ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_19_Medien_in_Deutschland TEMA:Reálie.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Advertisements

Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Německý jazyk Ročník:
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Tschechische Massenmedien Autor: Mgr. Kostiuková N.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_3_INOVACE_NEJ35 Název školy SPŠ a SOŠGS Most PředmětNEJ Tematická.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_09 Hamburg TEMA:Reálie německy mluvících.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_06 deshalb-Satz TEMA:Jazyková kompetence.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_20_Reisen_durch_Bayern TEMA:Reálie německy.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_11_Schule_in_Deutschland TEMA:My a svět.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_INOVACE_4_NEJ 55 Název.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_11_Konjunktionen_IA TEMA:Jazyková kompetence.
Předložky se 3. a 4. pádem VY_32_INOVACE_02-16 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_02 Schulsystem in der BRD TEMA:Reálie.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_08_Negation TEMA:Jazyková kompetence.
DEUTSCH MIT MAX 2 LEKTION 6 Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Miroslava Cenková NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_ Oblékání II. adjektiva TEMA:My a svět.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_149 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
Teplice Die Stadt, in der ich wohne. Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III – Pozorka.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_18 Präteritum (haben, sein) TEMA:Jazyková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Übungen- Nebensätze.
Berlin - Quiz VY_32_INOVACE_02-28 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Cvičení na.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_14_Präteritum_Modalverben TEMA:Jazyková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_3_INOVACE_NEJ 41 Název školy SPŠ a SOŠGS Most PředmětNEJ Tematická.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_12-16 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorMgr.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_08_Charakteristik_Aussehen TEMA:My a.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Chalupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_15 Wechselpräpositionen TEMA:Jazyková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_Erinnerungen.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_154_Arbeitswelt Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola,
W ETTER UND JAHRESZEITEN PhDr.Taťána Tonová. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_2.NJ.20.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Tagesprogramm VY_32_INOVACE_02-31 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Cvičení na.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Perfekt- Wiederholung.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_17_Jahreszeiten_Wetter TEMA:My a svět.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Arbeitslosigkeit. Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE _159_Kleidung Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola,
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.8.A.15_otazky_a_odpovedi Datum : Ročník : osmý.
PhDr.Taťána Tonová Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaII/2 Sada07 AnotaceJak.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_09_Perfekt_I. TEMA:Jazyková kompetence.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_17 Lokale Präpositionen TEMA:Jazyková.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_13_Berufswahl TEMA:My a svět kolem nás.
Název školy ZŠ. J.E. Purkyně a Základní umělecká škola autor Mgr. Venuše PLÁŠILOVÁ název VY_32_INOVACE_01_NJ_FARBEN témaFarben číslo projektuCZ.1.07/ /
Název školy ZŠ. J.E. Purkyně a Základní umělecká škola Libochovice autor Mgr. Venuše PLÁŠILOVÁ název VY_32_INOVACE_24_NJ_HAUSTIERE témaHaustiere číslo.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_1_PIT_14_PRÁCE_S_TEXTEM.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_19_Reflexive_Verben TEMA:Jazyková kompetence.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU Dum 3, Lichtenštejnsko NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_09_Gesundes_Leben TEMA:My a svět kolem.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_14_Zu_Hause_III TEMA:My a svět kolem.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_12_Konjunktionen_IB TEMA:Jazyková kompetence.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_HOU_02_BERLIN_VSTUP.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_02 Trennbare Verben TEMA:Jazyková.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Österreich - Oberfläche Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Německý jazyk - reálie německy mluvících zemí.
Tiere PhDr. Taťána Tonová.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Digitální učební materiál
Konjugation der Hilfsverben
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Německý jazyk – Cvičení na podporu konverzace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
IM RESTAURANT ( k o m i k s )
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_19_Medien_in_Deutschland TEMA:Reálie německy mluvících zemí ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ DATUM TVORBY:

Tento materiál byl vytvořen pro žáky druhého, popř. třetího ročníku šestiletého gymnázia, studující německý jazyk na úrovni A2 CEFR, a to jako část jedné vyučovací hodiny v rozsahu cca 35 minut. Materiál slouží pro prezentaci a interaktivní procvičení německých reálií, hlavním tématem jsou média, zejména rozhlas a televize, stručněji jsou zmíněny tisk a média digitální. Cílem je seznámit studenty se situací v Německu v této oblasti, vyvodit ve spolupráci s nimi a při související konverzaci shody a rozdíly mezi našimi zeměmi i mezi studenty navzájem v jejich zkušenosti s užíváním médií. Na základě prezentace dochází dále k rozšíření slovní zásoby. Materiál je určen k interaktivní výuce. Metodické pokyny: Žáci postupují podle pokynů uvedených v prezentaci. K práci využívají při zápisu poznámek svůj sešit. Řešení úloh zapisují na tabuli elektronickým perem, správné řešení či srovnání obsahuje vždy následující snímek. Pozn. S prezentací je spojen domácí úkol, studenti pracují s vyhledávačem – Snímek 10 lze využít pro skupinovou nebo individuální práci, a to podle vybavení učebny.

