Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2862 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová
Advertisements

ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_05
Věty časové Německý jazyk Mgr. Monika Bartíková
Význam způsobových sloves, slovosled
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.9.A.14_perfektum Datum : Ročník : devátý Vzdělávací.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Konjunktiv II Hilfsverben Pomocná slovesa 1. Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních.
DEUTSCH MIT MAX 2 LEKTION 6 Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_SEI_15_SÄTZE.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: tercie Datum:
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_18 Präteritum (haben, sein) TEMA:Jazyková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Übungen- Nebensätze.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_34_Německý jazyk_préteritum, perfektum silných.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr.Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_22_NJ8_ AZ-kvíz,vyber odpověď TÉMA: Wiederholung ČÍSLO PROJEKTU:
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_168_VEDLEJŠÍ VĚTY, SPOJKA WEIL Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Was macht oft Probleme.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Tagesprogramm VY_32_INOVACE_02-31 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Cvičení na.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ilona Šolcová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_NEMCINA_RECOVE_DOVEDNOSTI_06.
Němčina pro jazykové školy nově 1 Lektion 6: Unsere Freizeit Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné.
PhDr.Taťána Tonová Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_17 Lokale Präpositionen TEMA:Jazyková.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: kvarta Datum:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV: VY_22_INOVACE_09_NJ9_Préteritum slovesa sein TEMA: Préteritum slovesa sein ČÍSLO.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaII/2 Sada07 AnotaceUžívání.
Zápor v německé větě VY_32_INOVACE_02-03 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.13_slovesa_opa kovani Datum: Ročník: devátý.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_34_Německý jazyk_věty jednoduché_souvětí Číslo.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Anotace: Německý jazyk pro 9. ročník
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Němčina pro jazykové školy nově 1
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Vynechávání členu u podstatných jmen
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Konjugation der Hilfsverben
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Vypracovala:Málková Jarmila
Temporalsätze VEDLEJŠÍ VĚTY ČASOVÉ Mgr. Alena Písaříková.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.13_slovesa_opakovani Datum : Ročník : devátý.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_ X _2_18_Nebensätze Šablona č íslo: X Sada č íslo: 2 Po ř adové č íslo DUM: 18 Autor: Mgr. Radmila Sálová

Anotace: Vedlejší věty se spojkami dass / weil, slovosled ve větě hlavní a ve větě vedlejší Očekávaný výstup: Žáci rozlišují a správně používají přímý a nepřímý slovosled Druh učebního materiálu: prezentace Typická věková skupina: 13 – 15 let Klíčová slova: Ich weiß, dass er nicht kommt. Weil er wenig Zeit hat, kommt er nicht. Pomůcky a materiál: PC, sešit

Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním učebním materiálem: Žáci si uvědomí, že - spojky podřadící uvozují vedlejší věty, ve kterých stojí určité sloveso na konci. - ve VV je vždy stejný slovosled. - ve VH se slovosled mění v závislosti na jejím postavení v souvětí

Peter macht in Frankreich Ferien. Peter hat gesagt, dass er in Frankreich Ferien macht. Eva weiß, dass er in Frankreich Ferien macht. Sie findet es toll, dass er in Frankreich Ferien macht. Sie fährt auch nach Frankreich, weil Peter dort Ferien macht. Weil Peter in Frankreich Ferien macht, fährt Eva auch dort. Ich bleibe zu Hause, weil ich zu wenig Geld habe. Weil ich zu wenig Geld habe, bleibe ich zu Hause.

Slovosled ve větě hlavní 1) Je-li VH na prvním místě v souvětí, má přímý slovosled, tzn., že určité sloveso stojí na druhém místě. Ich bleibe zu Hause, weil ich zu wenig Geld habe. 2) Stojí – li VH za větou vedlejší, má slovosled nepřímý, tzn., že určité sloveso je ve větě na prvním místě a podmět stojí až za ním. Weil ich zu wenig Geld habe, bleibe ich zu Hause.

Lies weitere Beispiele: Du weißt doch, dass ich Lisa zu uns einlade. - Víš přece, že k nám Lisu pozvu. Wie hat dir das Buch gefallen, dass ich die geborgt habe ? - Jak se ti líbila ta kniha, kterou jsem ti půjčil? Weil schlechtes Wetter war, fand das Konzert nicht statt. - Protože bylo špatné počasí, koncert se nekonal. Du hast versprochen, dass du mir helfen wirst. - Slíbils, že mi budeš pomáhat. Wir badeten nicht, weil das Wasser schrecklich kalt war. - Nekoupali jsme se, protože voda byla strašně studená.

Vyjádři dané informace vedlejší větou Wisst ihr, dass....? Wisst ihr, dass....? Bern ist die Hauptstadt der Schweiz. W.A.Mozart wurde in Salzburg geboren. Der Großglockner ist der höchste Berg von Österreich. Die Moldau ist unser längster Fluss. Der Zug ist vor 10 Minuten weggefahren. Unser Klassenlehrer hat heute Geburtstag. In den Ferien fahren wir ans Meer. Wir schreiben morgen eine Klassenarbeit in Mathe.

Vyjádři dané informace vedlejší větou Wisst ihr, dass.... Wisst ihr, dass Bern die Hauptstadt der Schweiz ist ?...W.A.Mozart in Salzburg geboren wurde ?...der Großglockner der höchste Berg von Österreich ist ?...die Moldau unser längster Fluss ist ?...der Zug vor 10 Minuten weggefahren ist ?...unser Klassenlehrer heute Geburtstag hat ?...wir in den Ferien ans Meer fahren ?...wir morgen eine Klassenarbeit in Mathe schreiben ?

Odpověz větou důvodovou : Warum kommt dein Bruder nicht ? (müde sein) Warum isst du nicht ? ( keinen Hunger haben ) Warum geht Inge ins Café ? (eine Tasse Kaffee trinken wollen ) Warum kocht heute unser Vati ? ( Mutti – nicht zu Hause sein ) Warum kaufst du die Blumen ? ( Oma – Geburtstag haben ) Warum fährst du in die Stadt ? ( einkaufen sollen ) Warum hat Herr Krause kein Geld ? (arbeitslos sein ) Warum war Hans im Krankenhaus ? (krank sein ) Warum gehen Sie zum Strand, Frau Fuchs ? (baden wollen )

Odpověz větou důvodovou : Warum kommt dein Bruder nicht ? – Weil er müde ist. Warum isst du nicht ? - Weil ich keinen Hunger habe. Warum geht Inge ins Café ?- Weil sie eine Tasse Kaffee trinken will. Warum kocht heute unser Vati ? – Weil Mutti nicht zu Hause ist. Warum kaufst du die Blumen ? - Weil Oma Geburtstag hat. Warum fährst du in die Stadt ? - Weil ich einkaufen soll. Warum hat Herr Krause kein Geld ? – Weil er arbeitslos ist. Warum war Hans im Krankenhaus ? - Weil er krank war. Warum gehen Sie zum Strand, Frau Fuchs ? - Weil ich baden will.

Víš, jaké jsou nejčastější omluvy pozdního příchodu do školy ? Přelož : Ich komme zu spät, - weil ich verschlafen habe. - weil ich den Wecker nicht gehört habe. - weil mein Wecker kaputt ist. - weil Mutti mich nicht geweckt hat. - weil ich beim Arzt war. - weil mein Bus / Zug heute Verspätung hatte. - weil ich mit meiner Klassenlehrerin gesprochen habe. - weil ich etwas Wichtiges erledigen (vy ř ídit) musste.

Použité zdroje: Zpracováno podle Pingpong Neu 2 von Gabriele Kopp und Konstanze Frölich, Max Hueber Verlag, 2001, ISBN