Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
BOTANIKA ORGANELY ROSTLINNÝCH BUNĚK
Advertisements

Rostlinná buňka Josef Převor (Oktáva).
Stavba buňky - opakování
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.04 Anotace: Prezentace popisuje základní stavbu rostlinné buňky a její činnost. Vzdělávací oblast: Buňka rostlinná, stavba, způsob.
Základní části buňky a jejich hlavní význam
BUŇKA JAKO ZÁKLAD VŠEHO ŽIVÉHO
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.03 Anotace: Vzdělávací oblast: Buňka živočišná – stavba, činnost Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný výstup:
Buňka základní stavební a funkční jednotka organismů funkce buňky:
BUŇKA 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
EUKARYOTA.
EUKARYOTICKÁ BUŇKA Velikost – v mikrometrech (10–100, i větší)
Biologie E
Buňka.
Základy přírodních věd
BUŇKA PŘÍRODOPIS 6. TŘÍDA.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Rostlinná buňka Mgr. Helena Roubalová
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis – Biologie rostlin
B U Ň K A.
VY_32_INOVACE_03-01 Živočišná buňka
Rostlinná buňka Přírodopis VY_32_INOVACE_162, 9. sada, Př3 ANOTACE
BIOLOGICKÉ VĚDY Podle zkoumaného organismu
Název školy Základní škola a mateřská škola Drnholec, okres Břeclav, příspěvková organizace Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony.
POVRCHY ROSTLIN Stavba rostlinné buňky
Tematická oblast: laboratorní a terénní cvičení
Aktivita č.4: Biologie pod mikroskopem
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Základní struktura živých organismů
BUŇKA.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci.
BUNĚČNÁ STAVBA ŽIVÝCH ORGANISMŮ
Základní struktura živých organismů
Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková
Stavba lidského těla.
BUŇKA.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
PROCVIČUJÍCÍ A OPAKUJÍCÍ TEST - OBOJŽIVELNÍCI Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
VÝSKYT A OCHRANA NETOPÝRŮ NA SVITAVSKU Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
PROJEKT KYSELÝ DÉŠŤ Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Eukaryotická buňka I. Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/2 Šablona: III/2 Inovace.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Hana Turoňová Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_BUŇKA.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
PROCVIČUJÍCÍ A OPAKUJÍCÍ TEST - VIRY
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
BUŇKA – základ všech živých organismů
Buňka JE ZÁKLADNÍ STAVEBNÍ A FUNKČNÍ JEDNOTKOU
VY_32_INOVACE_07_Rostlinná buňka
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: GENETIKA Téma: BUŇKA
Porovnání eukaryotické a prokaryotické buňky
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje BUŇKA VY_32_INOVACE_23_461 Projekt.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_BUŇKA 3_P1-2
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Bi1BK_ZNP2 Živá a neživá příroda II Buněčná stavba živých organismů
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
4. Buňky.
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Botanika Rostlinná Buňka.
Botanika Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_41_Buňka
Transkript prezentace:

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach

Název školyGymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Adresa školySokolovská 1638, Svitavy IČO Operační programOP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ Označení vzdělávacího materiáluK_INOVACE_1.BI.39 Tematická oblast ŠVP – Člověk a příroda (biologie) učivo: ● Biologie rostlin - anatomie a morfologie rostlin ● Obecná biologie – buňka (stavba a funkce) Název vzdělávacího materiáluProcvičující a opakující test – rostlinná buňka Druh učebního materiáluprezentace (PowerPoint) Anotace Prezentace je využitelná pro opakování a procvičování učiva botaniky – kapitola rostlinná buňka Klíčová slova cytologie, buněčná stěna, vakuola, chloroplast Ročník1. ročník čtyřletého studia, 5. ročník osmiletého studia Typická věková skupinaveřejnost a školní věk (10-90 let) Speciální vzdělávací potřebyžádné AutorJiří Mach Zhotovenobřezen 2014 Celková velikostVelikost souboru 1544 kB

Pojmenuj skryté organely rostlinné buňky:

Vyber ty části buňky, kterými se odlišuje rostlinná buňka od živočišné: mitochondrie lyzozómyvakuola cytoplazmatická membrána buněčná stěna jádro endoplazmatické retikulum Golgiho aparát chloroplasty

a) Obor, který se zabývá studiem rostlinných buněk, se nazývá _________. b) Místem tvorby bílkovin v buňce rostlin jsou _________. 1) Doplň do vět správné chybějící výrazy: cytologie ribozómy

c) Vnitřní membrána chloroplastů tvoří útvary, které nazýváme ___________. 1) Doplň do vět správné chybějící výrazy: thylakoidy

d) Barviva podléhající vlivu pH buněčné šťávy (nefotosyntetická) se nazývají ___________. e) Zelené barvivo chloroplastů se nazývá _________. 1) Doplň do vět správné chybějící výrazy: anthokyany chlorofyl

f) Hlavní sacharid rostlinných buněk má název ________. 1) Doplň do vět správné chybějící výrazy: g) Jaderné hmotě, obsahující DNA a bílkoviny, říkáme _____________________. glukóza chromatin (chromozóm)

2) Platí věty? a) Procesu dřevnatění buněčných stěn se říká lignifikace. b) Stavební a funkční jednotkou chlorofylu je železo. c) Rostlinná buňka je typem eukaryotního uspořádání. ANO NE ANO

A) Kombinaci chlorofylu a a c obsahují: 3) Vyber správnou odpověď: a) chloroplastyb) rodoplasty c) feoplasty d) karoteny B) Voda se v buňce shromažďuje: a) v mitochondriíchb) v endoplazmat. retikulu c) v Golgiho aparátud) ve vakuole

C) Energie v podobě molekul ATP v buňce vzniká: 3) Vyber správnou odpověď: a) v chloroplastechb) v mitochondriích c) v jádřed) v lyzozómech D) Hlavní hmotou buněčné stěny je (jsou): a) lipidyb) celulóza c) bílkoviny d) aminokyseliny

4) Jak se nazývá tato molekula? Kterou funkci v rostlinné buňce vykonává? ATP - adenosintrifosfátTvorba, uchování a uvolňování energie.

5) Jak se nazývají tyto organely rostlinné buňky? mitochondrie chloroplast

6) Co jsou to amyloplasty? 7) Které druhy chloroplastů mají v chloroplastech zelené rostliny? Druhy plastidů (leukoplasty-bezbarvé), které shromažďují škrob. Chloroplasty typu a a b.

8) Která barviva řadíme mezi chromoplasty? xantofyly, karoteny, lykopeny.

Podle koncentračního spádu proudí při osmóze voda s rozpuštěnými látkami přes membránu z prostředí o ______ koncentraci látek do prostředí o _____ koncentraci látek. menší větší

Snímek č. 3, 4: autor: created by LadyofHats translated by Michal Maňas, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Creative Commonslicence 3.0 Snímek č. 6: autor: LadyofHats, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Creative Commonslicence 3.0 Snímek č. 7: autor: SuperManu, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Creative Commonslicence 3.0 Snímek č. 8: autor: Nova, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Creative Commonslicence 3.0 Snímek č. 9 : autor: Magnus Manske, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Creative Commonslicence 3.0 Snímek č. 13: autor: H.tjerns, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Creative Commonslicence 3.0 Snímek č. 14 (mitochondrie), autor: Mariana Ruiz (LadyofHats), translated by Michal Maňas (User:Snek01), Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Creative Commonslicence 3.0 Snímek č. 14 (chloroplast), autor: Miguelsierra, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Creative Commonslicence 3.0 Snímek č. 16 (list), autor: Derek Ramsey (Ram-Man), Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0 Snímek č. 16 (mrkev), autor: Jonathunder, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0 Snímek č. 16 (rajče), autor: Vinayaraj, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Creative Commonslicence 3.0 Snímek č. 17: autor: LadyofHats, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Creative Commonslicence 3.0 Autor prezentace studoval: a)vlastní učební materiály (přípravy), b)literatura: Rosypal S. 2013, Nový přehled biologie, Scientia, Praha, ISBN: