Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz ; ISSN 1802-4785. Provozuje.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název Die Schweiz - Grundkenntnisse Předmět, ročník
Advertisements

Konverzace v německém jazyce Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Německý jazyk Ročník:
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_15
Název Österreich - Grundkenntnisse Předmět, ročník
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Die schönsten Städte Deutschlands
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuICT ve výuce Příjemce podpory - škola Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuICT ve výuce Příjemce podpory - škola Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuICT ve výuce Příjemce podpory - škola Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola.
Österreich Teil 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Berlin Autor: Mgr.Kostiuková Natalia.
Prag VY_32_INOVACE_ dubna 2013
D EUTSCHSPRACHIGE L ÄNDER PhDr. Taťána Tonová. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1. Kód DUMu: VY_32_INOVACE_2.NJ.14.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Die Tschechische Republik – die Grunddaten von dem Land Autor: Ing. Kostiuková Natalia.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Tschechien – Schulsystem Autor: Mgr. Kostiuková N.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Die Tschechische Republik – die Grunddaten von dem Land Autor: Ing. Kostiuková Natalia.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Berlin - Bilder Autor: Ing. Vladimíra Brumková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Tschechien als Reiseland Autor: Mgr. Kostiuková N.
T SCHECHIEN - UNSERE H EIMAT PhDr. Taťána Tonová.
B ERLIN -D IE H AUPTSTADT DER BRD PhDr. Taťána Tonová.
Teplice Die Stadt, in der ich wohne. Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III – Pozorka.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Deutschland - Bilder Autor: Ing. Vladimíra Brumková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_HOU_10_SCHWEIZ.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Soukromá hotelová škola Bukaschool s. r. o. Most Kmochova 1823, Most DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_4_INOVACE_NEJ1 Název školy SPŠ a SOŠGS Most PředmětNEJ Tematický.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_08 Dresden TEMA:Reálie německy mluvících.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_12-17 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorMgr.
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Reise nach München Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lucie Břicháčková.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Österreich - Bilder Autor: Ing. Vladimíra Brumková.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Österreich Autor: Mgr. Kostiuková N.
P RAG - DIE H AUPTSTADT T SCHECHIENS PhDr.Taťána Tonová.
Lektion 8 Reiseland Tschechien (cvičební materiál) (cvičební materiál) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Eva Pospíšilová.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_3_INOVACE_NEJ46 Název školy SPŠ a SOŠGS Most PředmětNEJ Tematická.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Chalupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_09 Österreich TEMA:Reálie německy.
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Chebu reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/ Sada.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název: Tschechische Republik Autor: Mgr. Anna Řeháková Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Reálie České republiky Ročník:3. – 4. ročník.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU Dum 4, Rakousko NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU Dum 3, Lichtenštejnsko NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
D ie Schweiz – Geographie, Bevölkerung, Sprache Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastNěmecký jazyk - reálie.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_05 Geschichte Deutschlands TEMA:Reálie.
Industrie Österreichs Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Německý jazyk - reálie německy mluvících zemí Datum.
DEUTSCHLAND - OBERFLÄCHE Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastNEJ – reálie německy mluvících zemí Datum vytvoření4.
Flüsse und Seen Österreichs Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Německý jazyk - reálie německy mluvících.
Bevölkerung und politisches System Österreichs Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Německý jazyk - reálie.
Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
BRD – POLITISCHE GESTALTUNG Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastNEJ - reálie německy mluvících zemí Datum.
Republik Österreich - Lage Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Německý jazyk - reálie německy mluvících zemí.
Österreich - Oberfläche Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Německý jazyk - reálie německy mluvících zemí.
GE - Vyšší kvalita výuky
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Konjugation der Hilfsverben
Němčina pro jazykové školy nově 1
České mince Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Wohnen
Tschechien – Schulsystem
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Téma hodiny: Schweizerische Eidgenossenschaft – Grundangaben und Geografie Předmět: Německý jazyk Ročník: 4. ročník Klíčová slova: Lage, Grundangaben,
Kunst und Kultur in Tschechien
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
České bankovky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV). Tschechien

