Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU Cz.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU 3 NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice A UTOR Mgr. Jana Markytánová T ÉMATICKÝ CELEK Maturitní témata - accommodation R OČNÍK 1-4 D ATUM TVORBY
Anotace: prezentace je určena k výuce, případně opakování tématu accommodation, a dealing with complaints Materiál je určen k rozvoji řrčových a odborných kompetencí Metodické pokyny:jednotlivé snímky lze využít při výkladu a opakování daných témat
Describing accommodation
Favourite tourist destinations Seaside resorts: Croatia, Greece, Italy Mountains: the Alps, the Giant Mountains, Šumava Cities: Prague, London, Rome
Season Top season – summer,winter - better to make reservation in advance, prices are higher Off season – spring, autumn
Kinds of accommodation Resort hotel- facilities: swimming pool, pool bar, sunbeds,parasols, fitness centres, massage Camping site - place for tents, caravans,washrooms, restaurant Hotel - single, double, twin room, suite Motel - it provides service to motorists Guest house – it provides low-priced accommodation usually with breakfast (bed and breakfast)
Room rates Bed and breakfast - the rate includes the room and breakfast Half board - the rate includes the room and breakfast and dinner Full board - the rate includes the room, breakfast, lunch and dinner All inclusive - the rate includes the room, full board and drinks, snack, fruit, ice-cream, caffee…
Basic rules of dealing with complaints 1) listen carefully to the complaint 2) do not interrupt 3)apologize 4)speak normally 5)summarize the complaint 6)explain the mistake 6)explain what you will do and how quickly 7)offer compenzation
Complaints Something in the room is out of order Wrong room No balcony Level of service Booked table is not available Problem with meal
JOSEF PYTELKA. Angličtina pro provoz hotelů a společného stravování. 2. upravené vyd. Praha: SPN, ISBSTOTT, Trish a Alison POHL. Highly recommended: English for the hotel and catering industry. Oxford: Oxford University Press, 2010-, v.. ISBN X. N