Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0029 Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_12-18 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorMgr.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_3_INOVACE_NEJ35 Název školy SPŠ a SOŠGS Most PředmětNEJ Tematická.
Advertisements

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_14-03 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorMgr.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_11_Schule_in_Deutschland TEMA:My a svět.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Schulsystem in Deutschland Autor: Mgr. Kostiuková N.
Název školy ZŠ. J. E. P urkyně a Základní umělecká škola Libochovice Autor Mgr. Venuše Plášilová Název VY_32_INOVACE_43_NJ_VERBEN Téma VERBEN Číslo projektu.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_12-11 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorMgr.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_ Autor.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Miroslava Cenková NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_ Oblékání II. adjektiva TEMA:My a svět.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Übungen- Nebensätze.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_12-16 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorMgr.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_08_Charakteristik_Aussehen TEMA:My a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Ing. Jitka Ryplová AUTOR: Ing. Jitka Ryplová VY_32_INOVACE_NJ,9_06_WIR.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
M eine Umgebung: W as kann man hier sehen? Název školy: ZŠ a MŠ Dobrá Voda u Českých Budějovic Autor: Mgr. Petra Miková Název: VY_22_INOVACE_ZNJ.9.29 Téma:
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_32_INOVACE_456 Nj/8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_141  Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Menschen und Häuser TémaSkloňování.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Menschen und Häuser TémaAutoservice.
Arbeitslosigkeit. Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_13-08 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorMgr.
U MWELTSCHUTZ PhDr Taťána Tonová. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_3.NJ.18 Číslo projektu:
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_17 Lokale Präpositionen TEMA:Jazyková.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy ZŠ. J.E. Purkyně a Základní umělecká škola autor Mgr. Venuše PLÁŠILOVÁ název VY_32_INOVACE_01_NJ_FARBEN témaFarben číslo projektuCZ.1.07/ /
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhFeste und Geschenke TémaPředložky.
Název školy ZŠ. J.E. Purkyně a Základní umělecká škola Libochovice autor Mgr. Venuše PLÁŠILOVÁ název VY_32_INOVACE_24_NJ_HAUSTIERE témaHaustiere číslo.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_145_Essen und Trinken – rozšiř. Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_12-14 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorMgr.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU Dum 13, Slabé skloňování podstatných jmen NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_ INOVACE_12-04 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
T RPNÝ ROD V NĚMČINĚ PhDr. Taťána Tonová. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_4.NJ.17.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_SEI_12_WEIHNACHTSPUNSCH.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_12-12 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorMgr.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
MEIN ZIMMER Název školy ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Digitální učební materiál
Konjugation der Hilfsverben
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Název školy : Základní škola Nový Kostel , okres Cheb
Digitální učební materiál
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Schulsystem in Deutschland
IM RESTAURANT ( k o m i k s )
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_12-18 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorMgr. Dana Mužíková Tematický celekNěmecký jazyk odborný: Lüftung Ročník ročník Datum tvorby Anotace Prezentace slouží ke společnému procvičování odborné stavební slovní zásoby tématu Lüftung a k přípravě na třetí odbornou část ústní maturitní zkoušky. Z gramatiky se procvičuje časování sloves a skloňování přídavných jmen. Metodický pokyn 1. Aufgabe – žáci doplňují správné tvary sloves do odborného textu 2. Aufgabe – žáci procvičují skloňování přídavných jmen spolu s odbornou slovní zásobou 3. Aufgabe – žáci přiřazují slovní obraty v NEJ a ČJ 4. Aufgabe - výrazy z předešlého cvičení jsou použity ve větách s částečným překladem Na závěr je prezentována slovní zásoba, kterou si žáci zapisují buď již v průběhu procvičování nebo až na závěr. 1

Lüftung

1. Aufgabe Ergänzen Sie das Verb in der richtigen Form: Bei der künstlichen Lüftung……………..man Ventilatoren. benutzen benutzt 3

1. Aufgabe Ergänzen Sie das Verb in der richtigen Form: 1. Aufgabe Ergänzen Sie das Verb in der richtigen Form: Die natürliche Lüftung……………………… nach dem Prinzip des Druckunterschieds. funktionieren funktioniert 4

1. Aufgabe Ergänzen Sie das Verb in der richtigen Form: 1. Aufgabe Ergänzen Sie das Verb in der richtigen Form: Die Gesamtlüftung …………… den Luftwechsel im ganzen Raum. sichern sichert 5