Flage Tschechiens

Wappen Tschechiens

Grundangabe n geographisch: die Tschechische Republik/Tschechien historisch: Böhmen drei historische Teile: Böhmen, Mähren und Schlesien ein kleines Binnenland in Mitteleuropa im Herzen Europas Nachbarländer: Polen, Österreich, Deutschland, die Slowakei Fläche von km2 Mitglied der Europäischen Union

Lage Tschechiens in der EU

Bewohner 10,3 Millionen Einwohner außer Tschechen, Mährern, Schlesiern leben hier auch Slowaken, Polen, Deutsche und Angehörige anderer Nationalitäten Amtssprache: Tschechisch

Tschechien als Staat entstand am als ein demokratischer Rechtstaat durch Teilung der Tschechoslowakei Hauptstadt: Prag (1,2 Millionen Einwohner) die Währung: eine Tschechische Krone, die in 100 Heller eingeteilt wird

Verfassungsorgane der Präsident: – für fünf Jahre gewählt das Parlament: – besteht aus zwei Kammern, übt die Legislative aus – die Parlamentsabgeordneten werden vom Volk gewählt (das Wahlrecht haben alle Bürger ab 18 Jahren)

die Regierung: – hat die exekutive Macht – wird von den Parteien gebildet, die bei der Wahl die meisten Stimmen erhalten

Höhere selbstverwaltende Gebietseinheiten historisch: Böhmen (grün); Mähren (blau); Schlesien (orange)

Geschichte in Punkten 5. Jhd. v. Ch.: – die ersten keltischen Stämme: die Bojern (gaben dem Gebiet den ersten Namen: Bohemia) 5. Jhd. n. Ch.: – die Slawen das Großmährische Reich 863: Kyrill und Method – verbreiten das Christentum in eine verständliche Sprache und übersetzen die Bibel in die Kirchlichslawische Sprache – erfinden die neue Schrift: Bedeutung für Kultur

Kyrill und Method

10. Jhd–14. Jhd.: die Přemysliden: Wenzel I., König Ottokar der I., Kaiser Karl IV. (1316–1378): – Vertreter der Luxemburgischen Dynastie – der Böhmische König und Römischer Kaiser – Begründer der Karlsuniversität, der Neustadt, der Karlsbrücke, der Prager Burg, des Karlsteins – brachte viel Neues zu uns 15. Jh.: Reformator Johannes Hus: – Prädiger und Priester – wollte die Reform in der Kirche machen – wurde in Konstanz verbrannt – nach seinem Tod begannen die Hussitenkriege

Kaiser Karl IV. Denkmal zu Ehren Kaiser Karls IV. in Prag Karl IV., Wandbild um 1360/70

Johannes Hus

1576–1612: Kaiser Rudolf der II. – unter seiner Regierung wurde Prag zum Zentrum des Reiches – Interesse für Kunst, Astrologie – brachte nach Prag viele Kunststücke 16. Jh–19. Jhd.: Bestandteil der Habsburgischen Monarchie am 28. Oktober 1918: Gründung der Tschechoslowakei

am 15. März 1939: das Protektorat Böhmen und Mähren am 8. Mai 1945: das Weltkriegsende am 25. Februar 1948: die vollständige Machtergreifung durch die Kommunisten am 17. November 1989: die Samtene Revolution am 1. Januar 1993 bildeten Tschechen und Slowaken zwei unabhängige Staaten

Oberfläche unsere Republik: ein gebirgiges Land die Gebirgszüge bilden eine natürliche Grenze in Südböhmen dominiert der Böhmerwald, wo zahlreiche Moore und zwei Gletscherseen (der Schwarze See und der Teufelsee) sind im Westen gibt es das Erzgebirge im Norden liegt das Riesengebirge mit dem höchsten Gipfel Tschechiens (die Schneekoppe, 1602 m) an der tschechisch-polnischen Grenzen liegen noch das Isergebirge und das Adlergebirge

