Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2."— Transkript prezentace:

1 ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR:Müllerová TEMATICKÁ OBLAST: Matematika NÁZEV DUMu:Absolutní hodnota z probraných funkcí POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu:21 KÓD DUMu:DM_FUNKCE_I_21 DATUM TVORBY:30.6. 2012 ANOTACE (ROČNÍK):Prezentace určena pro 2. ročník gymnázií (sexta). Jedná se o opakovací a procvičovací hodinu. Prezentace šetří čas a energii vyučujícího, kterou vyučující může využít pro kontrolu práce studentů.Některé snímky lze vytisknout a použít jako studijní materiál.

2 Kvadratická, lineární a mocninné funkce s absolutní hodnotou

3 Jedná se tedy například o funkce: Nejprve si ukážeme, jak lze obecně postupovat…

4 Místo funkce sestrojíme nejprve funkci (tj: bez absolutní hodnoty) Z definice absolutní hodnoty víme, že výsledkem je vždy číslo nezáporné (|a|≥ 0) a že absolutní hodnota ze záporného čísla je číslo opačné (|-3|= 3). Proto lze všechny záporné funkční hodnoty funkce f „překlopit“ nad osu x viz. výsledek. Řešení a):

5 Na základě příkladu a) zkuste sami zakreslit grafy funkcí: Řešení b):

6 Řešení c):

7 Načrtněte grafy následujících třech funkcí: (časový limit = 7min.)

8 Jak mají vypadat:

9

10

11 Zdroje: Program Funkce (verze 2.01)


Stáhnout ppt "ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2."

Podobné prezentace


Reklamy Google