Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0565 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_167_ZVRATNÁ SLOVESA Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala: Málková Jarmila
Advertisements

STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Německý jazyk, Zvratné zájmeno „sich“ Autor:
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.8.A.18_slovesa_se_zmenou_kmenove_samohlasky Datum:
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: kvarta Datum:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_168_VEDLEJŠÍ VĚTY, SPOJKA WEIL Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_161_ŘADOVÉ ČÍSLOVKY Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Was macht oft Probleme.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_154_Arbeitswelt Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola,
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Německý jazyk – Gramatické jevy
Tagesprogramm VY_32_INOVACE_02-31 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Cvičení na.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_171_BUDOUCÍ ČAS Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE _159_Kleidung Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola,
Němčina pro jazykové školy nově 1 Lektion 6: Unsere Freizeit Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaII/2 Sada07 AnotaceJak.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_170_SLOVESA S PŘEDLOŽKAMI Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_17 Lokale Präpositionen TEMA:Jazyková.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: kvarta Datum:
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Schritte 3 Lektion 5 Reflexive Verben Verben mit Präpositionen Präpositionaladverbien Sport,
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_142_Familie und Freunde- základ Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhFeste und Geschenke TémaPředložky.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_145_Essen und Trinken – rozšiř. Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaII/2 Sada07 AnotaceUžívání.
Zvratná slovesa VY_32_INOVACE_02-18 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU Dum 13, Slabé skloňování podstatných jmen NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_163_ČASOVÁNÍ SLOVES V PRÉTERITU Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_ 32_INOVACE_166_PŘEDLOŽKY SE 3. A 4. PÁDEM, POPIS MÍSTA Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Digitální učební materiál
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Vynechávání členu u podstatných jmen
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál
ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
Konjugation der Hilfsverben
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUMu:
Digitální učební materiál
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Německý jazyk – Cvičení na podporu konverzace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Digitální učební materiál
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
IM RESTAURANT ( k o m i k s )
Transkript prezentace:

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_167_ZVRATNÁ SLOVESA Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková organizace AutorMgr. Jana Hlistová Průřezové téma Gramatika Člověk v demokratické společnosti Informační a komunikační technologie Tematický celekNěmecký jazyk Ročník4. Datum tvorby Datum a místo ověření – německý jazyk 4. L Druh učebního materiálu Prezentace Pracovní list - cvičení Učebnice - cvičení

Anotace DUM je výkladem o časování zvratných sloves, postavení zájmena sich ve větě jednoduché a vedlejší, ukazuje rozdíly ve zvratnosti sloves mezi češtinou a němčinou. V pracovní části žáci procvičují tvary zájmena sich, procvičují zvratná slovesa v komunikativních situacích - udílení rad při zdravotních problémech, zdravý životní styl. Cvičení vedou žáky k aktivní práci, je procvičován ústní projev v plénu nebo ve dvojicích i písemný projev (gramatický překlad, téma „Mein Lebensstil“) Inovativní je spojení výpočetní techniky s učebnicí a slovem učitele, žáci mají více prostoru pro svůj projev. Klíčová slova Časování zvratných sloves, slovosled se zvratným slovesem, rozdíly ve zvratnosti mezi češtinou a němčinou. Metodický pokyn Určeno k výkladu a práci v hodině či spíše 2 hodinách i k samostudiu. V 1. hodině se žáci seznámí s teorií, lexikou, procvičují tvary sich a udílejí pomocí rozkazu rady při zdrav. problémech dle cvičení z učebnice Schritte international 2. V 2. hodině udílejí rady pomocí způsobových sloves, podmínkových vět, mluví obecně o zdravém životním stylu.Podle úrovně žáci pracují v plénu nebo ve skupinách, nejlépe ve dvojicích. Výstupem je písemný a ústní projev o zdravém životním stylu, zároveň překlad vět s procvičenými slovesy. Tento výukový materiál nebo jeho části lze využít i pro opakování. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Časování v prézenci a postavení zvratného sic h, cvičení

Jak vypadají zvratná slovesa sich bewegen, sich interessieren, sich ausruhen Pojí se se zvratným zájmenem sich = se, si Zvratné zájmeno se při časování na rozdíl od češtiny mění.

Časování sich freuen = těšit se ich freue michwir freuen uns du freust dichihr freut euch er freut sichsie freuen sich těš se! – freu dich! těšte se! – freut euch! / freuen Sie sich! → tvar sich je v infinitivu a ve 3. osobách → v 1. a 2 osobách - tvar osob. zájmena ve 4. p, méně ve 3. pádě → zájmeno stojí za slovesem

sich konzentrieren – soustředit se sich fühlen – cítit se sich bewegen – hýbat se sich ausruhen – odpočinout si sich ernähren – stravovat se sich ärgern – zlobit se sich duschen – sprchovat se sich anziehen – oblékat se sich legen – lehnout si sich waschen – mýt se sich interessieren – zajímat se

Rozlišuj  Slovesa vyskytující se jen ve zvratné formě sich beeilen, sich kümmern Ich beeile mich.  Slovesa vyskytující se ve zvratné i nezvratné formě Sie wäscht das Baby. XSie wäscht sich. Ich ziehe die Kinder an. X Ich ziehe mich an. Er ärgert seine Mutter. XEr ärgert sich.