Riesengebirge

in Nordmähren liegen das Altvatergebirge und die Beskiden an der Grenze zur Slowakei gibt es die Weißen und Kleinen Karpaten Böhmen und Mähren verbindet die Böhmisch-Mährische Höhe interessant und attraktiv sind Sandsteingebilde und Felsenstädte in der Böhmisch-Sachsischen Schweiz im Böhmischen Paradies Karstgebiete mit Tropfsteinhöhlen – der Mährische Karst mit dem Schlucht Macocha (138 m tief)

Oberfläche

Gewässer zwei schiffbare Flüsse: die Elbe und die Moldau die Moldau: der größte Nebenfluss der Elbe mit einigen Talsperren die Oder die March die Thaya: der Nebenfluss der March Teiche in Südböhmen die Zucht von Süßwasserfischen

Die Elbquelle Der Elbfall Elbe

Moldau Verlauf der Moldau Vom Štěchovice – Damm gestaute Moldau Die Moldauquelle

Mineral- und Heilquellen Kurorte in der Nähe von Mineral- und Heilquellen Karlsbad, Marienbad, Franzensbad, Kynžvart oder Luhačovice

Industriezweige und Industriezentren Braunkohle, Steinkohle und Lignit an der Spitze der Schwerindustrie: das Hüttenwesen (Ostrava) der Maschinenbau (Praha, Brno, Plzeň) andere wichtige Industriezweige: Chemie-, Textil-, Konfektions-, Leder-, Holz- und Papierindustrie, Autoproduktion, Produktion von Bleistiften und Zündhölzern die Nahrungsmittelindustrie: in allen großen Städten Brauwesen: (Praha, Plzeň und České Budějovice) Exporterzeugnisse: Glas, Bijouterie und Porzellan

Landwirtschaft die Tiefebenen: die Elbebene und die Talgrüne entlang des Flusses March – Getreide, Zuckerrüben, Mais, Wein, Hopfen Viehzucht

Verkehr dichtes Eisenbahn- und Straßenbahnnetz der Flugverkehr und die Binnenschifffahrt spielen wichtige Rolle

Autobahnnetz

Schienennetz

Kennen Sie? Wo liegt das Kernkraftwerk Temelín? in Südböhmen in der Nähe von České Budějovice Wie heißt der tschechische und deutsche Schriftsteller, der die Landschaft und die Menschen des Böhmerwaldes beschrieben hat? Karel Klostermann Welcher Fluss Tschechiens ist der längste: die Moldau (433 km)

Wo können Sie den St.-Maurus-Schrein (auch St.-Maurus-Reliquiar) bewundern? im Schloss Bečov in Bečov nad Teplou Wer war Ema Destinová (1878–1930)? die beste tschechische Opernsängerin In welcher Stadt Tschechiens entstand der Würfelzucker? in Dačice

Zdroje: vlajka ČR: vlastní zdroj [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: &filetimestamp= David Liuzzo. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: Ulamm. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: p= [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: Patrick-Emil Zörner Paddy. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: 24.jpg&filetimestamp=

Patrick-Emil Zörner Paddy. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: 24.jpg&filetimestamp= Patrick-Emil Zörner Paddy. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: 24.jpg&filetimestamp= Patrick-Emil Zörner Paddy. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: 24.jpg&filetimestamp= Patrick-Emil Zörner Paddy. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: 24.jpg&filetimestamp= [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: Petr Filippov. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:

Kozuch. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: FastStone_sharpening10_qual98.jpg Виктор_В. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: 03.jpg NordNordWest. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: Antoni Pawłowski. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: 2 Vincent van Zeijst. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: stamp=

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV). David Paloch (Caroig). [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: _location_and_watershed.svg Jirka Dl. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: Hynek Moravec. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: Pavel Hrdlička (Czech Wikipedia user Packa). [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: Czech railway company: České dráhy, a. s., Ing. Pavel Krýže, Ph. D., Ing. Tomáš Pošta. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: timestamp=