WOMEN'S WRITERS Mgr. Petr Kalus. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_4. AJ.06 Číslo projektu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
William Shakespeare Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
NázevThe United Kingdom – Literature Předmět, ročník Seminář z anglického jazyka, septima Tematická oblast Reálie anglicky mluvících zemí I. AnotaceJedná.
Jana Hájková. * Obrázky určené k vyprávění a srovnání * Soubor otázek k diskusi na dané téma * Jednotlivé otázky s ukázkami slovní zásoby * Zadání konverzační.
FAMOUS BRITONS (8.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_12_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Tichotová NÁZEV:VY_32_INOVACE_04C_18_Ernest Hemingway TEMA:REÁLIE.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_REALIE_01_ARTS.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Art Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-29 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky cizích jazyků.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_4C_5_London (5) Téma: 4C_Aj 7.tř.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_REALIE_09_SHOPPING.
Josef Sudek Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_IVA_DVORAKOVA_JOSEF_SUDEK_10 Název školyStřední škola služeb, obchodu a gastronomie.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_4C_6_London (6) Téma: 4C_Aj 7.tř.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: PaedDr. Vaňková Marcela Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_3C_20_Pronouns.
Anotace: Anotace Didaktický učební materiál je určen pro žáky 3. ročníku maturitních oborů SOŠ. Slouží k prezentaci poznatků o životě a díle významného.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ The Black Cat by Allan Edgar Poe.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_FIG_17_HOLIDAYS.
J. K. R OWLING Mgr. Petr Kalus. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_5. AJ.19 Číslo projektu:
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
F YZIKÁLNÍ VELIČINA - HUSTOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Ú STAVNÍ SOUD Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_6.SV.20 2.Číslo.
Kliknutím lze upravit styl předlohy Mezilidské vztahy (interpersonal relationships) B2 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky.
Každodenní život (Everyday Life) B2 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastAngličtina: Maturitní ústní zkouška.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Shane Paul Hertnon Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_ANGLICKY_JAZYK_KOMUNIKACNI_SITUACE_20.
Word order Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice, příspěvková organizace Litoměřice, Komenského 3 Autor: Pavel Vágai.
R OVNOMĚRNÉ A NEROVNOMĚRNÉ POHYBY Mgr. Kamil Kučera.
Společnost (Society) B1 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Angličtina: Maturitní ústní zkouška Datum vytvoření.
Č ESKÁ NÁRODNÍ BANKA Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_6.SV.17.
V LASTNOSTI PLYNŮ Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
V LASTNOSTI KAPALIN Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
Angličtina: Henry VIII
Angličtina: Queen Victoria
Angličtina: Oliver Cromwell
Rodina (Family) B1 Tematická oblast
Biography of an inventor
Practicing of to be and possessives
The USA political system
Angličtina: George Washington
Getting Around London Mgr. Naďa Bisová.
Angličtina: Benjamin Franklin
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Angličtina: Thomas Jefferson
Verbs + prepositions, adjectives + prepositions
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Charles Dickens – life Mgr. Zuzana Hnátová.
VY_22_ INOVACE_27_ ANGLICKÝ JAZYK 5
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_ 123.ANJ.34 Prague.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka
Dechové dřevěné nástroje
Angličtina: Christopher Columbus
Angličtina: Queen Elizabeth I
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Angličtina: James I Tematická oblast
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MASS MEDIA Mgr. Naďa Bisová.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
What are the British like?
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_15Spojky.
Reálie anglicky mluvících zemí
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vít Klimeš Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_ANGLICKY_JAZYK_REALIE_05.
THE USA ITS HISTORY Mgr. Zdislava Šmídová.
Angličtina: Horatio Nelson
To be - affirmative Anglický jazyk VY_32_INOVACE_373, 19. sada, AJ2
Angličtina: William I Tematická oblast
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