Některá slovesa mohou mít sich v obou pádech sich waschen, sich vorbereiten, sich vorstellen,.. Ich wasche mich morgens und abends. Ich wasche mir die Hände. Bereitest du dich für das Abitur vor? Du bereitest dir etwas zum Essen vor. → u zvratných sloves ve 3. pádě stojí bezpředložkový předmět ve 4. pádě

Cvičení Schritte international 3, str. 122 – 123, cv. 1,2,3

Postavení sich ve větě jednoduché Přímý slovosled Ich fühle mich müde. → za slovesem Nepřímý slovosled Wann ruhen sich deine Eltern aus? Heute fühlt sich Andreas besser. →za slovesem, je-li podmět vyjádřen podst.jménem Wann ruhen sie sich aus? Heute fühlt er sich besser. → za osobním zájmenem vyjadřujícím podmět

Postavení sich ve větě s modálními slovesy Ich muss mich jetzt konzentrieren. Kannst du dich mehr bewegen? → zvratné zájmeno stojí u modálního slovesa → tvar mění dle podmětu

Postavení sich ve větě vedlejší Wenn sich Maria müde fühlt, muss sie sich ausruhen. → za spojkou podřadící, je-li podmět vyjádřen podst. jménem Wenn sie sich müde fühlt, muss sie sich ausruhen. → za osobním zájmenem vyjádřujícím podmět

Rozdíly ve zvratnosti mezi ČJ a NJ V NJ vždy jen zvratnéV NJ není zvratné sich beeilen – pospíchat, pospíšit si sich kümmern – starat se lernen – učit se spielen – hrát si fragen – ptát se gefallen – líbit se fernsehen – dívat se na TV

Doplňte tvar zvratného zájmena sich Ich konzentriere …………. nicht. Er zieht ………… gut an. Sie ärgert ………….. Wir bewegen ……….. nicht so viel. Sie wollen ……… einfach besser fühlen. Ihr wollt ……….. mehr ausruhen. Habt ihr ……….. heute schon geduscht? Wenn du …………. nicht konzentrieren kannst, sollst du spazieren gehen

Cvičení → Schritte intern 3, 5.lekce, s.50, cv. A2,A3 Vyjádřete rady při problémech (rozkaz, müssen/sollen) 1. Fühlen Sie sich müde? → Ärgern Sie sich nicht! Sie müssen / sollten sich gesund ernähren. 2. Ich fühle mich müde. → Wenn du dich müde fühlst, musst / sollst du dich gesund ernähren. Wenn du dich müde fühlst, ärgere dich nicht 3.Was macht ihr, wenn ihr euch müde fühlt? Wenn ich mich müde fühle,... (gehe ich schlafen)

Wie kann man gesund bleiben? Man sollte (nicht) ………  sich viel bewegen, mehr Sport machen  sich gesund ernähren  genug Obst und Gemüse und nicht so fett essen  sich mehr ausruhen  sich nicht so viel ärgern  sich gut anziehen  sich warm und kalt duschen  nicht rauchen, keine Drogen nehmen  genug schlafen

Erzähle und schreibe den Text „Mein Lebensstil“ Benutze dabei Wortschatz aus der vorletzten Seite z.B. → Ich lebe nicht viel gesund, weil ich mich wenig bewege. Oft ernähre ich mich falsch. In Zukunft möchte ich mehr Sport machen, genug Obst und Gemüse und nicht so fett essen. Auch sollte ich mich bei meinem Hobby mehr ausruhen, genug schlafen. …..

Přeložte  1. Jak se cítíš?  2. Cítím se dnes skvěle.  3. Zajímám se o hudbu.  4. O víkendu si odpočineme.  5. Neoblíkej se příliš teple!  6. Pane, musíte se zdravě stravovat.  7. Proč se zlobíte?  8. Člověk se musí hodně hýbat.  9. Děti, umyjte se!  10.Musíte se více soustředit.

Řešení 1. Wie fühlst du dich? 2. Ich fühle mich heute toll. 3. Ich interessiere mich für Musik. 4. Am Wochenende ruhen wir uns aus. 5. Zieh dich nicht zu warm an! 6. Herr, Sie müssen sich gesund ernähren. 7. Warum ärgern Sich sich/ärgert ihr euch? 8. Man muss sich viel bewegen. 9. Kinder, wascht euch! 10. Ihr müsst euch/Sie müssen sich mehr konzentrieren.

Použitá literatura Schritte international 3. Ismaning: Hueber Verlag, ISBN