Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0873 Název materiálu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

MINULÉ ČASY SMÍŠENÝCH SLOVES
Digitální učební materiál
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Pavla Študentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03, časování kaufen - koupit TÉMATICKÝ.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.8.A.18_slovesa_se_zmenou_kmenove_samohlasky Datum:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_34_Německý jazyk_préteritum, perfektum silných.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Nepravidelná slovesa - kvíz Číslo vzdělávacího materiálu: ICT11-18 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: kvarta Datum:
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_171_BUDOUCÍ ČAS Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola,
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Pavla Študentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_04, časování warten - čekat TÉMATICKÝ.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Němčina pro jazykové školy nově 1 Lektion 14: Meine monatlichen Ausgaben Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV: VY_22_INOVACE_09_NJ9_Préteritum slovesa sein TEMA: Préteritum slovesa sein ČÍSLO.
Němčina pro jazykové školy nově 1 Lektion 15: Skiurlaub in den Alpen Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_163_ČASOVÁNÍ SLOVES V PRÉTERITU Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_15 Autor:Ing. Milana Zuhlová Anotace: Tento výukový materiál vysvětluje základní pravidla tvorby rozkazovacího způsobu slabých.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Präteritum Autor Mgr.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Sloveso „sprechen“ v přítomném čase
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY
Anotace: Německý jazyk pro 9. ročník
ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Digitální učební materiál
ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Party
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Préteritum nepravidelných sloves
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUMu:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Digitální učební materiál
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Němčina pro 7. třídu Časování sloves
Digitální učební materiál
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Německý jazyk – Cvičení na podporu konverzace
VY_62_INOVACE_ – Příklady na výpočet úroků z vkladů a úvěrů
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.13_slovesa_opakovani Datum : Ročník : devátý.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Transkript prezentace:

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu VY_32_INOVACE_ , Préteritum III. Autor Mgr. Pavla Dovičovičová Tematická oblast NJ pro 3. ročník OA (pokročilí) Ročník 3. ročník OA Datum tvorby Červenec 2013 Anotace Préteritum silných a tzv.smíšených sloves-jeho tvoření a procvičování Metodický pokyn Materiál slouží k zopakování tvoření a procvičování préterita silných a tzv.smíšených sloves

Préteritum silných a tzv.smíšených sloves 1.Préteritum silných sloves vždy dochází ke změně kmenové samohlásky (lesen-ich las); u některých sloves i ke změně kmenové souhlásky (ziehen-ich zog) 1. a 3.osoba čísla jednotného mají shodný tvar bez koncovky, v ostatních osobách připojujeme ke slovesnému kmeni stejné koncovky jako v přítomném čase

pokud kmen slovesa končí na -t, -d či sykavku, kolísá ve 2.osobě čísla jednotného a množného používání vkládaného -e- fahren: 1.ich fuhr 1.wir fuhren 2.du fuhrst 2.ihr fuhrt 3.er,sie,es fuhr 3.sie fuhren bieten: 1.ich bot 1.wir boten 2.du botst/botest 2.ihr botet 3.er,sie,es bot 3.sie boten

!Převeďte do préterita! er versteht-…………………… du triffst- …………………… wir trinken- …………………… ihr helft- …………………… !Přeložte! myl- …………………… stála- …………………… mluvili- …………………… zavolal jsem- ……………………

Řešení: er verstand du trafst wir tranken ihr halft er wusch sie stand sie sprachen ich rief an

!Doplňte slovesa ve správném tvaru préterita do vět! a)…….du schon den Brief? (psát) b)Die Vorstellung…….um 20 Uhr…. (začít) c)Gestern…….wir ins Kino. (jít) d)Er…….ganzen Abend…. (dívat se na televizi) e)Wir…….1500 m in 6 Minuten. (běžet)

Řešení: a)Schriebst du schon den Brief? b)Die Vorstellung begann um 20 Uhr. Die Vorstellung fing um 20 Uhr an. c)Gestern gingen wir ins Kino. d)Er sah ganzen Abend fern. e)Wir liefen 1500 m in 6 Minuten.

2.Préteritum tzv.smíšených sloves tvoříme podobně jako u slabých sloves (koncovky -te, -test, -te, -ten, -tet, -ten) zároveň dochází ke změně kmenového –e- v -a-; u sloves denken a bringen ještě ke změně kmenové souhlásky (ich dachte, ich brachte) brennen, bringen, denken, kennen, nennen, rennen, senden, wenden

bringen: 1.ich brachte 1.wir brachten 2.du brachtest 2.ihr brachtet 3.er,sie,es brachte 3.sie brachten denken: 1.ich dachte 1.wir dachten 2.du dachtest 2.ihr dachtet 3.er,sie,es dachte 3.sie dachten kennen: 1.ich kannte 1.wir kannten 2.du kanntest 2.ihr kanntet 3.er,sie,es kannte 3.sie kannten

!Doplňte slovesa ve správném tvaru préterita do vět! a)Woran…….du? (myslet) b)Wohin…….er so schnell? (utíkat) c)Ich…….sie damals noch nicht. (znát) d)Was…….ihr? (přinést) e)Wo…….es in der Nacht? (hořet)

Řešení: a)Woran dachtest du? b)Wohin rannte er so schnell? c)Ich kannte sie damals noch nicht. d)Was brachtet ihr? e)Wo brannte es in der Nacht?

Použitá literatura: Drmlová D., Homolková B., Kettnerová D., Tesařová L.: Německy s úsměvěm-nově. Fraus, Plzeň Dusilová D. a kol.: Sprechen Sie Deutsch? 2. Polyglot Höppnerová V., Kremzerová A.: Němčina pro jazykové školy 2. Scientia, Praha 2002.