WOMEN'S WRITERS Mgr. Petr Kalus

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_4. AJ.06 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Vytvořeno: říjen 2012 Ročník: 3. ročník a 4. ročník – čtyřleté gymnázium (RVP-G), Septima a Oktáva – osmileté gymnázium (RVP-G) Anotace: Vzdělávací oblastJazyk a jazyková komunikace Vzdělávací oborAnglický jazyk Tematický okruhWOMEN'S WRITERS Tento materiál byl vytvořen jako osnova pro maturitní okruh: Women' s writers na Gymnáziu a JŠ Svitavy na několik tematicky propojených hodin (pro výklad i opakování – shrnutí učiva). Obsahuje přehled faktografických údajů doplněný o doplňovací cvičení a cvičení zaměřené na na opravu faktografických chyb v jednotlivých větách. Je primárně zaměřen na dva poslední ročníky gymnázia, i přesto se dá využít i v nižších ročnících osmiletého i čtyřletého studia vcelku nebo jeho jednotlivé části. Pomůcky: interaktivní tabule

Women’s literature women’s literature is written by and usually aimed at women a long tradition in literature influence of the historical context influence of the role of women in the society certain themes typical of women’s literature

Themes in women’s literature  relationship stories: women look at relationships differently  generational sagas: narrates the family history  paranormal: stories about demons, vampires or demon slayers, often with a strong female character  romance: love stories  domestic themes: popular in the past, advice on how to run a house, raise children or to be a good wife. 1

Selected women writers AuthorWhy to rememberWorks Aphra Behn ( ) one of the first professional British female writers Love-Letters Between a Nobleman and His Sister Oroonoko Jane Austen ( ) the founder of the domestic/family novel, a great realist Pride and Prejudice Senses and Sensibility Persuasion Charlotte Brontë ( ) her works considered English literature standards Jane Eyre The Professor Shirley Villette

AuthorWhy to rememberWorks Emily Brontë ( ) a great English poet and novelist, just 1 novel but it is of immense importance Wuthering Heights Marry Shelley ( ) excellent novelist, dramatist, short story writer and essayist, author of the gothic novel Frankenstein The Last Man Elizabeth Gaskell ( ) important Victorian novelist, focused on all layers of society Mary Barton North and South Wives and Daughters: An Everyday Story

AuthorWhy to rememberWorks Virginia Woolf ( ) a leading author of modernism Mrs. Dalloway To the Lighthouse Orlando Beatrix Potter ( ) English author and conservationist, author of children΄s books The Tale of Peter Rabbit J.K. Rowling (1965- ) best-selling contemporary author of fantasy books Harry Potter series

Jane Austen born at Steventon rectory in 1775 came from a prominent family (members of gentry) educated in Oxford (spelling, needle work, dancing, music, drama) died of Addison΄s disease in 1817 buried in Winchester Cathedral 2

Austen΄s literary life her first novels were not accepted by publishers realism – her novels often focused on society pioneering author of domestic novels (family life, daily routine and everyday family problems) often described dependence of women on men characters: usually well-portrayed, young men presented as the least attractive characters 3

Austen΄s works Jane Austen wrote several significant novels. Study the following web page and take some notes about each literary work.

Charlotte Brontë born in Thorton (Yorkshire) in 1816 an English novelist and poet the oldest of the three Brontë sisters grew up in Victorian England inspired by romantic authors Sir Walter Scott and Lord George Gordon Byron created a type of heroine in literature: morally strong and independent woman 4

Charlotte Brontë΄s masterpiece Jane Eyre first published under the pseudonym Currer Bell bildungsroman genre plot summary:  death of Jane ΄s parents and her childhood with her cruel aunt and cousins  Jane at Lowood School for girls: cruel master mistreating the girls  Jane as a governess at Thornfield Hall

Charlotte Brontë΄s masterpiece Jane Eyre  Jane leaving Rochester and travelling through England  Jane and her heritage  Jane΄s return to Thornfield hall, destroyed housed and Rochester in poor health condition  Jane getting married to Rochester

Major themes in Jane Eyre morality social class gender relations passion and love importance of home and family

56

Emily Brontë English novelist and poet born in Thorton in 1818 her pen name: Ellis Bell died of tuberculosis due to unsanitary conditions at home remembered for her novel Wuthering Heights 7

Wuthering Heights Study the following web page and make some notes about the novel.