Landeskunde – alles über das Leben in Deutschland

1. Was sind eigentlich Medien? Medien, resp. Massenmedien dienen zum Austausch und zur Verbreitung von Informationen und Nachrichten. 2. Wie werden sie weiter geteilt?  Druckmedien (Presse – z.B. Zeitungen und Zeitschriften),  audiovisuelle Medien (Rundfunk – z.B. Hörfunk, Fernsehen) und  die „schnellsten“ elektronischen oder digitalen Medien (Internet, Webseiten, Blogs, Chat usw.)

1.Televize 2.Masy 3.Tištěná média 4.Časopis 5.Informace 6.Rádio 7.Chat 8.Poslouchat 9.Noviny

FERNSEHEN MASSEN DRUCKMEDIEN ZEITSCHRIFT INFORMATION RADIO CHAT HÖREN ZEITUNG Kreuzworträtsel - Lösung

Die Geschichte des Hörfunks in Deutschland ist lang. Aus Deutschland kommen mehrere Physiker und Unternehmen, die für die Entwicklung des Rundfunks von Anfang an wichtig waren, z.B. Heinrich Rudolf Hertz, Gesellschaft Telefunken. Zur Zeit ist das Radio immer beliebt, und zwar auch in der jungen Generation, natürlich neben anderen neueren Medien. In Deutschland gibt es heute öffentlich- rechtlichen, staatlichen und privaten Rundfunk. Es gibt hier sehr viele regionale Lokalradios und auch mehrere nicht kommerzielle Sender.

Zu den beliebtesten Radiosendern gehören Radio NRW, SWR, Antenne Bayern, EinsLive.  Klicken Sie und singen Sie mit.  – a) Klicken Sie. Welches Radio wollen wir jetzt hören? b) Wieviel tschechische Radiosender kann man hier hören? Hausaufgabe 1 Fragen - Antworten Sie bitte: Hören Sie Musik auch im Radio? Bei welchen Gelegenheiten? Hören Sie die Nachrichten? Lesen Sie sie in Zeitungen oder sehen Sie sie lieber im Fernsehen? Oder bevorzugen Sie Internet?

Die Geschichte des Fernsehens in Deutschland hat schon 1935 begonnen, damals hat man über einen Fernsehsender in Berlin das erste regelmäßige Programm in der ganzen Welt ausgestrahlt. Heute ist das Fernsehen in Deutschland verbreitet, um 95 Prozent aller Haushalte haben einen Fernseher. Sie können ca. 150 Fernsehsender nutzen. Darunter sind die öffentlich-rechtlichen Sender und auch die Privatsender. Die öffentlich-rechtlichen Fernsehsender sind: Das Erste (ARD), ZDF und die regionalen Dritten Programme, z.B. MDR, BR. Zu den wichtigsten Privatfernsehen gehören RTL, Sat.1 und ProSieben.

SUCHEN SIE BITTE DIEANTWORTEN IM INTERNET ARD 1. Wann beginnt die Sendung Tagesschau am Abend? 2. Was ist tagesschau24? 3. Wie heißen die Sendungen, die mit Z beginnen? RTL 1. Wann beginnt die Sendung RTL Aktuell? Was für eine Sendung ist das? 2. Wann beginnt die Sendung Gute Zeiten, schlechte Zeiten? Ist das ein Film oder eine Serie? Das Erste ARD RTL

ANTWORTENAUGUST 2013 ARD Uhr 2. Digitaler Fernsehsender / Programm von ARD (Nachrichten) 3. Zeig mir Deine Welt, Zwischen den Zeilen RTL :45 Uhr - Nachrichten 2. 19:40 Uhr – Tägliche Serie

Presse – Druckmedien Zeitungen, Magazine, Zeitschriften In Deutschland gibt es mehrere überregionalen Tageszeitungen, z.B. Bild, Die Welt, Frankfurter Allgemeine Zeitung, Süddeutsche Zeitung. Vergessen wir auch die wöchentlichen Nachrichtenmagazine nicht, am bekanntesten sind Der Spiegel oder Focus. Für Deutschland sind viele regionale und lokale Zeitungen typisch. Hausaufgabe 2: Welche regionale Zeitung liest man in Chemnitz ? Digitale Medien Neue Medien Computertechnik Internet In Deutschland wächst so wie in anderen Ländern die Zahl der Internetnutzer, natürlich v.a. in der jungen Generation, die sich ihr Leben ohne Chat, Weblogs und Foren, Wikis, Netzwerke wie Facebook nicht vorstellen kann. Suche die Antwort mit Hilfe von:

Hausaufgabe 1 51 tschechische Radiosender am Hausaufgabe 2 Sächsische Zeitung

1. Kliparty použité v prezentaci - galerie Klipart [cit ]. Dostupné pod licencí Microsoft Office 2010 : NEUNER Gerhard, CRISTACHE Carmen, PILYPAITYTĖ Lina, SZAKÁLY Erna, VICENTE Sara, deutsch.com 2. - Kursbuch, Německo: Hueber, 2009, ISBN Použité texty - archiv autora