NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Mgr. Lenka Kulhavá NÁZEV: VY_32_INOVACE_3.2.2.2 O 18 TEMA: ANGLIČTINA ČÍSLO PROJEKTU:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SUPERLATIVES Anglický jazyk VY_32_INOVACE_380, 19. sada, AJ2 ANOTACE Prezentace s výkladem a doplňovacím cvičením na stupňování přídavných jmen v anglickém.
Advertisements

Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Stupňování přídavných jmen
STUPŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN
Adjectives Comparative/Superlative Stupňování přídavných jmen
Comparatives and superlatives Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ13 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Grading of adjectives VY_22_INOVACE_35 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Stupňování přídavných jmen – comperative, superlative
COMPARISON OF ADJECTIVES Autor: Mgr. Ivana Dvořáková Datum vytvoření: listopad 2012 DUM = Digitální Učební Materiál Gymnázium Dr. Karla Polesného, Znojmo.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_10
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Comperatives and superlatives Adverbs Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
STUPŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN KRÁTKÝCH DLOUHÝCH STUPŇOVÁNÍ NEPRAVIDELNÉ BIG THE BIGGEST BIGGER.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: SIMONA ŠTRANCOVÁ, DIS. NÁZEV: VY_32_INOVACE_680_STUPŇOVÁNÍ_PŘÍDAVNÝCH_JMEN_NEPRAVIDELNÁ.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_14_AJ1G Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_437_Stupňování přídavných jmen AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Stupňování přídavných jmen VY_22_INOVACE_01 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
The exercises to the topic Great Britain with solution.
COMPARATIVES Anglický jazyk VY_32_INOVACE_023 – 2.sada, AJ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_52.
Stupňování přídavných jmen (7.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci.
Stupňování přídavných jmen (7.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci.
21.1 Grading of the adjectives (Stupňování přídavných jmen)
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Vepřeková Třída/ročník: VIII. Datum vytvoření: Šablona:III/2č. materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: SIMONA ŠTRANCOVÁ, DIS. NÁZEV: VY_32_INOVACE_678_STUPŇOVÁNÍ_PŘÍDAVNÝCH_JMEN_KRÁTKÁ.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovní zásoba Opposites VY_22_INOVACE_26 Sada 3 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Soňa Jarošová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_ INOVACE_18_Stupňování přídavných jmen AUTOR: Bc. Petra Baťová ROČNÍK,
ADJECTIVES Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku a slouží k výkladu či zopakování nejpoužívanějších přídavných jmen Název školy: ZŠ štětí, Ostrovní.
ANOTACE: Anotace: Didaktický učební materiál je určen žákům středních škol k zopakování učiva. Prezentace je se skládá z přehledu daného učiva a ze cvičení.
Adjectives basic information. NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4B_18_Adjectives.
Adjectives comparative, superlative vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Stupňování přídavných jmen - opakování Název sady: Project.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_17_25_Comparative
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Stupňování přídavných jmen
Adjectives I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
ZŠ Brno, Řehořova 3 Veselá angličtina 5.-9.
Základní škola Unhošť CZ.1.07/1.4.00/ Projekt MŠMT ČR
VY_32_Inovace_ Stupňování přídavných jmen more x the most
Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
VY_32_INOVACE_Spo_II_11 LONDON´S BURNING
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Zuzana Kadounová, DiS Název materiálu: VY_22_INOVACE_Aj.7.Kd.25_Stupňování_přídavných_jmen.
Stupňování přídavných jmen
COMPARATIVES AND SUPERLATIVES Anotace: Materiál je určen pro žáky 7
Stupňování přídavných jmen
Superlatives – 3. stupeň přídavných jmen
Stupňování nepravidelných přídavných jmen
Comparatives and superlatives
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_42_ Long adjectives Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Adjectives Comparative/Superlative Stupňování přídavných jmen
Stupňování přídavných jmen
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
VY_32_INOVACE_238_Stupňování př. jmen
VY_32_INOVACE_09.1/03 ADJECTIVES
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Mgr. Lenka Kulhavá NÁZEV: VY_32_INOVACE_ O 18 TEMA: ANGLIČTINA ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/

