Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

39.1 Násobení a dělení mimo obor násobilek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "39.1 Násobení a dělení mimo obor násobilek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika."— Transkript prezentace:

1 39.1 Násobení a dělení mimo obor násobilek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková V knihkupectví rozdělávali krabice s novými knihami a v jedné krabici bylo 25 knih. Kolik knih bylo v deseti krabicích? 1 krabice ______ 10 krabic ________________ odpověď __________________________________________________ Nové knihy dávali do regálů. V jednom regálu bylo 50 knih. Kolik regálů zaplnili? počet nových knih ( znáš z předchozí slovní úlohy) ________ v jednom regálu ______ počet regálů _______________ odpověď __________________________________________________

2 39.2 Co už umíme? Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Zopakuj si: 45 : 9 = ___ 32 : 8 = ___ 6 : 6 = ___ 24 : 8 = ___ 36 : 9 = ___ 15 : 5 = ___ 63 : 7 = ___ 45 : 5 = ___ 36 : 6 = ___ 15 : 3 = ___ 81 : 9 = ___ 16 : 8 = ___ 30 karafiátů se mělo rozdělit do kytic po třech. Kolik vzniklo kytic? Tatínek koupil 3 kytice a k nim stužky po 9 korunách. Kolik Kč zaplatil celkem za stužky? výpočet: _____________________________________________________ 3. 2 + 5. 2 = ___ ( 3 + 5). 2 = ___ 7. 8 + 5. 8 = ___ ( 7 + 3). 8 = ___ 9. 6 + 9. 4 = ___ ( 6 + 4). 9 = ___ 4. 7 + 5. 7 = ___ ( 4 + 5). 7 = ___ 45 : 7 = ___(__) 24 : 9 = ______ 60 : 8 = ______ 10 : 3 = ______

3 39.3 Co si řekneme nového Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Číslo násobíme deseti tak, že k násobenému číslu připíšeme nulu. 5. 3 = 15 4. 4 = ___ 7. 6 = ___ 5. 30 = 150 4. 40 = ___ 7. 60 = ___ Můžeš si říci 5. 30, to je 5. 3 desítky = 15 desítek = 150. Dané číslo násobíme násobky deseti tak, že vynásobíme tímto číslem počet desítek a k tomuto součinu připíšeme nulu. Počítej rozkladem: 5. 30 = 5. (3. 10)= (5. 3). 10 = 15. 10 = 150. Dané číslo násobíme stem tak, že k tomuto číslu připíšeme dvě nuly. Násobení budeme provádět před sčítáním a odčítáním. 5. 100 = ____ 5. 100 + 20 = ____ 9. 100 = ____ 7. 100 + 72 = ____

4 39.4 Co si řekneme nového Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Vypočítej: 6 : 2 = 3 protože 3. 2 = 6 18 : 2 = 9 protože 9. 2 = 18 60 : 2 = 30 protože 30. 2 = 60 180 : 2 = 90 protože 90. 2 = 180 600 : 2 = 300 protože 300. 2 = 600 Jestliže máme dělit např. číslo 34 číslem 2, rozložíme si dělence 34 na dva sčítance, které umíme dělit dvěma a počítáme: 34 : 2 = (20 : 2) + (14 : 2) = 10 + 7 = 17 zkouška: 17. 2 = 34 20 + 14 Vypočítej podobně: 84 : 7 = ___________________________ __________ 70 + 14 114 : 6 = ___________________________ __________ 60 + 54 195 : 3 = ___________________________ __________ ______

5 39.5 Procvičení násobení Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 2. 10 = ___ 2. 20 = ___ 7. 40 = ___ 2. 60 = ___ 3. 80 = ___ 7. 10 = ___ 5. 20 = ___ 9. 40 = ___ 6. 60 = ___ 5. 90 = ___ 5. 10 = ___ 8. 30 = ___ 6. 50 = ___ 5. 70 = ___ 4. 100 = ___ 9. 10 = ___ 3. 30 = ___ 4. 50 = ___ 8. 70 = ___ 7. 100 = ___ 2. 100 = ___ 2. 100 + 20 = ___ 50 + 40. 3 = ___ 100. 9 – 50 = ___ 7. 100 = ___ 5. 100 + 61 = ___ 20 + 60. 7 = ___ 100. 4 – 36 = ___ 5. 100 = ___ 8. 100 + 36 = ___ 30 + 50. 4 = ___ 100. 6 – 81 = ___ 9. 100 = ___ 3. 100 + 72 = ___ 80 + 30. 6 = ___ 100. 2 – 57 = ___ Vstupenka na koncert stála pro dospělého 80 Kč a pro dítě 50 Kč. Kolik Kč zaplatila za vstupné čtyřčlenná rodina se dvěma dětmi? výpočet: ______________________ odpověď: ___________________________________________________

6 39.6 Procvičení dělení Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 200 : 4 = ___ 560 : 8 = ___ 720 : 8 = ___ 19 : 4 = ___(_) 34 : 2 = ___ 100 : 5 = ___ 640 : 8 = ___ 490 : 7 = ___ 48 : 9 = _____ 45 : 3 = ___ 180 : 3 = ___ 280 : 7 = ___ 630 : 9 = ___ 30 : 8 = _____ 90 : 5 = ___ 160 : 4 = ___ 360 : 9 = ___ 540 : 6 = ___ 12 : 9 = _____ 64 : 4 = ___ 196 : 2 = ___ 190 : 5 = ___ 165 : 5 = ___ 141 : 3 = ___ 128 : 4 = ___ 172 : 4 = ___ Na statku měli 45 slepic a 3 krát méně hus. Kolik měli hus? Kolik je to celkem? slepic ___ hus ______________ výpočet ___________________ celkem _________________________ odpověď _____________________________________________________________ číslo609095758055657085 pětina

7 39.7 CLIL Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Divide: 65 : 5 = __ Sixty-five divided by five is ______________ 84 : 7 = __ Eighty-four divided by seven is ___________

8 39.8 Test znalostí Správné odpovědi: 1.c 2.d 3.b 4.c Test na známku Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika

9 39.9 Použité zdroje, citace 1.Kolektiv autorů. Matematika pro 3. ročník základních škol, 3. díl. Praha: Alter, 2004. 2.Obrázky z databáze klipart. 1.Kolektiv autorů. Matematika pro 3. ročník základních škol, 3. díl. Praha: Alter, 2004. 2.Obrázky z databáze klipart.

10 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 39.10 Anotace AutorMgr. Dana Krenková Období07 – 12/2012 Ročník3. ročník Klíčová slovaNásobení a dělení mimo obor násobilek, obor čísel 1 – 1000. AnotacePrezentace popisující postup při násobení a dělení mimo obor násobilek v oboru čísel 1 - 1000.


Stáhnout ppt "39.1 Násobení a dělení mimo obor násobilek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika."

Podobné prezentace


Reklamy Google