Výuka cizinců na ZŠ Příbram II, Jiráskovy sady 273 Mgr. Jaroslava Fousová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Wattsenglish – angličtina pro děti od 3 do 15 let
Advertisements

V PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ
Projekt EU Kvalitní a efektivní výuka zdravotně postiženého žáka – základní krok do života CZ 1.07/1.2.33/ Číslo aktivity: 02 ZLEPŠOVÁNÍ PODMÍNEK.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA PŘI SANATORIU EDEL ZLATÉ HORY
Pedagogická porada 14. června 2013 Bc. Zrcek Miroslav.
 Taggmanager.cz je nový způsob komunikace umožňující jednoduché propojení mobilního telefonu se speciálním webovým obsahem vyvíjený pod záštitou ministerstva.
Nejrychlejší příprava do školy Nejlepší volba pro žáky i rodiče pro žáky tříd a ročníků víceletých gymnázií.
Projekt CZ.1.07/2.2.00/ Čeština pro žáky-cizince v rámci inovace výuky učitelských programů v oboru Učitelství pro 1. st. ZŠ.
VYUŽITÍ ICT PŘI TVORBĚ DUM
Závěrečná práce Využití chytrého telefonu a tabletu v předmětu Aj Autor: Budka Oldřich Aprobace: Tv-Geo-Aj.
Malta – Valletta 2013 Studování anglického jazyka díky grantu z:
Shodnost v rovině Autor: Marie Stejskalová
Metodická podpora úprav RVP ZV
Mgr. Eva Komínková Využití digitálních učebních materiálů z oblasti elektrotechniky a ICT v anglickém jazyce JAZ.
Závislost Zlín, 12. září 2011 Úvod Jazykový víkend, Zítková Zkušenosti s učením a výukou jazyků Integrovaná střední škola – Centrum odborné přípravy, Valašské.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ Program 4. krajského setkání metodiků Metoda CLIL a výuka odborného cizího jazyka 1.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
Projekt Digitální škola - její pozice v systému projektů na OA Orlová.
Elektronické učebnice
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
GRANTOVÉ PROJEKTY VĚCNĚ Leoš Křeček Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu.
Základní škola a Mateřská škola Koněšín, příspěvková organizace.
Žáci-cizinci na českých školách www.meta-os.cz2 Žáci-cizinci: kolik a odkud? Školní rok 2008 / 2009: základní školy střední školy
Hlediska, podle nichž učitelé vybírají učebnice češtiny pro cizince
1 Prezentace Přírodopis lehce a zábavně – elektronická učebnice přírodopisu pro ZŠ
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Otáčivé účinky síly Tématický okruh: Účinky síly Vzdělávací obor:
EU peníze školám II.Cizí jazyky Koordinátor: Věra Křížová akreditace - DVPP ze
ROLE ÚJOP UK VE VZDĚLÁVÁNÍ ZAHRANIČNÍCH VYUČUJÍCÍCH ČEŠTINY Dana Hůlková Nývltová ÚJOP UK.
GEOGRAFICKÉ PROJEKTY SE ZAMĚŘENÍM „GEOGRAFIE PRO PRAKTICKÝ ŽIVOT I JINÉ ŠKOLNÍ PŘEDMĚTY“ MARIE NOVOTNÁ ZČU V Plzni
„Pomáháme imigrantům stát se našimi spoluobčany.“ Příprava učitelů na výuku češtiny jako cizího jazyka Mgr. Lenka Pavelková, MSc. 1.
M-HELP PROJEKT NA PODPORU MATEMATIKY V JMK. Cíl: Zvýšení úrovně matematických dovedností žáků JMK Metody: - Zvýšení kompetencí učitelů matematiky - Transfer.
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji.
INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE Modernizací a inovací výuky k rozvoji klíčových kompetencí žáků Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.06/ Poskytovatel.
Saferinternet akademie. Metodiky a vzdělávací bloky. Pavel Vichtera Národní centrum bezpečnějšího internetu.
Prezentace projektu EU peníze školám ZŠ Liberec, Dobiášova, příspěvková organizace Mgr. Ivo Svatoš.
„Multimediální vybavení ZŠ Dvorského“ Datum zahájení projektu: Datum ukončení projektu: Doba trvání projektu: 21,4 měsíce Celkové.
Michaela Štěpánková Jan Wurst Manuál pro učitele ZŠ a víceletých gymnázií.
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045 AUTOR: Mgr. Marie Horehleďová NÁZEV: VY_32_INOVACE_9/11_UČÍME SE POMÁHAT TEMA: Učíme se pomáhat.
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o. AUTOR: Mgr. Naděžda Tománková NÁZEV PROJEKTU: Podpora výuky v technických oborech NÁZEV ŠABLONY: III/2.
MKV – 400x na českých školách Zahájení projektu: Ukončení projektu:
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_02_02_05.
Cizinci v Jihomoravském kraji Úřad práce ČR – krajská pobočka v Brně
Podpora začleňování cizích státních příslušníků na trh práce, reg. č
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Staré Město zsstmesto.cz
Česká republika.
Finanční matematika 3. (finanční gramotnost) Jednoduché úrokování
Rozvoj výuky cizích jazyků
Základní informace Škola: Gymnázium a SOŠ Jaroměř, P12
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_13_TEPLO_TEST_VEDOMOSTI Název materiálu:
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Hana Klimíčková
Společnost vědeckotechnických parků ČR, z.s.
VY_32_INOVACE_ PRV.1R.1B.11 Dopravní prostředky.
VY_52_INOVACE_ 08_ROZMANITOST PŘÍRODY ZŠ Zbytiny, okres Prachatice
Zážitková pedagogika ve výuce Etiky
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název: VY_32_INOVACE_06_Školní místnosti
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Třídní schůzky 1.C
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Jak na články a DUMy Jan Šperl Titulní strana prezentace. 1.
Mabistrát hlavního města Prahy
Projekty META o.s. zaměřené na komunitní tlumočení
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Příbor, Dukelská 1346, příspěvková org.
Transkript prezentace:

Výuka cizinců na ZŠ Příbram II, Jiráskovy sady 273 Mgr. Jaroslava Fousová

Mgr. Jaroslava Fousová2 Zkušenosti s výukou  Vyučujeme již sedm let přímou metodou češtinu žáky- cizince z Vietnamu, Mongolska, Číny, Ukrajiny, Polska, Bulharska a Maďarska.  Děti nemají zprostředkující jazyk, slabá znalost angličtiny  využíváme metajazyk (hlavně pro organizační pokyny).  Naše škola má pověření Středočeského kraje vyučovat češtinu děti cizinců z EU, tímto sedmdesátihodinovým kurzem u nás prošlo 13 žáků.

Mgr. Jaroslava Fousová3 Zkušenosti s výukou  Žáky vyučujeme v menších skupinkách 2-3 žáci. Jedná se o časově velmi náročnou práci.  Zaměřujeme se hlavně na jazykové funkce poslech a mluvení.  Snažíme se, aby cizinci mezi sebou spolupracovali, aby si pomáhali.  Cizince vybavujeme kvalitními výukovými materiály a mnohým pomáháme i materiálně (zapůjčení magnetofonu …)  Když začne cizinec se mnou mluvit česky, považuji to za malý zázrak.

Mgr. Jaroslava Fousová4 Konzultační centrum  Určeno pro učitele ZŠ v našem regionu, kteří se věnují výuce cizinců.  Učitelé mohou využívat slovníky a učebnice z knihovny, kterou jsme vybudovali pro výuku žáků-cizinců.

Mgr. Jaroslava Fousová5 Knihovna pro žáky-cizince  Z prostředků grantů jsme si vybudovali ve škole knihovnu pro potřeby výuky žáků-cizinců.  Mezi nejčastěji využívané tituly patří: Učíme se česky I, Marie Hanzová, nakl. Albra Můj první slovník českého jazyka, nakl. Fraus Slovník spisovné češtiny, nakl. Fraus Easy Czech Elementary, O. Štindl, nakl. Akronym Vietnamská učebnice češtiny (nově doplněná o překladový slovník) Překladové slovníky

Mgr. Jaroslava Fousová13 Výuka prostřednictvím interaktivní tabule  Ve škole využíváme 10 interaktivních tabulí.  Český jazyk vyučujeme podle učebnic z nakladatelství Fraus, které máme také v elektronické podobě.  Můj první slovník českého jazyka a Slovník spisovné češtiny máme rovněž v elektronické podobě.  Připravujeme si vlastní výukové lekce.  Využíváme metodický portál RVP a inklusivní škola.  Klady: tabule „mluví“ výuka je pestřejší a přesvědčivější děti na ní rády pracují velmi dobře využíváme zeměpisné mapy

Děkuji za Vaši pozornost.