Global Climate Changes Tomáš Jelen, Lukáš Zíka, David Beran.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
LEDOVCE TAJÍ REKORDNÍM TEMPEM ICEBERGS ARE MELTING AT A RECORD RATE.
Advertisements

PRESENT PERFECT & PAST SIMPLE Autor: Mgr. Ivana Dvořáková Datum vytvoření: listopad 2012 DUM = Digitální Učební Materiál Gymnázium Dr. Karla Polesného,
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Giving a Presentation 06B15 AutorLadislava Pechová Období.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_179 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Tutorial: Physics Topic: Cooling engine system Prepared by : RNDr. Ondřej Jeřábek Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je spolufinancován.
Tato prezentace je výstupem projektu COM-MP Partnerství škol Comenius v rámci Programu celoživotního u č ení. The Czech Republic Tento projekt.
TO CO SLÍBÍŠ, NEPOMÍJÍŠ Promise maker, promise keeper CO ZAČNEŠ TÉŽ DOKONČÍŠ You finish what you begin VŠE NÁM DÁVÁŠ, I KDYŽ JDEM POUŠTÍ Our provision,
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Project 3 My project about aeronautics. History aeronautics In the past were aircraft from wood and paper, because paper and wood are very light. But.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Environment Gymnázium a SOŠ, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová Natural disaters and extreme weather Global problems How to be green VY_32_INOVACE_3B3.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Passive tenses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT – Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Statistická analýza dat
WILL/WON'T, PROMISES, OFFERS, DECISIONS, WORD STRESS Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In.
EVERYDAY LIFE SITUATIONS Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
E COSYSTEMS Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Tvůrce anglické verze: Mgr. Milan Smejkal Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů.
CANADA 2.stupeň Autor: Mgr.Radek Hasch, Masarykova ZŠ Plzeň Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Tento projekt.
2.stupeň Autor: Mgr.Radek Hasch, Masarykova ZŠ Plzeň Sport Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Tento projekt.
Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za obsah publikací (sdělení) odpovídá výlučně autor. Publikace (sdělení) nereprezentují.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Present Perfect Tense and Past Simple Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
Past Continuous – tvar a použití
LANDSCAPE AND ITS FUNCTION Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Alena Výborná Tvůrce anglické verze: ThMgr. Ing. Jiří Foller Projekt: S anglickým jazykem.
Scanservice a.s. | Náchodská 2397/23 | Praha 9 | Česká republika | D O C U M E N T I M A G I N G
Prague is the capital and largest city of the Czech Republic The city is home to about 1.3 million people Flag of Czech Republic.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Petra Skotnicová WORLD OF ENDANGERED ANIMALS POLAR BEAR (THE NORTH POLE) WHALES (OCEANS)
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_122_PROTECTION OF ENVIRONTMENT Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_30_What_do_you_know_about_GB.
ANOTACE: Anotace: Didaktický učební materiál je určen žákům středních škol k zopakování učiva. Prezentace se skládá ze cvičení určených k upevnění materiálu.
Las Vegas Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Angličtina: The USA Datum vytvoření Ročník 2. -
1 H2020 Smart, green and integrated transport Zoltan Horvath Intelligent Transport System Department, Space activities and R&D Evropská podpora výzkumu.
Životní prostředí (Environment) B2 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastAngličtina: Maturitní ústní zkouška.
1 Change Management Přednáška k předmětu: Počítačová podpora řízení Předmět : Počítačová podpora řízení K126 PPR1 Obor : E LS, 2016, K126 EKO Přednášky/cvičení.
GE - Vyšší kvalita výuky
Going across the USA Tematická oblast Angličtina: The USA
GE - Vyšší kvalita výuky
GE - Vyšší kvalita výuky
The enviroment and its protection
Tematická oblast ANGLIČTINA: Maturitní ústní zkouška Datum vytvoření
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
A healthy life with wine
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Přítomný čas prostý a průběhový.
The distribution of plants, where can plants grow
Autor: Mgr. Helena Blechová
In The Year Nejde vložit do pptx – nutno přes prohlížeč.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_10_25_Future Tenses Going to
Petr Michálek Datum konání:
Jakub Horák, horakj(na)fld.czu.cz, L026
The enviromental problems
Transkript prezentace:

Global Climate Changes Tomáš Jelen, Lukáš Zíka, David Beran

Summary 1. Introduction – Climatology 2. Main factors affecting global climate 3. Interesting periods of time in history Greenhouse hypothesis Hockey stick graph controversy 4. Global warming influences in world economics 5. Conclusion 6.Sources 7.Images

1. Introducion Climatology Studies long-term conditions and global and general effects of all meteorological processes on Earth Complexly observes the development of climate long time in the past Guesses, how climate will look in the future

2.1. Milankovich cycles E – Eccentricity – years T – Axial Tilt – years P – Precession – years img Main factors affecting global climate

Due to the ocean currents, the differences between temperatures around the Earth are smaller. Warm and cold water streams provide the heat exchange between various parts of Earth img. 3 img Ocean currents

2.3 Solar activity Solar radiation intensity is not constant Eleven-year solar cycle img. 4

Greenhouse gases are keeping the Earth‘s IR radiation from going back to space Thanks to this heating, Earth is 14°C warmer CO 2 CH 4 H 2 O img Greenhouse effect

3. Interesting periods of time in history About years ago the last Ice age ended Since then warmer and colder periods: CO 2 concentration was between 250 and 280 ppm img. 6

Holocene Climatic Optimum (6000 – 5000 bc) ◦Warmest period civilised human race remembers ◦Egyptian empire was founded Medieval Warm Period (850 – 1300 ac) ◦Vikings colonized Greenland, calling it „green“ land ◦English grew grapevine, Czech grew watermelons Little Ice Age ( ac) ◦The river of Thames got frozen quite regularly ◦Period of hunger and suffering

Greenhouse hypothesis „Rising percentage of CO 2   Rising temperature on Earth“ Never proved Doesn‘t match with with temperature anomalies in past 1500 years Now: 380 ppm concentration CO 2 Complicated dependence CO 2 – temperature

Hockey stick graph controversy M. Mann, corrected, earlier inappropriate methods used and data changed/missed Original graph is still used by media img. 7 img. 8

4. Global warming influences in world economics Construction of wind and solar power stations Expensive researches and actions Different markets in Europe and Asia Artificial problem? Climate changes and Václav Klaus

5. Conclusion Yes, the Earth is warming now ◦Glaciers melting, … But, the temperature has always been changing somehow ◦Lots of reasons, not only CO 2 Positive consequences ◦People starting to care about nature and to realise that mankind won‘t survive without nature

6. Sources cs.wikipedia.org (Keywords: Globální oteplování, Globální stmívání, Malá doba ledová, Středověké klimatické optimum, Skleníkový efekt) cs.wikipedia.org en.wikipedia.org (Keywords: Little ice age, Medieval warm period, Holocene Cllimatic optimum) en.wikipedia.org pro-nic-fw1-/p_veda.asp?c=A080319_204955_p_veda_wag pro-nic-fw1-/p_veda.asp?c=A080319_204955_p_veda_wag /p_veda.asp?c=A091125_174528_p_veda_wag /p_veda.asp?c=A091125_174528_p_veda_wag globalnim-oteplovanim-pravdu_46960.html globalnim-oteplovanim-pravdu_46960.html mcintyre-gets-props/ mcintyre-gets-props/

7. Images 7. Images img. 1 MilankovitchCycles.jpghttp:// MilankovitchCycles.jpg img. 2 img. 3 Pangea_animation_03.gifhttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8e/ Pangea_animation_03.gif img. 4 img. 5 img. 6 img. 7 img. 8 wpd3b451b8_0f.jpghttp:// wpd3b451b8_0f.jpg Thank you for your attention! Tomáš Jelen, Lukáš Zíka, David Beran