Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2862 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Materiál je v souladu s ŠVP ZŠ Vrbno pod Pradědem
Advertisements

Časové údaje die Zeitangaben
Předložky se 3.pádem Německý jazyk Mgr. Monika Bartíková
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Präpositionen Předložky. Auf – na ( vodorovné ploše ) der Tisch Auf Wo – kde 3. pád auf dem Tisch na stole auf einem Tisch na nějakém stole auf meinem.
Předložky se 3.a 4.pádem Německý jazyk Mgr. Monika Bartíková
2. LEKCE (2. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Němčina pro jazykové školy nově 1 Lektion 10: Dreimal über den Urlaub Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaPředložky.
Lektion 4: Wo ich wohne Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Předložky se 3. a 4. pádem VY_32_INOVACE_02-16 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh:
DEUTSCH MIT MAX 2 LEKTION 6 Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_ 34_Německý jazyk_předložky_I. Číslo projektu:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr.Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_22_NJ8_ AZ-kvíz,vyber odpověď TÉMA: Wiederholung ČÍSLO PROJEKTU:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Was macht oft Probleme.
Mgr. Zuzana Manková NĚMECKÝ JAZYK SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN PO ČLENU URČITÉM Projekt POMOC PRO TEBE CZ.1.07/1.5.00/
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Tagesprogramm VY_32_INOVACE_02-31 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Cvičení na.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ilona Šolcová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_NEMCINA_RECOVE_DOVEDNOSTI_14.
Préteritum sloves haben, sein, werden VY_32_INOVACE_02-17 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jičín, 17. listopadu 109 Název materiálu VY_32_INOVACE_VII_Nj3_18 AutorMgr.
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_32_INOVACE_456 Nj/8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ilona Šolcová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_NEMCINA_RECOVE_DOVEDNOSTI_17.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_ Německý jazyk 7.-9.r. TEMA: Wochenplan ČÍSLO.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhFeste und Geschenke TémaPředložky.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV: VY_22_INOVACE_09_NJ9_Préteritum slovesa sein TEMA: Préteritum slovesa sein ČÍSLO.
Vyjádření data, letopočtů VY_32_INOVACE_02-04 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_30_NJ8_AZ-kvíz-wo,wohin TÉMA: Wo? Wohin? ČÍSLO PROJEKTU: OPVK 1.4.
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Wohnen Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lucie Břicháčková. Dostupné.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
OSOBNÍ ZÁJMENA ich, du, er, sie, es, wir, ihr, sie, Sie.
Určování času VY_22_INOVACE_07_140
AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Konjugation der Hilfsverben
Pády podstatných jmen v množném čísle
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ČASOVÉ ÚDAJE.
Němčina pro jazykové školy nově 1
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Používání předložek se 3. nebo 4. pádem
Deutsch mit Max II. Lektion 2
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Wohnen
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Označování času v němčině
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_ X _2_15_P ř edložky Šablona č íslo: X Sada č íslo: 2 Po ř adové č íslo DUM: 15 Autor: Mgr. Radmila Sálová

Anotace: Rekce p ř edložek O č ekávaný výstup: Žáci si uv ě domí, že p ř edložka vyžaduje u jména, se kterým se vyskytuje, ur č itý pád. Druh u č ebního materiálu: prezentace Typická v ě ková skupina: 13 – 15 let Klí č ová slova: aus, bei, mit,...durch, für,..., an, auf, in,.. Pom ů cky a materiál: PC, sešit

Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním u č ebním materiálem: Žáci si p ř ipomenou, že p ř edložky ve spojení s podstatnými jmény č i zájmeny ve v ě t ě fungují jako p ř íslove č né ur č ení nebo neshodný p ř ívlastek Uv ě domí si, že v ě tšinu p ř edložek je možné užít ve více významech Podle p ř ehledu si upevní systematizaci probraného u č iva

