STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Způsobová /modální / slovesa
Advertisements

ZPŮSOBOVÁ SLOVESA A JEJICH ČASOVÁNÍ
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
Projekt: L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
MODALVERBEN ZPŮSOBOVÁ SLOVESA.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
MINULÉ ČASY ZPŮSOBOVÝCH SLOVES
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Mein Praktikum
Předmět a očekávaný výstup
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Podmiňovací způsob modálních (způsobových) sloves ≈ Konjunktiv von Modalverben Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Název Préteritum způsobových sloves Předmět, ročník
Význam způsobových sloves, slovosled
Digitální učební materiál
12. LEKCE (12. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
5. LEKCE (5. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_115 Licence : CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_34_Německý jazyk_způsobová slovesa Číslo projektu:
Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_178_PRÉTERITUM ZPŮSOBOVÝCH SLOVES Název školy Masarykova střední škola zemědělská a.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Krankheit, Gesundheit Opakování slovesa müssen, sollen v návaznosti na téma Körper und Gesundheit.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: tercie Datum:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_176_PODMIŇOVACÍ ZPŮSOB PŘÍTOMNÝ Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Körper und Gesundheit.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_07 Modalverben TEMA:Jazyková kompetence.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_109 Licence : CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
Anotace: Německý jazyk pro 8. ročník
Č ASOVÁNÍ SLOVES V PŘÍTOMNÉM ČASE PhDr. Taťána Tonová.
Název školy ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola autor Mgr. Venuše PLÁŠILOVÁ název VY_32_INOVACE_14_NJ_MODALNISLOVESA téma Modální slovesa číslo.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_02 Autor: Ing. Milana Zuhlová Anotace: Tento materiál slouží k výuce německého jazyka na základní škole. Je možné ho využít při.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, příspěvková organizace.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A11_Préteritum způsobových sloves Téma: Německá gramatika.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
slovesný způsob- konjunktiv čtvrtý únor 2013
Způsobové sloveso mögen
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Podmiňovací způsob modálních (způsobových) sloves ≈ Konjunktiv von Modalverben Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Digitální učební materiál
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
SLABÁ SLOVESA II Číslo DUM: VY_32_INOVACE_03
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Německý jazyk, Préteritum způsobových sloves.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Německý jazyk, Časování způsobových sloves.
Transkript prezentace:

STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ

Název projektu : Rozvoj ICT ve výuce na střední škole Registrační číslo projektu: č. projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Městec Králové, T. G. Masaryka 4 Kód dumu: VY_32_INOVACE_ NJ_152 Tematická oblast: Německá gramatika Předmět: Německý jazyk Ročník: 3. ročník Datum tvorby: červenec 2013 Anotace: Materiál slouží k procvičování gramatiky: Časování způsobových sloves a slovesa wissen Metodický pokyn: Prezentace je určena jako výklad do hodiny i jako materiál k samostudiu pracovního listu a písemné práce

DIE KONJUGATION DER MODALVERBEN ND DES VERBS WISSEN Časování způsobových sloves a slovesa wissen

Modalverben (způsobová slovesa) stejně jako v češtině vyjadřují možnost, záměr, povinnost uskutečnit daný děj většinou jsou doplněna dalším plnohodnotným slovesem, jehož infinitiv stojí vždy na konci věty gramaticky se k této skupině řadí také plnovýznamové sloveso wissen

Modalverben dürfen – smět können – moci, umět mögen – mít rád müssen – muset sollen – mít povinnost wollen – chtít wissen - vědět

Časování způsobových sloves při časování dochází v jednotném čísle ke změně kmenové samohlásky (kromě sollen) 1. a 3. osoba jednotného čísla jsou shodné => obě jsou bez koncovky v množném čísle se způsobová slovesa časují pravidelně

dürfen ich darf du darfst er darf wir dürfen ihr dürft sie dürfen können ich kann du kannst er kann wir können ihr könnt sie können mögen ich mag du magst er mag wir mögen ihr mögt sie mögen müssen ich muss du musst er muss wir müssen ihr müsst sie müssen sollen ich soll du sollst er soll wir sollen ihr sollt sie sollen wollen ich will du willst er will wir wollen ihr wollt sie wollen

wissen ich weiβ du weiβt er weiβ wir wissen ihr wisst sie wissen

Uveďte daná slovesa ve správném tvaru Ihr (sollen) noch lernen. Warum (wollen) du nicht antworten? Er (können) uns heute besuchen. (Dürfen) wir etwas fragen? (Mögen) Sie Bier? Wir (können) bestellen. Ihr (müssen) wieder kommen. Ich (wissen) es nicht sicher. (Dürfen) er Kaffee trinken? Du (sollen) noch aufräumen. Er (wollen) mir seine Wohnung zeigen. (Wissen) ihr es schon?

Lösung (řešení) Ihr sollt noch lernen. Warum willst du nicht antworten? Er kann uns heute besuchen. Dürfen wir etwas fragen? Mögen Sie Bier? Wir können bestellen. Ihr müsst wieder kommen. Ich weiβ es nicht sicher. Darf er Kaffee trinken? Du sollst noch aufräumen. Er will mir seine Wohnung zeigen. Wisst ihr es schon?

Přeložte a doplňte do vět způsobová slovesa a sloveso wissen Was alles (mít povinnost) ……………… Sie am Wochenende schreiben? Ich (vědět) ……………… am besten, was ich (chtít) …………………. Sie (moci) ……………… auf mich warten. Er (muset) ……………… bald nach London fliegen. Die Kinder (mít rád) …………….. schlafen. Sie (mít povinnost) …………………….. Diät halten. Der Professor (vědět) fast alles.

Lösung (řešení) Was alles (mít povinnost) sollen Sie am Wochenende schreiben? Ich (vědět) weiβ am besten, was ich (chtít) will. Sie (moci) kann/können auf mich warten. Er (muset) muss bald nach London fliegen. Die Kinder (mít rád) mögen schlafen. Sie (mít povinnost) soll/sollen Diät halten. Der Professor (vědět) weiβ fast alles.

Übersetzen Sie (přeložte) Umíš hrát tenis? To nemůže dělat. Musíme být ve škole. Můj bratr se má učit němčinu. Chceš jít do Kina? Můžeš koupit chleba? Nesmím chodit sám. Mám rád guláš.

Lösung (řešení) Umíš hrát tenis? Kannst du Tennis spielen? Musíme být ve škole. Wir müssen in der Schule sein. Můj bratr se má učit němčinu. Mein Bruder soll Deutsch lernen. Chceš jít do Kina? Willst du ins Kino gehen? Můžeš koupit chleba? Kannst du Brot kaufen? Nesmím chodit sám. Ich darf nicht allein gehen. Mám rád guláš. Ich mag Gulasch.

Zdroje RADĚVOVÁ, Zuzana. Cvičebnice německé gramatiky 2. Brno: Didaktis, 2003, ISBN DUSILOVÁ, Doris a kol. Sprechen Sie Deutsch? - 1. díl. Praha: Polyglot, 1996, ISBN X.