EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Množné číslo podstatných jmen Číslo vzdělávacího materiálu: ICT11-19 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Množné číslo podstatných jmen
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Zámostná. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky.
Předložky se 3. a 4. pádem VY_32_INOVACE_02-16 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh:
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.8.A.18_slovesa_se_zmenou_kmenove_samohlasky Datum:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_34_Německý jazyk_skloňování přídavných jmen.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Nepravidelná slovesa - kvíz Číslo vzdělávacího materiálu: ICT11-18 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: kvarta Datum:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Menschen und Häuser TémaWohnen.
Mgr. Zuzana Manková NĚMECKÝ JAZYK SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN PO ČLENU URČITÉM Projekt POMOC PRO TEBE CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Ing. Jitka Ryplová AUTOR: Ing. Jitka Ryplová VY_32_INOVACE_NJ,9_06_WIR.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Ing. Jitka Ryplová AUTOR: Ing. Jitka Ryplová VY_32_INOVACE_NJ,8_14_.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jičín, 17. listopadu 109 Název materiálu VY_32_INOVACE_VII_Nj3_18 AutorMgr.
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_32_INOVACE_456 Nj/8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Menschen und Häuser TémaSkloňování.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Menschen und Häuser TémaAutoservice.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
PhDr.Taťána Tonová Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr.Hana Halamová NÁZEV: VY_22_INOVACE_20_NJ9_Plurál substantiv TÉMA: Množné číslo podstatných jmen ČÍSLO.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU Dum 13, Slabé skloňování podstatných jmen NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_15 Autor:Ing. Milana Zuhlová Anotace: Tento výukový materiál vysvětluje základní pravidla tvorby rozkazovacího způsobu slabých.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.8.A.19_mnozne_cislo_podstat nych_jmen Datum:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE AUTOR: MGR.IRENA PŘEUČILOVA NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_ROD PODSTATNÝCH JMEN TEMA: URČOVÁNÍ RODU PODSTATNÝCH JMEN ČÍSLO PROJEKTU:OPVK.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_26_ČJ4 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Vzory podstatných jmen 6 NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková.
Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky v Červeném Kostelci, 17. listopadu 1197 Deklination der Substantive Skloňování podstatných jmen VY_32_INOVACE_NJ_GRAMATIKA.05.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_08_VZORY_PODSTATNYCH_JMEN_RODU_MUZSKEHO
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Sloveso „sprechen“ v přítomném čase
Podstatná jména pomnožná, hromadná a látková
Podstatná jména hromadná, pomnožná, látková
Stupňování přídavných jmen
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Určování času VY_22_INOVACE_07_140
Stopy zvířat Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Základní škola Unhošť CZ.1.07/1.4.00/ Projekt MŠMT ČR
rozšíření slovní zásoby
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Vynechávání členu u podstatných jmen
Název projektu: Moderní škola
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Digitální učební materiál
MLUVNICKÉ KATEGORIE PODSTATNÝCH JMEN
Pády podstatných jmen, rod střední, člen neurčitý
Pády podstatných jmen v množném čísle
Pády podstatných jmen, rod střední, člen určitý
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_32_INOVACE_47_TK projekt v rámci vzdělávacího programu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_03_PRIDAVNA_JMENA Název materiálu:
Základní škola Unhošť CZ.1.07/1.4.00/ Projekt MŠMT ČR
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Rod podstatných jmen Mgr. Iveta Vališková
Pády podstatných jmen, rod ženský, člen neurčitý
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Množné číslo podstatných jmen Číslo vzdělávacího materiálu: ICT11-19 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT. Název sady vzdělávacích materiálů: ICT11 – NJ - Opakování a procvičování německé gramatiky pro úroveň A2 - B1 Autor: Marek Brožek Datum vytvoření: Garant (kontrola):Helena Steiningerová Ročník: vyšší gymnázium Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Téma: gramatika – podstatné jméno Metodika/anotace:Materiál seznámí s principy tvoření množného čísla podstatných jmen v němčině a vysvětlené učivo procvičí Časový rozvrh: minut Zdroje: (Možné uvést v závěru)BERGLOVÁ Eva, FORMÁNKOVÁ Eva, MAŠEK Miroslav: Moderní gramatika němčiny, Plzeň Gymnázium Františka Křižíka a základní škola, s.r.o.

Množné číslo - PLURÁL -neexistuje jednotná koncovka ani stoprocentní pravidla -určitá pravidelnost umožňuje rozdělit podstatná jména do 5 skupin podle koncovek

koncovkajednotné číslomnožné číslo -- der Meister der Bruder die Meister die Brüder -e der Fisch der Stuhl die Fische die Stühle -er das Kind der Mann die Kinder die Männer -(e)n die Frau die Kirche die Frauen die Kirchen -s das Hobby der Park die Hobbys die Parks

bez koncovky -patří sem podstatná jména zakončená často na koncovky: - er, -el, -en, -chen, - lein. -přehláska u kmenové samohlásky se přidává nepravidelně -z ženského rodu jen dvě slova: Mutter a Tochter jednotné číslomnožné číslo der Vaterdie Väter die Tochterdie Töchter die Mutterdie Mütter das Mädchendie Mädchen der Wagendie Wagen der Einwohnerdie Einwohner das Märchendie Märchen

koncovka -e -patří sem především podstatná jména rodu mužského a středního zakončená dvěma souhláskami nebo –s (zdvojí se na –sse) -patří sem několik jednoslabičných podst. jmen rodu ženského, která se přehlasují jednotné číslomnožné číslo das Rezeptdie Rezepte der Kopfdie Köpfe der Busdie Busse das Zeugnisdie Zeugnisse die Nachtdie Nächte die Handdie Hände die Stadtdie Städte