Anotace: o Prezentace je určena k zopakování a shrnutí učiva o stupňování přídavných jmen, a to pravidelných, nepravidelných i víceslabičných. o Nejdříve si žáci prostřednictvím tabulky zopakují učivo o stupňování přídavných jmen a uvědomí si jednotlivé odlišnosti. o Následuje procvičení jednotlivých stupňů přídavných jmen všech výše uvedených typů (ve třech tabulkách). o Potom mohou děti procvičit pravopis jednotlivých stupňů přídavných jmen všech typů psaním fixou do tabulek na tabuli, event. do sešitů. Není nutné procvičit všechna přídavná jména ve všech tabulkách v jedné vyučovací hodině. Naopak je lepší si učivo rozdělit do více vyučovacích hodin a využít tak možnosti opakování. o Tabulky na vyplnění je možno také použít k opakování učiva nebo k soutěžím ve skupinách. o Dále žáci procvičují stupňování příd. jmen ve cvičení, kde vybírají správnou možnost z několika navržených. o V dalších 4 snímcích děti podle obrázků čtyř dívek tvoří věty s uvedenými přídavnými jmény a dávají je do správných tvarů. o V poslední části následuje kvíz na procvičení 2. a 3. stupně příd. jmen. o

Lenka Kulhavá

COMPARATIVES, SUPERLATIVES: MORE SYLLABLE ADJECTIVES: REGULAR: - er, - est near – nearer – the nearest warm – warmer – the warmest cold – colder – the coldest IRREGULAR: far – further – the furthest good – better – the best bad – worse – the worst little – less – the least much – more – the most SHORT VOWEL-CONSONANT: big – bigger – the biggest wet – wetter – the wettest -e ENDING: nice – nicer – the nicest -y ENDING: easy – easier – the easiest dry – drier – the driest We use more or most when the adjective has got two or more syllables except when the second syllable ends in –y (happy – happier – the happiest): intelligent – more intelligent – the most intelligent beautiful - more beautiful - the most beautiful expensive - more expensive - the most expensive

ADJECTIVES COMPARATIVES SUPERLATIVES talltallerthe tallest heavyheavierthe heaviest fastfasterthe fastest wetwetterthe wettest hothotterthe hottest widewiderthe widest oldolderthe oldest highhigherthe highest longlongerthe longest shortshorterthe shortest smallsmallerthe smallest bigbiggerthe biggest slowslowerthe slowest cheapcheaperthe cheapest lightlighterthe lightest nicenicerthe nicest

ADJECTIVES COMPARATIVES SUPERLATIVES talltallerthe tallest heavyheavierthe heaviest fastfasterthe fastest wetwetterthe wettest hothotterthe hottest widewiderthe widest oldolderthe oldest highhigherthe highest longlongerthe longest shortshorterthe shortest smallsmallerthe smallest bigbiggerthe biggest slowslowerthe slowest cheapcheaperthe cheapest lightlighterthe lightest nicenicerthe nicest

ADJECTIVES COMPARATIVES SUPERLATIVES drydrierthe driest easy the easiest flatflatterthe flattest coldcolderthe coldest farfurtherthe furthest goodbetterthe best badworsethe worst largelargerthe largest youngyoungerthe youngest newnewerthe newest bravebraverthe bravest cloudycloudierthe cloudiest thinthinnerthe thinnest deepdeeperthe deepest redredderthe reddest quickquickerthe quickest

ADJECTIVES COMPARATIVES SUPERLATIVES expensivemore expensivethe most expensive dangerousmore dangerousthe most dangerous difficultmore difficultthe most difficult expensivemore expensivethe most expensive famousmore famousthe most famous miserablemore miserablethe most miserable gorgeousmore gorgeousthe most georgeous beautifulmore beautifulthe most beautiful intelligentmore intelligentthe most intelligent amazingmore amazingthe most amazing good-lookingbetter-lookingthe best-looking warmwarmerthe warmest coolcoolerthe coolest hillyhillierthe hilliest sunnysunnierthe sunniest nearnearerthe nearest

ADJECTIVES COMPARATIVES SUPERLATIVES tall heavy fast wet hot wide old high long short small big slow cheap light nice

ADJECTIVES COMPARATIVES SUPERLATIVES dry easy flat cold far good bad large young new brave cloudy thin deep red quick

ADJECTIVES COMPARATIVES SUPERLATIVES expensive dangerous difficult expensive famous miserable gorgeous beautiful intelligent amazing good-looking warm cool hilly sunny near

What is the superlative of "ugly"? a) uglier b) uggliest c) uglyest d) ugliest What is the comparative of "destructive"? a) destructiver b) more destructive c) destructivier d) more destructiver What is the superlative of "soft"? a) softest b) softiest c) softtest d) most soft What is the comparative of "sad"? a) sader b) sadder c) sadier d) saddier What is the superlative of "unpleasant"? a) unpleasant b) most unpleasant c) more unpleasant d) unpleasantest COMPARATIVES OR SUPERLATIVES

What is the comparative of "heat"? a) heater b) heatter c) heatier d) hetter e) none of these What is the superlative of "small"? a) smallier b) smaller c) smalliest d) smallest What is the comparative of "lively"? a) livelyer b) more livelyer c) livelier d) more livelier What is the superlative of "deep"? a) deeper b) deepper c) deepest d) deeppest What is the comparative of "hot"? a) hoter b) hotter c) hotest d) hottest