Předložky se 4. pádem durch – skrz, p ř es, prostý 7. pád durch den Wald –lesem, durch Prag fahren –projížd ě t Prahou/jet p ř es Prahu für – pro, za, nafür dich – pro tebe, eine Karte für 200 K č –lístek za 200,-, ein Schampon für dunkles Haar – šampon na tmavé vlasy gegen – proti, kolemgegen meinen Vorschlag –proti mému návrhu, gegen Mittag kommen –p ř ijít kolem poledne ohne – bezohne mich –beze m ě, ohne Geld – bez pen ě z um – okolo, za, oum den Tisch – kolem stolu, um die Ecke – za roh/-em, ums Leben kommen – p ř ijít o život

Předložky se 3. pádem aus – z, zeaus Holz – ze d ř eva, aus München – z Mnichova bei – u, p ř ibei den Eltern – u rodi čů, beim Kochen –p ř i va ř ení mit – s, prostý 7.p.mit dir – s tebou, mit dem Zug - vlakem nach – po, do, podlenach Wien – do Vídn ě, nach dem Essen – po jídle, nach dem Roman – podle románu von – od, o, zvon ihm – od n ě ho, von meiner Reise – o své cest ě, einer von uns – jeden z nás zu – k, na, za, dozum Arzt – k léka ř i, zum Kochen – na va ř ení, zu zwei Euro – za dv ě eura, zur Schule – do školy seit – od ( č asov ě )seit der Zeit – od té doby gegenüber - naprotigegenüber dem Theater – naproti divadlu

Předložky se 3. a 4. pádem POLOHA - KDE ( wo) ? -3. PÁD SM Ě R - KAM (wohin )? - 4. PÁD an - na (svislá plocha), u, kan der / die Wand hängen, am Fenster sein, ans Fenster gehen auf - na (vodorovná plocha)auf dem Boden stehen, auf den Boden stellen in - v, do, nain der Stadt sein, in die Stadt gehen hinter - zaEr sitzt hinter mir. Setz dich hinter mich. neben - vedleneben dem Haus stehen, neben das Haus fahren unter - pod, mezi (více)unter den Kindern, unter die Kinder kommen über - nad, p ř esüber dem Fluss fliegen, über die Brücke gehen vor - p ř edvor mir – p ř ede mnou, vor dich – p ř ed tebe zwischen - mezi (dv ě ma)zwischen 8 und 9 Uhr

Nejčastější předložky v časových údajích ab heute bis nächste Woche für zwei Tage um 2 Uhr um Mitternacht seit gestern am Montag am Abend am Wochenende gegen Abend ode dneška do p ř íštího týdne na dva dny ve 2 hodiny o p ů lnoci od v č erejška v pond ě lí ve č er o víkendu k ve č eru

Nejčastější předložky v časových údajích im Herbst im April in den Ferien in zwei Tagen von drei bis vier vor einer Woche zu Weihnachten in der Nacht na podzim v dubnu o prázdninách za dva dny od t ř í do č ty ř p ř ed týdnem o Vánocích v noci

Doplň vhodnou předložku Wann stehst du morgen auf ? - (7.00 Uhr) Wann gehst du nicht zur Schule ? – ( Samstag und Sonntag) Wann machen wir einen Ausflug ? – (zwei Tage) Seit wann wohnen Sie hier ? – (ein Jahr) Wann fährst du zu deinen Großeltern ? – ( Wochenende) Wann habt ihr Zeit ? – ( Nachmittag) Wohin gehst du jetzt ? – ( die Küche) Ich komme ___ meiner Schwester und ___ ihrem Freund. Klaus kauft ein Geschenk ___ seine Oma. ____ gestern haben wir Ferien.

Doplň vhodnou předložku Wann stehst du morgen auf ? - Um 7.00 Uhr. Wann gehst du nicht zur Schule ? – Am Samstag und Sonntag. Wann machen wir einen Ausflug ? – In zwei Tagen. Seit wann wohnen Sie hier ? – Seit einem Jahr. Wann fährst du zu deinen Großeltern ? – Am Wochenende. Wann habt ihr Zeit ? – Am Nachmittag. Wohin gehst du jetzt ? – In die Küche. Ich komme mit meiner Schwester und mit ihrem Freund. Klaus kauft ein Geschenk für seine Oma. Seit gestern haben wir Ferien.