Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní škola Název školyStřední hotelová škola, s.r.o., Floriánské nám. 350, Kladno PředmětAnglický jazyk Tematický okruh Hotelový personál Téma Recepční Ročník 3. Jméno autoraMgr. Dalibor Bartoš Datum tvorby Anotace Učební materiál popisuje povolání recepční Střední hotelová škola, s.r.o. Floriánské náměstí 350, Kladno
A receptionist is often the first business contact a person will meet at any organization.
Receptionist A receptionist is an employee taking an office/administrative support position. The work is usually performed in a waiting area such as a lobby or front office desk of an organization or business.
Duties answering visitors' inquiries about a company and its products or services directing visitors to their destinations sorting and handing out mail answering incoming calls on telephones faxing or ing verifying employee identification
Personal qualities To be Initiative Loyalty Maturity To be calm To be professional at all times To have a positive attitude Dependability To perform multiple tasks quickly
Test new vocabulary Employee Front desk Incoming call Positive attitude Calm Initiative Dependability Zaměstnanec Recepce Příchozí hovor Pozitivní přístup Klidný Iniciativní Spolehlivost
Použité zdroje NEUVEDEN, Neuveden. Receptionist [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: BENCH, Evan. Wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: