JOBS Mgr. Petr Kalus. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_5. AJ.03 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0114.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ 007 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr.Stanislava Antropiusová.
Advertisements

1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_AJK441 Jméno autora:Mgr.Soňa Nekvindová Třída/ročník4.ročník.
Označení DUM Pl - DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
The world of work Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_15_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
School By Dagmar Machů Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_15_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
A Job Interview By Dagmar Machů Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Kuchař/číšník Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-12-Zaměstnání Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-21-Jídlo a nápoje Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-20-Mezilidské vztahy Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zdeňka Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-13-Vzdělávání Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Punishment Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-14 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky cizích.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes I Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-4 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 COVER LETTER Autor: Mgr. Kateřina Suková EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. František Jahnátek Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_3B_04_Jobs 2 TÉMA SADY : Anglický.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_125_THE WORLD OF WORK Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_9 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník:8. Tematická oblast: Témata do hodin angličtiny na 2. stupeň základních.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 TYPES OF BUSINESS LETTERS Autor: Mgr. Kateřina Suková EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/
T HE UK: N ATIONAL E CONOMY Mgr. Petr Kalus. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_2. AJ.05.
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník:8. Tematická oblast: Témata do hodin angličtiny na 2. stupeň základních.
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastAngličtina, Maturitní ústní zkouška.
Kliknutím lze upravit styl předlohy Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Have to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr Dana Maljuková NÁZEV:VY_32_INOVACE_04A_15_Work, job TEMA:Situace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/
Angličtina: Henry VIII
Angličtina: Richard Nixon
The USA national symbols
Autor: Mgr. Kateřina Suková
Název vzdělávacího materiálu
Angličtina: Martin Luther King
Going across the USA Tematická oblast Angličtina: The USA
Autor: Mgr. Kateřina Suková
Název vzdělávacího materiálu
Název vzdělávacího materiálu
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín
Angličtina: Franklin D Roosevelt
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
Autor: Mgr. Kateřina Suková
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_03.
Název vzdělávacího materiálu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Výukový materiál VY_22_INOVACE_22_ Phrasal verbs. Part 2
Autor: Mgr. Kateřina Suková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

JOBS Mgr. Petr Kalus

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_5. AJ.03 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Vytvořeno: říjen 2012 Ročník: 3. ročník a 4. ročník – čtyřleté gymnázium (RVP-G), Septima a Oktáva – osmileté gymnázium (RVP-G) Anotace: Vzdělávací oblastJazyk a jazyková komunikace Vzdělávací oborAnglický jazyk Tematický okruhJOBS Tento materiál byl vytvořen jako osnova pro maturitní okruh: Jobs na Gymnáziu a JŠ Svitavy na několik tematicky propojených hodin (pro výklad i opakování – shrnutí učiva). Obsahuje přehled slovní zásoby a základní frazeologie doplněný o cvičení na upevnění a procvičení dané slovní zásoby. Zahrnuta jsou i cvičení na samotný rozvoj mluvní dovednosti v dané tematické oblasti. Materiál je primárně zaměřen na dva poslední ročníky gymnázia, i přesto se dá využít i v nižších ročnících osmiletého i čtyřletého studia vcelku nebo jeho jednotlivé části. Pomůcky: interaktivní tabule

JOBS accountant/ ə kaʊn.t ə nt/účetní plumber/plʌm. ə r/instalatér butcher/bʊtʃ. ə r /řezník cashier/kæʃɪər /pokladní electrician/ɪl.ektrɪʃ. ə n/elektrikář optician/ɒptɪʃ. ə n/optik porter/pɔ:tər/nosič, vrátný baker/beɪ.k ə r /pekař barber/bɑ:b ə r /holič chambermaid/tʃeɪm.b ə.meɪd/pokojská chef/ʃef/šéfkuchař lawyer/lɔɪ. ə r/právník receptionist/rɪsep.ʃən.ɪst/recepční surgeon/sɜ:d ʒə n/chirurg

JOBS builder/bɪl.d ə r /stavitel architect/ɑ:kɪ.tekt/atchitekt tailor/teɪ.l ə r/krejčí vet/vet/veterinář welder/wel.d ə r/svářeč technician/teknɪʃ. ə n/technik barman/barwoman/bɑ:r /barman/ka secretary/sek.r ə.tri/sekretářka judge/ dʒ ʌ dʒ /soudce fishmonger/fɪʃmʌŋ.g ə r /obchodník s rybami bricklayer/brɪkleɪ. ə r /zedník shopkeeper/ʃɒpki:p ə r/majitel obchodu

Job responsibilities Complete the suitable occupations: OCCUPATIONSRESPONSIBILITIES answering the phones, doing paperwork, arranging appointments, dealing with correspondence working with numbers, being in charge of finances in a company doing chores, looking after a house designing buildings, suggesting reconstruction changes preparing and selling meat cutting men’s hair and shaving their beard looking after animals and their health secretary accountant chambermaid architect butcher barber vet

Job responsibilities Complete the suitable occupations: OCCUPATIONSRESPONSIBILITIES serving drinks and communicating with customers selling fish and seafood doing manual work, building or repairing houses carrying people’s luggage trying to defend or prosecute the accused cooking food and overseeing cooks repairing technical equipment barman/ barwoman fishmonger bricklayer porter lawyer chef technician

WORD FORMATION Complete the sentences with an appropriate form of the word. 1.Lucy has been ……………. (employ) for six weeks. 2.Yesterday, I saw an ………………… (advertise) in the newspaper for a clerical job. 3.If you want to apply for a job, you have to fill in this ……………………… (apply) form. 4.Many ………………(employment) lost their jobs. 5.After a few weeks of hard work, Tom was (promotion). 6.Our company lacks ………………….(experience) sales representatives. unemployed advertisement application employees promoted experienced

WORD FORMATION 7. Everyone should try to impress their …………… (employ). 8. After graduating from Yale, he filled one of the ……………. (vacant) in our firm. 9. There were about 60 …………….. (apply) for the job. 10. Some of my colleagues don’t have the appropriate ………………… (qualify). 11. At first, he found the job really ………………. (demand). 12. The executive manager of our company should offer his ……………….... (resign). employer vacancies applicants qualification demanding resignation

Comparing various jobs 1.Compare the advantages and disadvantages of these occupations: a teacher vs. a bus driver an accountant vs. a doctor a vet vs. a police officer a web designer vs. a newsreader See the following slide for vocabulary help

Comparing jobs work a 9-5 day work shifts work overtime suffer from work-related stress work long hours work unsocial hours work flexible hours work under pressure work with people work in a team work at your own pace to be well-paid to be badly/poorly paid meet tight deadlines meet interesting people travel to exotic destinations work in an open-plan office

Types of jobs Intellectual jobs  clerical workers and white collars  higher education often required  many types: economic jobs (economists) technical jobs (architects) natural science jobs (vets) art jobs (painters) humanistic jobs (historians) Manual jobs  shorter education (apprentice centres)  manual workers and blue collars  physically demanding work  certain technical skills needed

Types of jobs State sector jobs in offices, schools, ministries or health services pay is not so attractive relatively high job security good working conditions Private sector small companies vs. multinational corporations working conditions often vary often higher demands for qualification and work experience unsocial hours better salaries and fringe benefits

Looking for a job Looking for job offers: advertisements, the Internet, personnel agencies Writing a letter of application (+CV) If chosen, job interview (what to do and how to behave?) Successful interview-getting the job Unsuccessful interview- new experience + self-reflection Signing the work contract Starting again

Self-check 1)What types of jobs do you know? What can you say about them? 2)How does it run when you look for a job? 3)What is your dream job? Why?

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízeních. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Zdroje a literatura 1.VINCE, Michael. FCE Language Practice. Oxford: Macmillan Publishers Limited, 2003, ISBN SMITH-DLUHÁ, Gabrielle. Angličtina Otázky a Odpovědi. Dubicko: Infoa, 2008, ISBN EL-HMOUDOVÁ, Dagmar. Angličtina Maturitní Témata. Třebíč: Petra Velanová, 2006, ISBN SMITH-DLUHÁ, Gabrielle. Anglicko-česká maturitní témata. Dubicko: Infoa, 2002, ISBN CAMBRIDGE UNIVERSITY. Cambridge Advanced Learner's Dictionary. Cambridge : Cambridge University Press, 2003, ISBN Veškeré použité obrázky pocházejí z otevřené galerie Microsoft Office (Powerpoint 2010).