Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

75.1 Násobení a dělení desetinných čísel deseti a stem Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "75.1 Násobení a dělení desetinných čísel deseti a stem Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace."— Transkript prezentace:

1 75.1 Násobení a dělení desetinných čísel deseti a stem Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková Zopakuj si. Zapiš zlomky jako desetinná čísla. 3,3 ____ 3,9 7,15 ____ 7,70 2,65 ____ 2,9 4,2 ____ 8 6,7 ____ 7,6 21,53 ____ 22,19 5,70 ____ 5,7 9,35____ 9 Porovnej desetinná čísla,= JanIvanJakubLeošJiříSam nákup (Kč)19,5012,4024,7031,508,5077,60 zaokrouhlení

2 75.2 Násobení desetinných čísel deseti Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Pozoruj, co se stane s desetinnou čárkou. Násobíme-li desetinné číslo deseti, posuneme desetinnou čárku o 1 místo doprava. Bochník chleba stojí 26,50 Kč. Kolik Kč bude stát 10 takových bochníků? Jakubův krok je dlouhý 0,8 m. Kolik metrů ujde na 10 kroků? 26, = 265,0 = 2650,8. 10 = ______ m6,33,58,120,736,0 dm Převádíme-li metry na decimetry, budeme počet metrů násobit / dělit deseti. Převádíme-li decimetry na centimetry, budeme počet decimetrů násobit / dělit deseti. dm3,21,832,26,50,17 cm

3 75.3 Násobení desetinných čísel stem Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Pozoruj, co se stane s desetinnou čárkou. Násobíme-li desetinné číslo stem, posuneme desetinnou čárku o 2 místa doprava. Žvýkačka stojí 2,50 Kč. Kolik Kč bude stát 100 žvýkaček? Model letadla je dlouhý 0,5 m. Ve skutečnosti bylo letadlo stokrát větší. Kolik metrů měřilo ve skutečnosti? 2, = 250 0,50 (připíšeme nulu ). 100 = ______ m3,146,55,120,735,6 cm hl6,353,78,827,00,56 l Převádíme-li metry na centimetry, budeme počet metrů násobit / dělit stem. Převádíme-li hektolitry na litry, budeme počet hektolitrů násobit / dělit deseti.

4 75.4 Dělení desetinných čísel deseti Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Pozoruj, co se stane s desetinnou čárkou. Dělíme-li desetinné číslo deseti, posuneme desetinnou čárku o 1 místo doleva. Za 10 stejných tužek platily děti 56 Kč. Kolik Kč stála jedna tužka? Za 10 obalů zaplatily děti 6,50 Kč. Kolik Kč stál jeden obal? 56,0 : 10 = 5,60 = 5,6 přirozené číslo zapíšeme jako desetinné 56 = 56,0 06,50 : 10 = 0,650 = 0,65 pomocná nula pro posun desetinné čárky m Vypočítej: : 10 :10 385

5 75.5 Dělení desetinných čísel stem Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Pozoruj, co se stane s desetinnou čárkou. Dělíme-li desetinné číslo stem, posuneme desetinnou čárku o 2 místa doleva. Do obchodu přivezli 150 kg jablek. Prodavačka je má rozdělit do 100 sáčků tak, aby měly stejnou hmotnost. Jaká bude hmotnost jablek v jednom sáčku? 150,0 : 100 = 1,500 = 1,5 přirozené číslo zapíšeme jako desetinné 150 = 150,0 x ,6 8 7,2 5,23 stokrát menší než x

6 75.6 Procvičení Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Vynásob desetinná čísla deseti (stem), šipkou vyznač posunutí desetinné čárky. 2, = ______ 3,5. 10 = ______ 4, = ______ 0, = ______ 21,6. 10 = ______ 8, = ______ 3, = ______ 54, = ______ 7, = ______ Rozhodni, zda se jedná o dělení nebo násobení a doplň správně. 0,65 __ 10 = 6,5 4,7 __ 100 = 470 3,2 __ ___ = 32 7,6 __ 10 = 0, __ 100 = 3,57 5 __ ___ = 0,5 3,45 __ 10 = 34,5 0,25__ 100 = __ ___ = 0,64 V jedné roli je 19,8 m látky. Do prodejny přivezli 10 rolí. Kolik metrů této látky dostali celkem?

7 75.7 CLIL Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 1 kilogramme - 28,20 crowns 10 kilogrammes - ____________ Count: 1 kilogramme - 12,70 crowns 100 kilogrammes - ____________ 100 kilogrammes crowns 1 kilogramme - ____________

8 75.8 Test znalostí Správné odpovědi: 1.b 2.c 3.c 4.d Test na známku Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika

9 75.9 Použité zdroje, citace 1.Kolektiv autorů. Matematika pro 5. ročník základních škol, 3. díl. Praha: Alter, Obrázky z databáze klipart. 1.Kolektiv autorů. Matematika pro 5. ročník základních škol, 3. díl. Praha: Alter, Obrázky z databáze klipart.

10 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Anotace AutorMgr. Dana Krenková Období01 – 06/2013 Ročník5. ročník Klíčová slovaNásobení a dělení desetinného čísla deseti a stem AnotacePrezentace popisující postup při násobení a dělení desetinných čísel deseti a stem.


Stáhnout ppt "75.1 Násobení a dělení desetinných čísel deseti a stem Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace."

Podobné prezentace


Reklamy Google