ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_08_Negation TEMA:Jazyková kompetence.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Advertisements

Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.9.A.14_perfektum Datum : Ročník : devátý Vzdělávací.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_09 Hamburg TEMA:Reálie německy mluvících.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_11_Schule_in_Deutschland TEMA:My a svět.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_11_Konjunktionen_IA TEMA:Jazyková kompetence.
Název školy ZŠ. J. E. P urkyně a Základní umělecká škola Libochovice Autor Mgr. Venuše Plášilová Název VY_32_INOVACE_43_NJ_VERBEN Téma VERBEN Číslo projektu.
Předložky se 3. a 4. pádem VY_32_INOVACE_02-16 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh:
Konjunktiv II Hilfsverben Pomocná slovesa 1. Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Miroslava Cenková NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_ Oblékání II. adjektiva TEMA:My a svět.
Detusch mit Max Lektion 2. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_18 Präteritum (haben, sein) TEMA:Jazyková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Übungen- Nebensätze.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_34_Německý jazyk_préteritum, perfektum silných.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_14_Präteritum_Modalverben TEMA:Jazyková.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr.Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_22_NJ8_ AZ-kvíz,vyber odpověď TÉMA: Wiederholung ČÍSLO PROJEKTU:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_168_VEDLEJŠÍ VĚTY, SPOJKA WEIL Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_08_Charakteristik_Aussehen TEMA:My a.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Chalupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_15 Wechselpräpositionen TEMA:Jazyková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Was macht oft Probleme.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Ing. Jitka Ryplová AUTOR: Ing. Jitka Ryplová VY_32_INOVACE_NJ,9_06_WIR.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_01 Personalpronomen im Akkusativ.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_32_INOVACE_456 Nj/8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_17_Jahreszeiten_Wetter TEMA:My a svět.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Menschen und Häuser TémaSkloňování.
Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky.
Arbeitslosigkeit. Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE.
Procvičení německé výslovnosti VY_32_INOVACE_02-33 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Němčina pro jazykové školy nově 1 Lektion 6: Unsere Freizeit Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné.
PhDr.Taťána Tonová Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaII/2 Sada07 AnotaceJak.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_09_Perfekt_I. TEMA:Jazyková kompetence.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_17 Lokale Präpositionen TEMA:Jazyková.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_13_Berufswahl TEMA:My a svět kolem nás.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Vy_32_Inovace_58_4. pád pods. jmen Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Martina Katzerová.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaII/2 Sada07 AnotaceUžívání.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_19_Reflexive_Verben TEMA:Jazyková kompetence.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr. Petra Šandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_NJ Téma: Tematický okruh škola Číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_14_Zu_Hause_III TEMA:My a svět kolem.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_12_Konjunktionen_IB TEMA:Jazyková kompetence.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.13_slovesa_opa kovani Datum: Ročník: devátý.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_02 Trennbare Verben TEMA:Jazyková.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Anotace: Německý jazyk pro 9. ročník
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Vynechávání členu u podstatných jmen
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Digitální učební materiál
Konjugation der Hilfsverben
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
DEUTSCH MIT MAX LEKTION 4
Digitální učební materiál
Vypracovala:Málková Jarmila
Digitální učební materiál
Německý jazyk – Cvičení na podporu konverzace
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.13_slovesa_opakovani Datum : Ročník : devátý.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_08_Negation TEMA:Jazyková kompetence ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ DATUM TVORBY:

Tento materiál byl vytvořen pro žáky prvních dvou ročníků šestiletého gymnázia, studující německý jazyk na úrovni A2 CEFR, a to jako část jedné vyučovací hodiny. Materiál slouží pro výklad a interaktivní procvičení tématu negace v němčině, zaměřuje se jednak na rozdíl v užívání „nein“ a „kein“, jednak na pravidla pro postavení částice „nicht“ ve větě. Navazuje na dosavadní dílčí znalosti o záporu v německé větě. Je spojen s procvičením probírané látky. Cílem této prezentace je, aby žáci lépe pochopili pravidla pro vyjadřování záporu v němčině a aby je užívali ve cvičeních i dalších psaných projevech. Metodické pokyny: Žáci postupují dle pokynů uvedených v prezentaci. K práci využívají svůj sešit pro poznámky a řešení úloh zapisují na tabuli elektronickým perem, správné řešení je uvedeno v prezentaci na následujícím snímku. S prezentací souvisí tvůrčí domácí práce. Materiál je určen k interaktivní výuce. Pozn. V prezentaci je použit pro lepší pochopení při výkladu mateřský jazyk, při zadání cvičení kombinace němčiny a mateřštiny.

nicht - kein

 Co už víme o negaci v němčině? / Was wissen wir schon über die Negation im Deutschen? 1. nur einmal im Satz: Ich habe keine Zeit. 2. nein x nicht: Nein, ich weiß es nicht. 3. Hat er keine Zeit? Doch, er hat Zeit. 4. nicht mehr, keine mehr, niemand mehr x schon nicht!!! Schön! Wir wissen viel!