Self-check Choose the best option: Women΄s literature commonly deals with: a)love, war, unfaithfulness, education b)gender issues, history, cooking, modern technology c)love, relationships, paranormal, family sagas

AuthorWhy to rememberWorks Aphra Behn ( ) Love-Letters Between a Nobleman and His Sister Oroonoko Jane Austen ( ) the founder of the domestic/family novel, a great realist ( ) her works considered English literature standards Jane Eyre, The Professor Shirley Villette Women writers one of the first professional female writers in British literature Pride and Prejudice Senses and Sensibility Persuasion Charlotte Brontë

AuthorWhy to rememberWorks Emily Brontë ( ) a great English poet and novelist, just 1 novel but it is of immense importance Marry Shelley ( ) Frankenstein The Last Man Elizabeth Gaskell ( ) important Victorian novelist, focused on all layers of society Wuthering Heights excellent novelist, dramatist, short story writer and essayist, author of the gothic novel Mary Barton North and South Wives and Daughters: An Everyday Story

AuthorWhy to rememberWorks ( ) a leading author of modernism Beatrix Potter ( ) The Tale of Peter Rabbit Harry Potter series Virginia Woolf Mrs. Dalloway To the Lighthouse Orlando English author and conservationist, author of children΄s books J.K. Rowling (1965- ) best-selling contemporary author of fantasy books

Complete the text about Jane Austen Jane Austen was born at Steventon rectory in ….... She came from a …………. family. She was ………… in Oxford. She was a ………. and her novels often …………… on …………….. She is renowned for her contribution to the development of ……………. novel. Her best-known novels include …………… ,………………………..,……………….. She died of …………………… and she was buried in …………………………. 1775prominent educatedrealist focusedsociety domestic Sense and SensibilityPride and Prejudice Perusasion Addison's disease Winchester Cathedral

Emily and Charlotte Brontë Decide if the following sentences are TRUE or FALSE. 1.Charlotte Brontë was the oldest of the three Brontë sisters and she grew up in Victorian England. 2.Charlotte Brontë was inspired by Renaissance authors such as William Shakespeare or Christopher Marlow. 3.Emily Brontë is renowned for her novel Great Heights. 4.Jane Eyre was written by Emily Brontë and it can be classified as a domestic novel. 5.Both of the Brontë sisters also wrote poetry. T F: Romantic authors such as Scott and Byron F: Wuthering Heights F: Charlotte Brontë,bildungsroman T

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízeních. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Zdroje a použitá literatura Knihy: 1.GWYNETH, Roberts; THORNLEY. An Outline of English Literature. Harlow: Pearson Education Limited, 2003, ISBN PEPRNÍK, Jaroslav. Británie a USA Ilustrované Reálie. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2004, ISBN STŘÍBRNÝ, Zdeněk. Dějiny anglické literatury 1. Praha: Academia, 1987, ISBN /01. 4.SANDERS, Andrew. The short Oxford history of English literature. Oxford: Oxford University Press, 2004, ISBN

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízeních. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Zdroje a použitá literatura Obrázky: 1.Otevřená galerie Microsoft Office (Powerpoint, verze 2010) 2.AUTOR NEUVEDEN. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 3.Otevřená galerie Microsoft Office (Powerpoint 2010) 4.DUYCKINCK, Evert. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: g.png g.png 5.SIMSALABIN. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 6.AUTOR NEUVEDEN. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: _Jane_Eyre,_II.djvu _Jane_Eyre,_II.djvu 7.AUTOR NEUVEDEN. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Veškeré hypertextové odkazy jsou platné ke dni vytvoření tohoto materiálu.