E RNEST H EMINGWAY : WORKS Mgr. Petr Kalus. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_4. AJ.20.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Used to/ would, be/ get used to Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Advertisements

Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ 007 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr.Stanislava Antropiusová.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 01 Číslo.
The written part of the maturita exam III Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 03 Číslo.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
So, such, (a) few, (a) little Nominal Subject Clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_15_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Jana Hájková. * Obrázky určené k vyprávění a srovnání * Soubor otázek k diskusi na dané téma * Jednotlivé otázky s ukázkami slovní zásoby * Zadání konverzační.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Present Perfect Tense and Past Simple Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zdeňka Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-20-Mezilidské vztahy Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
National characteristics Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Marcela Kloučková Název:VY_32_INOVACE_05_Aj6 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Zájmena Anotace:Tato.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Tichotová NÁZEV:VY_32_INOVACE_04C_18_Ernest Hemingway TEMA:REÁLIE.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Love relationship Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-18 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_LITERATURE_11.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_4C_13_London (13) Téma: 4C_Aj 7.tř.
Anotace: Anotace Didaktický učební materiál je určen pro žáky 3. ročníku maturitních oborů SOŠ. Slouží k prezentaci poznatků o životě a díle významného.
T HE UK: N ATIONAL E CONOMY Mgr. Petr Kalus. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_2. AJ.05.
F RANCIS S COTT F ITZGERALD Petr Kalus. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_4. AJ.18 Číslo.
Kliknutím lze upravit styl předlohy Mezilidské vztahy (interpersonal relationships) B1 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky.
Anotace Didaktický učební materiál je slouží k opakování a prověření získaných poznatků o probraných autorech a literárních dílech. Test je určen pro.
Word order Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice, příspěvková organizace Litoměřice, Komenského 3 Autor: Pavel Vágai.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_My_weekend.
Angličtina: Henry VIII
Angličtina: Queen Victoria
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
The USA national symbols
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Angličtina: Martin Luther King
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Angličtina: Charles I Tematická oblast
Ernest Hemingway: life and lost generation
Digitální učební materiál
I haven´t seen your ID card.
ANJ - komunikační situace Ročník, obor: 4. ročník, ekonomické lyceum
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
15. The War of Independence
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Výukový materiál VY_22_INOVACE_22_ Phrasal verbs. Part 2
Angličtina: Horatio Nelson
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Transkript prezentace:

E RNEST H EMINGWAY : WORKS Mgr. Petr Kalus

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_4. AJ.20 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Vytvořeno: Prosinec 2013-Leden 2014 Ročník: 3. ročník a 4. ročník – čtyřleté gymnázium (RVP-G), Septima a Oktáva – osmileté gymnázium (RVP-G) Anotace: Vzdělávací oblastJazyk a jazyková komunikace Vzdělávací oborAnglický jazyk Tematický okruhERNEST HEMINGWAY: WORKS Tento materiál byl vytvořen jako osnova pro maturitní okruh: Ernest Hemingway: works na Gymnáziu a JŠ Svitavy na několik tematicky propojených hodin (pro výklad i opakování – shrnutí učiva). Obsahuje přehled základní informací o autorově díle. Materiál je primárně zaměřen na dva poslední ročníky gymnázia, i přesto se dá využít i v nižších ročnících osmiletého i čtyřletého studia vcelku nebo jeho jednotlivé části. Pomůcky: interaktivní tabule, Internet

Hemingway and his works Principal characteristics of Hemingway's writing style: short and simple sentences repetition of words in the same paragraph dominance of declarative sentences very plain: seldom use of adverbs and adjectives master of dialogues “hard-boiled style”: forces a reader to read between the lines heavily influenced by his experience in journalism

The Sun also Rises depicts a group of American and British expatriates travelling to a festival in Spain (interested in watching bullfights) the main character: Jake Barnes, expatriate American journalist living in Paris a war wound renders him impotent he is in love with Lady Brett Ashley, an independent, twice- divorced woman notorious for numerous love affairs she loves Jake but she is unwilling to give up sex she leaves for Spain, where she has several love affairs and intimate relationships with other men Jake arrives in Spain and has an argument with his friend Cohn, who also had an affair with Brett the book finishes with Jake and Brett in a taxi discussing their ruined and frustrated romance

The Sun also Rises Themes The Lost Generation: having experienced the war, young people have no aims and beliefs and their lives seem meaningless Sex: its destructiveness, Brett as a symbol of a new liberated woman, Paris favourable to nightlife and promiscuous behavior Contrast between Spain and France

A Farewell to Arms set during the World War I main protagonist: Frederick Henry serving as an ambulance driver book revolves around romance between Henry and Catherine Barkley (Scottish or English woman) and examines how it is influenced by the war the characters try to cope with brutality of the war and want to leave it behind them Detailed plot overview

A Farewell to Arms Themes love at the backdrop of a war war as seen by different people: some characters try to get rid of the war, but seem naïve, others appear ambivalent war as an extension of a senseless and cruel world

For Whom the Bell Tolls the book draws on Hemingwayʼs experiences gained during the Spanish Civil War study the following resource to find out more and write a brief plot summary: For Whom the Bell Tolls

The Old Man and the Sea believed to be his masterpiece read by generations of readers one of the most influential books of the 20 th century belongs to the list of compulsory reading at secondary schools precious literary work in American literature won the 1953 Pulitzer Prize for Fiction the last novel published during his lifetime

The Old Man and the Sea main protagonist: Santiago, an aged Cuban fisherman an epic story about the struggle between Santiago and the greatest fish of his life Santiago unable to catch a fish for 84 days his devoted apprentice (Manolin) is forced by his parents to leave Santiago and work in a more prosperous boat Manolin feels sorry about Santiago because he considers himself to be his friend Santiago decides to sail farther than other fishermen with the hope of catching a big fish

The Old Man and the Sea he gets into the Gulf Stream and manages to hook a monster fish tries to pull the fish in and the fish pulls the boat Santiago struggles with the fish for almost 3 days, enduring tiredness, pain caused by fishing line he was bearing, deprived of sleep but unwilling to give up on the third day he succeeded in getting the fish closer and killing it being excited about the price of the fish at the market, he is also doubtful if people deserve such a great fish that was struggling for its life so much he sails back with fish but its blood attracts sharks

The Old Man and the Sea Santiago manages to kill the first shark with a harpoon but loses it in the fight with no harpoon he becomes vulnerable to other shark attacks but he does not give up and stabs sharks with a knife attached to an oar or beats them with the tiller of the boat by the time he reaches the land, only a skeleton of the fish is left Santiago is so exhausted that he goes straight to his shack and sleeps deeply the skeleton attracts the attention of other fishermen owing to Santiagoʼs three-day absence and the skeleton of the fish, Manio is worried about Santiago and gets so relieved finding him sleeping in his bed both of them agree to become partners again and start fishing together

Animated version Video version

Reading assignment Read The Old Man the Sea focusing on the following central themes. Try to explain how the themes are covered in the book. UNITY MANHOOD AND HONOUR PRIDE SUCCESS

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízeních. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Zdroje a literatura 1.AUTOR NEUVEDEN. ERNEST HEMINGWAY - BIOGRAPHY [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: SPARKNOTES EDITORS. SparkNote on The Sun Also Rises. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. Ernest Hemingway biography [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: ?page= ?page=1 Veškeré hypertextové odkazy jsou platné ke dni vytvoření díla.