LAURA GREEN HANNA JONES RACHEL TYLER GRETA SIMON AGE: 20 AGE: 21 AGE:25 AGE: 30 HEIGHT: 1.65 HEIGHT: 1.67 HEIGHT: 1.70 HEIGHT: 1.68 WEIGHT: 54 Kg WEIGHT: 50 Kg WEIGHT: 55 Kg WEIGHT: 55 Kg SALARY:1000$ SALARY:1200$ SALARY:2000$ SALARY:2000$

AGE: 20 AGE: 21 AGE:25 AGE: 30 HEIGHT: 1.65 HEIGHT: 1.67 HEIGHT: 1.70 HEIGHT: 1.68 WEIGHT: 54 Kg WEIGHT: 50 Kg WEIGHT: 55 Kg WEIGHT: 55 Kg SALARY:1000$ SALARY:1200$ SALARY:2000$ SALARY:2000$ 1. Laura's hair is ……………..Hanna's, but Rachel's hair is …………...(long) 2. Hanna is …………….Greta, but Laura is of the girls. (young) 3. Rachel earns ………………Greta. (much) 4. Greta is ……………….Laura, but Rachel is ………………of the girls. (tall) 5. Laura is …………….Greta, but Hanna is ………………..(light) LAURAHANNARACHELGRETA

6. Rachel's eyes are …….....Greta's, but Hanna's eyes are ………… (big) 7. Greta looks …………. Laura, but Hanna seems to be …………. (happy) 8. Greta's clothes are …Hanna's clothes, but Rachel's clothes are…..(expensive) 9. Greta is ………Hanna, but Laura is …….. of the girls. (fashionable) 10. Hanna's salary is……. Rachel's, but Laura's salary is…….. (low) LAURAHANNA RACHEL GRETA AGE: 20 AGE: 21 AGE:25 AGE: 30 HEIGHT: 1.65 HEIGHT: 1.67 HEIGHT: 1.70 HEIGHT: 1.68 WEIGHT: 54 Kg WEIGHT: 50 Kg WEIGHT: 55 Kg WEIGHT: 55 Kg SALARY:1000$ SALARY:1200$ SALARY:2000$ SALARY:2000$

AGE: 20 AGE: 21 AGE:25 AGE: 30 HEIGHT: 1.65 HEIGHT: 1.67 HEIGHT: 1.70 HEIGHT: 1.68 WEIGHT: 54 Kg WEIGHT: 50 Kg WEIGHT: 55 Kg WEIGHT: 55 Kg SALARY:1000$ SALARY:1200$ SALARY:2000$ SALARY:2000$ 11. Laura's salary is …………. Hanna's. (low) 12. Laura's salary is ………. (bad) 13. Laura is ………… Hanna, but Rachel is ………. of the girls. (beautiful) 14. Rachel is ……. Hanna, but she isn´t…………. Greta. (old) 15. Hanna is ……….. Laura, but Rachel is………….(friendly) LAURAHANNARACHELGRETA

COMPARATIVE AND SUPERLATIVE QUIZ Q1 - It's better ____ I thought. as then than like Q2 - Brazil is _____ England. biger than bigger as bigger than biger as Q3 - She is _____ in the class the best best better than as good as Q4 - I'm not as successful ___ she is. as like than then Q5 - It was ______ expensive restaurant I've ever been to. more the more most the most Q6 - I'd like some ____ information. farther further Q7 - It's ____ art collection in Europe. finer finest the finer the finest Q8 - It was ____ than I was expecting. cheaper cheapest Q9 - This is the ______ kitchen I've ever seen. dirtyest dirtiest Q10 - Which is ____ of the two? more difficult most difficult Q11 - She finished ____ than everyone else. more quickly quicker Q12 - The underground is ____ buses. more expensive most expensive the most expensive more expensive than Q13 - The plane would be _____ than the coach. more quickly quicker Q14 - It was ____ test I have ever done. the most hard the hardest Q15 - There were ____ people at the game than expected. most more many Q16 - The _____ difficult thing was communication. more most

Použité zdroje: COMPARATIVES OR SUPERLATIVES: Comparatives and Superlatives 1. Web2.uvcs.uvic.ca [online] [cit ]. Dostupné z: LAURA, HANNA, RACHEL, GRETA: COMPARATIVE AND SUPERLATIVE. Englishexercises.org [online] [cit ]. Dostupné z: COMPARATIVES AND SUPERLATIVE QUIZ: Printable Handout: Comparatives and Superlatives. Usingenglish.com [online] [cit ]. Dostupné z: