Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

75.1 Násobení a dělení desetinných čísel deseti a stem Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "75.1 Násobení a dělení desetinných čísel deseti a stem Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace."— Transkript prezentace:

1 75.1 Násobení a dělení desetinných čísel deseti a stem Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková Zopakuj si. Zapiš zlomky jako desetinná čísla. 3,3 ____ 3,9 7,15 ____ 7,70 2,65 ____ 2,9 4,2 ____ 8 6,7 ____ 7,6 21,53 ____ 22,19 5,70 ____ 5,7 9,35____ 9 Porovnej desetinná čísla,= JanIvanJakubLeošJiříSam nákup (Kč)19,5012,4024,7031,508,5077,60 zaokrouhlení

2 75.2 Násobení desetinných čísel deseti Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Pozoruj, co se stane s desetinnou čárkou. Násobíme-li desetinné číslo deseti, posuneme desetinnou čárku o 1 místo doprava. Bochník chleba stojí 26,50 Kč. Kolik Kč bude stát 10 takových bochníků? Jakubův krok je dlouhý 0,8 m. Kolik metrů ujde na 10 kroků? 26,50. 10 = 265,0 = 2650,8. 10 = ______ m6,33,58,120,736,0 dm Převádíme-li metry na decimetry, budeme počet metrů násobit / dělit deseti. Převádíme-li decimetry na centimetry, budeme počet decimetrů násobit / dělit deseti. dm3,21,832,26,50,17 cm

3 75.3 Násobení desetinných čísel stem Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Pozoruj, co se stane s desetinnou čárkou. Násobíme-li desetinné číslo stem, posuneme desetinnou čárku o 2 místa doprava. Žvýkačka stojí 2,50 Kč. Kolik Kč bude stát 100 žvýkaček? Model letadla je dlouhý 0,5 m. Ve skutečnosti bylo letadlo stokrát větší. Kolik metrů měřilo ve skutečnosti? 2,50. 100 = 250 0,50 (připíšeme nulu ). 100 = ______ m3,146,55,120,735,6 cm hl6,353,78,827,00,56 l Převádíme-li metry na centimetry, budeme počet metrů násobit / dělit stem. Převádíme-li hektolitry na litry, budeme počet hektolitrů násobit / dělit deseti.

4 75.4 Dělení desetinných čísel deseti Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Pozoruj, co se stane s desetinnou čárkou. Dělíme-li desetinné číslo deseti, posuneme desetinnou čárku o 1 místo doleva. Za 10 stejných tužek platily děti 56 Kč. Kolik Kč stála jedna tužka? Za 10 obalů zaplatily děti 6,50 Kč. Kolik Kč stál jeden obal? 56,0 : 10 = 5,60 = 5,6 přirozené číslo zapíšeme jako desetinné 56 = 56,0 06,50 : 10 = 0,650 = 0,65 pomocná nula pro posun desetinné čárky m Vypočítej: : 10 :10 385

5 75.5 Dělení desetinných čísel stem Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Pozoruj, co se stane s desetinnou čárkou. Dělíme-li desetinné číslo stem, posuneme desetinnou čárku o 2 místa doleva. Do obchodu přivezli 150 kg jablek. Prodavačka je má rozdělit do 100 sáčků tak, aby měly stejnou hmotnost. Jaká bude hmotnost jablek v jednom sáčku? 150,0 : 100 = 1,500 = 1,5 přirozené číslo zapíšeme jako desetinné 150 = 150,0 x 17 430 0,6 8 7,2 5,23 stokrát menší než x

6 75.6 Procvičení Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Vynásob desetinná čísla deseti (stem), šipkou vyznač posunutí desetinné čárky. 2,15. 10 = ______ 3,5. 10 = ______ 4,56. 100 = ______ 0,65. 10 = ______ 21,6. 10 = ______ 8,03. 100 = ______ 3,80. 10 = ______ 54,9. 100 = ______ 7,9. 100 = ______ Rozhodni, zda se jedná o dělení nebo násobení a doplň správně. 0,65 __ 10 = 6,5 4,7 __ 100 = 470 3,2 __ ___ = 32 7,6 __ 10 = 0,76 356 __ 100 = 3,57 5 __ ___ = 0,5 3,45 __ 10 = 34,5 0,25__ 100 = 25 64 __ ___ = 0,64 V jedné roli je 19,8 m látky. Do prodejny přivezli 10 rolí. Kolik metrů této látky dostali celkem?

7 75.7 CLIL Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 1 kilogramme - 28,20 crowns 10 kilogrammes - ____________ Count: 1 kilogramme - 12,70 crowns 100 kilogrammes - ____________ 100 kilogrammes - 1 950 crowns 1 kilogramme - ____________

8 75.8 Test znalostí Správné odpovědi: 1.b 2.c 3.c 4.d Test na známku Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika

9 75.9 Použité zdroje, citace 1.Kolektiv autorů. Matematika pro 5. ročník základních škol, 3. díl. Praha: Alter, 1998. 2.Obrázky z databáze klipart. 1.Kolektiv autorů. Matematika pro 5. ročník základních škol, 3. díl. Praha: Alter, 1998. 2.Obrázky z databáze klipart.

10 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 75.10 Anotace AutorMgr. Dana Krenková Období01 – 06/2013 Ročník5. ročník Klíčová slovaNásobení a dělení desetinného čísla deseti a stem AnotacePrezentace popisující postup při násobení a dělení desetinných čísel deseti a stem.


Stáhnout ppt "75.1 Násobení a dělení desetinných čísel deseti a stem Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace."

Podobné prezentace


Reklamy Google