Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2."— Transkript prezentace:

1 ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR: PhDr.Eva Hovorková Týlová TEMATICKÁ OBLAST: Francouzský jazyk, kvarta NÁZEV DUMu:Les achats I POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: 05 KÓD DUMu:EH_PRACE_S_TEXTEM_FJ_05 DATUM TVORBY: ANOTACE (ROČNÍK): DŮM 05 navazuje na DŮM 02, kdy matka v kempu poslala syna koupit bagetu. Děj se odehrává u pekaře. Druhý rozhovor se odehrává na trhu – sourozenci mají vyřídit nákup podle pokynů. Obě situace jsou dialogy pro 2, ale věty jsou přeházeny. Žák musí dialogy seřadit správně. V dialogu A by měl vyjít z toho, že nejdřív pozdraví prodavač, v dialogu B v případě potřeby je možno předem uvést, že základní položka nákupu jsou „abricots“. Po vyřešení správného pořadí vět v dialogu žák odpoví na několik jednoduchých otázek. Pozor – žák se také učí, že ne každá otázka má odpověď. METODICKÝ POKYN: Protože může být důležité klíčové slovo ve větě, je vhodné nabídnout slovník nebo nejdřív určitá slova procvičit. Po vyřešení mohou žáci obě situace zahrát jako scénku, obměnit, prodloužit, zkomplikovat. Například nemít dost peněz, mít jen velkou bankovku, chtít ochutnat, rozmyslet si položku, smlouvat.

2 5/ Les achats I Mets les phrases dans l´ordre, constitue le dialogue: A/ 1/ Non, un croissant au chocolat encore, s´il vous plaît. 2/ Tu prends ? 3/ Merci, au revoir. 4/ Oui, je vois. Je vous dois combien ? 5/ Voilà, c´est tout ? 6/ Bonjour, jeune homme. 7/ Ça fait 2 euros 60 alors. 8/ Une baguette bien cuite. 9/ Bonjour, monsieur. 10/ Au revoir. 11/ Ils sont délicieux aujourd´hui.

3 Solution: A/ 6, 9, 2, 8, 5, 1, 11, 4, 7, 3, 10

4 Dialogue A: Réponds aux questions : 1/ Qu´est-ce qu´on vend ? 2/ Où ? 3/ Pourquoi ? 4/ Combien ?

5 Solution: 1/ De la patisserie.Les baguettes, les croissants. 2/ A la boulangerie/chez le boulanger. 3/ On ne sait pas. 4/ Une baguette et un croissant au chocolat.

6 Text B Mets les phrases dans l´ordre, constitue le dialogue: B/ 1/ Ah oui, ils doivent être délicieux, ceux-là. 2/ Bon, si tu veux, on les prend, mais on ajoute un melon pour papa aussi. 3/ D´accord on continue, il y a plusieurs marchands. 4/ Oh, regarde ces abricots, j´en prends deux livres, hein ? 5/ D´accord, on y va. Bon jour, madame, combien vous vendez ces cerises ? 6/ Et en plus elle les vend 2 euros 10 seulement. 7/ Non, pas aujourd´hui, maman voulait des cerises noires. 8/ Oui, mais ells sont assez chères, non ? 6 euros 60. 9/ Là, la vielle dame à gauche – si on prend ses abricots?

7 Solution: B/ 4, 8, 3, 9, 1, 6, 2, 7, 5

8 Dialogue B: Réponds aux questions : 1/ Qu´est-ce qu´on vend ? 2/ Où ? 3/ Pourquoi ? 4/ Combien ?

9 Solution: 1/ Des fruits differents. 2/ Au marché. 3/ Maman a préparé le liste et envoyé ses enfants au marché. 4/ Deux livres d´abricots.

10 Zdroje: Vlastní práce autora. Jazyková kontrola provedena rodilým mluvčím.


Stáhnout ppt "ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2."

Podobné prezentace


Reklamy Google