koncovka -er -patří sem jen podstatná jména mužského a středního rodu, ženského nikoli -především jednoslabičná jména rodu středního -asi 10 podst. jmen mužského rodu jednotné číslomnožné číslo das Bilddie Bilder das Glasdie Gläser das Buchdie Bücher das Lieddie Lieder der Manndie Männer der Gottdie Götter der Geistdie Geister

koncovka -en -patří sem podstatná jména všech rodů, především však ženského rodu (často odvozená zaměstnání od mužských rodů: eine Ärtztin – zwei Ärtztinnen) -jen asi 10 jmen středního rodu jednotné číslomnožné číslo die Kirschedie Kirschen die Universitätdie Universitäten die Speisedie Speisen die Lehrerindie Lehrerinnen der Staatdie Staaten der Seedie Seen das Augedie Augen das Herzdie Herzen das Bettdie Betten

koncovka -s -patří sem většinou slova cizího původu zakončená na samohlásku -německá slova zakončená na samohlásku -příjmení rodiny: die Wagners – Wágnerovi -zkratky slov: ein Pkw – zwei Pkws -cizí slova: ein Café – zwei Cafés jednotné číslomnožné číslo das Autodie Autos das Handydie Handys das Hoteldie Hotels das Cafédie Cafés der Opadie Opas der Krimidie Krimis die Unidie Unis

POZOR!!! -mnohá česká pomnožná podstatná jména mají v němčině obdobu jednotného čísla: dveředie Tür (mn. číslo die Türe) novinydie Zeitung (mn. č. die Zeitungen) kalhotydie Hose (mn. č. die Hosen) Die Hose steht dir gut.Kalhoty ti sedí. Die Tür ist geschlossen.Dveře jsou zavřené.

POZOR!!! -množné číslo netvoří hromadná a abstraktní podstatná jména -s Fleisch, s Obst, s Gemüse, s Eis, s Glas (sklo) -větší množství je třeba vyjádřit jinak: Hier verkauft man verschiede Obstsorten. Ich nehme zwei Dosen Fleisch. POZOR u vyjádření druhů potravin – lze vytvořit! tschechische Biere – česká piva französische Weine

Übung macht den Meister Sagen Sie im Plural, was Sie am liebsten essen. die Orange der Apfel die Erdbeere der Walnuss der Fisch die Semmel der Salat die Wurst das Würstchen

Übung macht den Meister Sagen Sie im Plural, was Sie am liebsten essen. die Orangedie Orangen der Apfel die Erdbeere der Walnuss der Fisch die Semmel der Salat die Wurst das Würstchen

Übung macht den Meister Sagen Sie im Plural, was Sie am liebsten essen. die Orangedie Orangen der Apfeldie Äpfel die Erdbeere der Walnuss der Fisch die Semmel der Salat die Wurst das Würstchen

Übung macht den Meister Sagen Sie im Plural, was Sie am liebsten essen. die Orangedie Orangen der Apfeldie Äpfel die Erdbeeredie Erdbeeren der Walnuss der Fisch die Semmel der Salat die Wurst das Würstchen

Übung macht den Meister Sagen Sie im Plural, was Sie am liebsten essen. die Orangedie Orangen der Apfeldie Äpfel die Erdbeeredie Erdbeeren der Walnussdie Walnüsse der Fisch die Semmel der Salat die Wurst das Würstchen

Übung macht den Meister Sagen Sie im Plural, was Sie am liebsten essen. die Orangedie Orangen der Apfeldie Äpfel die Erdbeeredie Erdbeeren der Walnussdie Walnüsse der Fischdie Fische die Semmel der Salat die Wurst das Würstchen

Übung macht den Meister Sagen Sie im Plural, was Sie am liebsten essen. die Orangedie Orangen der Apfeldie Äpfel die Erdbeeredie Erdbeeren der Walnussdie Walnüsse der Fischdie Fische die Semmeldie Semmeln (ženský rod)! der Salat die Wurst das Würstchen

Übung macht den Meister Sagen Sie im Plural, was Sie am liebsten essen. die Orangedie Orangen der Apfeldie Äpfel die Erdbeeredie Erdbeeren der Walnussdie Walnüsse der Fischdie Fische die Semmeldie Semmeln (ženský rod)! der Salatdie Salate die Wurst das Würstchen

Übung macht den Meister Sagen Sie im Plural, was Sie am liebsten essen. die Orangedie Orangen der Apfeldie Äpfel die Erdbeeredie Erdbeeren der Walnussdie Walnüsse der Fischdie Fische die Semmeldie Semmeln (ženský rod)! der Salatdie Salate die Wurstdie Würste das Würstchendie Würstchen

Übung macht den Meister Sagen Sie im Plural, was sich auf dem Platz befindet

Übung macht den Meister Sagen Sie im Plural, was sich auf dem Platz befindet die Statuen die Autos die Bäume die Häuser die Menschen die Leute

Übung macht den Meister Sagen Sie im Plural, was auf dem Tisch liegt

Übung macht den Meister Sagen Sie im Plural, was auf dem Tisch liegt die Teller die Gläser die Semmeln die Gabeln die Löffel ddie Messer die Blumen

Übung macht den Meister Sagen Sie im Plural, was sich im Zimmer befindet

Übung macht den Meister Sagen Sie im Plural, was sich im Zimmer befindet die Schränke die Bilder die Stühle die Betten die Bücher die Monitore(n) die Fenster die Tische