 Kein oder nicht? 1. + Ich habe einen Freund. - Ich habe keinen Freund Ich sehe das Buch. - Ich sehe das Buch nicht.

Utvořte záporné výpovědi, tzn. používejte kein- nebo nicht. Věty napište do sešitu. / Bilden Sie negative Aussagen, d.h. benutzen Sie kein- oder nicht, und schreiben Sie die Sätze in Ihr Heft : a) Ich habe einen Bart. b) Der Bart ist cool. c) Musst du eine Brille tragen? d) Die Brille steht mir. e) Gehört die Brille deiner Schwester?

Zkontrolujte nyní prosím, jak napsal tyto věty váš soused. / Kontrollieren Sie jetzt bitte, wie Ihr Nachbar die Sätze geschrieben hat. Ist es richtig oder falsch ? a) Ich habe keinen Bart. b) Der Bart ist nicht cool. c) Musst du keine Brille tragen? d) Die Brille steht mir nicht. e) Gehört die Brille nicht deiner Schwester?

 KEIN- Maskulinum x Femininum x Neutrum kein Mann x keine Frau x kein Kind Deklination wie EIN, EINE, EIN im Singular Hier ist kein (1.) Ball. Ich sehe keinen (4.) Ball. Deklination wie DIE im Plural. Ich treffe hier keine (4.) Freunde und komme mit keinen (3.) Menschen in Kontakt.

Doplňte správný tvar „kein“. / Ergänzen Sie die richtige Form von kein (kein, keine, keinen, keiner): a) Wir haben leider kein__ Pullover und kein__ Jacke mit. b) Er kommt aus kein__ großen Stadt. c) Wir arbeiten mit kein__ Firmen aus Deutschland zusammen. d) Ich lese jetzt kein__ Buch. e) Petra macht kein__ Diät.

Zkontrolujte práci svého souseda./Kontrollieren Sie die Arbeit Ihres Nachbarn. Ist es richtig oder falsch ? a) Wir haben leider keinen Pullover und keine Jacke mit. b) Er kommt aus keiner großen Stadt. c) Wir arbeiten mit keinen Firmen aus Deutschland zusammen. d) Ich lese jetzt kein-- Buch. e) Petra macht keine Diät.

NICHT Problémy se slovosledem / Probleme mit der Satzgliedstellung 1. Neutrální slovosled – tendence stát na konci věty nebo před posledním slovem Ich trage diese Hose nicht. Er hat diese Hose nicht getragen. 2. Tzv. zdůrazňující zápor – před větným členem, na který se klade důraz Ich trage nicht diese Hose, sondern die alte.

Neutrální slovosled – nicht stojí vždy 1. před a) infinitivem, příčestím minulým Sie hat es nicht gemacht. b) predikativem Paul ist nicht dumm. c) jménem v ustálených spojeních Ich fahre nicht Auto. d) příslovci Ich schreibe es nicht richtig. 2. po tzv. větných příslovcích typu bohužel, snad atd. Sie kommt leider nicht.

Přeložte / Übersetzen Sie: a) Petr tyto košile nenosí. b) Nebydlí zde dlouho. c) On není tlustý. d) Nehraje na klavír. e) Moje matka asi nepřijde.

Napište nyní věty na tabuli a pak klikněte na klávesu Page Down / Schreiben Sie jetzt die Sätze an die Tafel und dann klicken Sie auf die Taste Page Down: a) ________________________________ Peter trägt diese Hemden nicht. b) ________________________________ Er wohnt hier nicht lange. c) ________________________________ Er ist nicht dick. d) ________________________________ Er spielt nicht Klavier. e) ________________________________ Meine Mutter kommt vielleicht nicht.

Ich hoffe, Sie haben es richtig gemacht und es hat auch Spaß gemacht! Zu Hause schreiben Sie also vier oder fünf negative Sätze über die Schule oder über die Lehrerin. Das macht vielleicht auch Spaß! Vergisst nicht, ich muss es kontrollieren!

1. Obrázky na snímcích 4, 7, 15 použity z galerie Klipart [cit ]. Dostupné pod licencí Microsoft Office 2010:. cz/images/ 2. NEUNER Gerhard, CRISTACHE Carmen, PILYPAITYTĖ Lina, SZAKÁLY Erna, VICENTE Sara, deutsch.com 2. - Kursbuch, Německo: Hueber, 2009, ISBN Archiv autora