakázek malé hodnoty (VZMR) podle Pravidel pro výběr dodavatelů (kap. 12, oddíly 12.1 až 12.3 PpŽP) Zadavatelé mohou v případě zakázek s předpokládanou hodnotou nižší než 400 tis. Kč bez DPH využít přímého nákupu nebo přímé objednávky Postupy PpŽP je nutno se řídit i v případě, že jsou zakázky propláceny z paušálních výdajů, i když nejsou tyto dokumenty vyžadovány ke kontrole (kontroly externí – např. NKÚ)

Publicita Dokumenty jsou umístěny na webovských stránkách MŠMT: Manuál Jednotného vizuálního stylu ESI fondů Logolinky OP VVV

Administrace MAP Finanční část

Zálohová platba Předkládání žádosti o platbu Vykazování výdajů Způsobilost výdajů Dokladování mezd Výkazy práce Nezpůsobilé výdaje

Zálohová platba Její výše stanovena ve výzvě a příslušných specifických pravidlech pro žadatele a příjemce Ukotvena v Rozhodnutí o poskytnutí dotace V projektech MAP ve výši maximálně 30 % celkových způsobilých výdajů projektu (odvíjí se od výše vyúčtování v následujícím období)

Předkládání Žádosti o platbu Žádost o platbu je vždy součástí Zprávy o realizaci První ŽoP se předkládá do 20 pracovních dní po uplynutí 3 měsíců od vydání Rozhodnutí o poskytnutí dotace Monitorovacím obdobím jsou 3 měsíce Schválení a proplacení ŽoP do 90 kalendářních dnů od podání Možnost posunutí termínu předložení ŽoP o 10 PD Dřívější předložení ŽoP – podstatná změna harmonogramu a finančního plánu Nedostatečně doložené výdaje může ŘO z ŽoP vyjmout – dokládají se v následujících ŽoP

Vykazování výdajů Přímé výdaje vyúčtovány prostřednictvím Žádosti o platbu v projektech MAP pouze osobní výdaje Nepřímé výdaje nelze přiřadit ke konkrétní aktivitě pro projekty MAP nerelevantní Paušální výdaje V projektech MAP 40% přímých způsobilých nákladů na pracovníky projektu nedokládají se POZOR – pravidla pro zadávání zakázek

Způsobilost výdajů Obecná hlediska způsobilosti: věcná způsobilost přiměřenost výdaje – pravidlo 3E (hospodárnost, účelnost, efektivnost) časová způsobilost výdaje (v projektech MAP od úspěšného splnění první fáze hodnocení) místní způsobilost prokázání výdaje

Způsobilé výdaje – mzdy Způsobilými osobními výdaji jsou: mzdové výdaje odvody na sociální a zdravotní pojištění nemocenská hrazená zaměstnavatelem zákonné pojištění odpovědnosti zaměstnavatele ostatní obligatorní výdaje Způsobilým výdajem nemůže být u 1 pracovníka pracovní úvazek vyšší než 1,2 úvazku celkem v souhrnné výši uzavřených úvazků u subjektů zapojených do projektu.

Dokladování mezd Celková vykazovaná částka vyšší než Kč Doklady k předložení: pracovní smlouvy nebo dohody vč. pracovní náplně, mzdové sazby, výše úvazku (jen při prvním uplatnění výdaje) sjetina z účetního systému za sledované období doklady o úhradě výkazy práce povinná příloha ZoR Realizační tým, jejíž součástí je čestné prohlášení příjemce o dodržování pravidla max. povolené výše úvazků všech pracovníků, podílejících se na realizaci projektu (zveřejněno na webu) Ostatní se předkládá na vyžádání ŘO OP VVV

Výkazy práce Dokládá pracovník, který: vykonává činnosti pro projekt i mimo projekt nebo pracuje na základě DPP nebo DPČ nebo vykonává současně činnosti vykazované v přímých nákladech a činnosti hrazené z paušálních nákladů projektu Povinnost uchovávat kopii PV pro účely kontroly Vzor PV pro OP VVV k dispozici na webu MŠMT: Dokumenty pro žadatele a příjemce / Vzory dokumentů OP VVV / Přehled vzorů – Přílohy MZ

Nezpůsobilé výdaje Nejsou obsaženy v platném rozpočtu Nejsou v souladu s cíli projektu Nejsou hospodárné, účelné, efektivní Nejsou v souladu s legislativou V osobních nákladech: Náhrada nevyčerpané dovolené při ukončení pracovního poměru Odstupné Práce vykonávaná mimo projekt Náhrada za dovolenou nad rámec rozsahu stanoveném PpŽP

Informační systém

Diskuse

Děkujeme za pozornost Kontaktní údaje (odd. 460): Ing. Zuzana Krausová (vedoucí oddělení) Ing. Daniela Přivřelová (finanční část) Ing. Aleš Holeček (věcná část)