1. Aufgabe Ergänzen Sie das Verb in der richtigen Form: 1. Aufgabe Ergänzen Sie das Verb in der richtigen Form: Dadurch ……………….. man die Konzentration der schädlichen Stoffe. verhindern verhindert 6

1. Aufgabe Ergänzen Sie das Verb in der richtigen Form: 1. Aufgabe Ergänzen Sie das Verb in der richtigen Form: Manchmal ……………. wir keine Ortslüftung benutzen. können können 7

1. Aufgabe Ergänzen Sie das Verb in der richtigen Form: In diesem Raum ………………. viele schädliche Stoffe. entstehen entstehen 8

1. Aufgabe Ergänzen Sie das Verb in der richtigen Form: Hier ……… man auch das Absaugen benutzen. können kann 9

2. Aufgabe Ergänzen Sie das Adjektiv in der richtigen Form: Wir unterscheiden die künstliche und ………………. Lüftung. ………………. Lüftung. (ganz, schädlich, künstlich, natürlich, sauber) natürliche 10

2. Aufgabe Ergänzen Sie das Adjektiv in der richtigen Form: Ventilatore benutzt man bei der …………………… Lüftung. …………………… Lüftung. (ganz, schädlich, künstlich, natürlich, sauber) künstlichen künstlichen 11

2. Aufgabe Ergänzen Sie das Adjektiv in der richtigen Form: Die Gesamtlüftung sichert den Luftwechsel im …………… Raum. im …………… Raum. (ganz, schädlich, künstlich, natürlich, sauber) ganzen 12

2. Aufgabe Ergänzen Sie das Adjektiv in der richtigen Form: Die Lüftung verhindert eine größere Konzentration der …………………… Stoffe. (ganz, schädlich, künstlich, natürlich, sauber) schädlichen schädlichen 13

2. Aufgabe Ergänzen Sie das Adjektiv in der richtigen Form: Bei der Drucklüftung kommt aus der Bei der Drucklüftung kommt aus der Umgebung in ein Zimmer nur Umgebung in ein Zimmer nur …………… Luft. …………… Luft. (ganz, schädlich, künstlich, natürlich, sauber) saubere 14

3. Aufgabe Ordnen Sie zu: schädliche Stoffe abgesaugte Kammer natürlich natürlich die Gleichdrucklüftung der Luftwechsel rovnotlaké větrání rovnotlaké větrání výměna vzduchu výměna vzduchu škodliviny škodliviny odsávané komory odsávané komory přirozený přirozený 15

4. Aufgabe Übersetzen Sie: Man unterscheidet ………………. und Man unterscheidet ………………. und künstliche Lüftung. künstliche Lüftung. přirozený natürliche 16

4. Aufgabe Übersetzen Sie: Die Gesamtlüftung sichert.………………………. Die Gesamtlüftung sichert.………………………. im ganzen Raum. im ganzen Raum. výměna vzduchu den Luftwechsel 17

4. Aufgabe Übersetzen Sie: Bei der Entstehung größerer Menge Bei der Entstehung größerer Menge ……………………………………….. benutzt ……………………………………….. benutzt man die künstliche Gesamtlüftung. man die künstliche Gesamtlüftung. škodliviny der schädlichen Stoffe 18

4. Aufgabe Übersetzen Sie: …………………………………………. wird bei …………………………………………. wird bei gewöhnlichen Lüftungsvorrichtungen gewöhnlichen Lüftungsvorrichtungenverwendet. rovnotlaké větrání Die Gleichdrucklüftung 19

4. Aufgabe Übersetzen Sie: ……………………………….. sind ……………………………….. sind völlig geschlossene Räume. völlig geschlossene Räume. odsávané komory Abgesaugte Kammer 20

Wortschatz die Lüftung, en die Lüftung, en die Gesamtlüftung, en die Gesamtlüftung, en die Drucklüftung, en die Drucklüftung, en die Ortslüftung, en die Ortslüftung, en das Absaugen, 0 das Absaugen, 0 der Druckunterschied, e der Druckunterschied, e künstlich künstlich verhindern verhindern větránívětrání celkové větránícelkové větrání přetlakové větránípřetlakové větrání místní větránímístní větrání odsáváníodsávání rozdíl tlakurozdíl tlaku nucenýnucený zamezit, zabránitzamezit, zabránit 21

Zdroj obrázku: 22 Galerie Microsoft Office –