Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2."— Transkript prezentace:

1 ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR:PhDr.Eva Hovorková Týlová TEMATICKÁ OBLAST:Francouzský jazyk, kvarta NÁZEV DUMu:Les achats II POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: 06 KÓD DUMu:EH_PRACE_S_TEXTEM_FJ_06 DATUM TVORBY: ANOTACE (ROČNÍK): DŮM 06 je určen pro kvartu a navazuje na DŮM 05. Dvojice mladých dívek nakupuje v přímořském letovisku v malých obchůdcích a na trhu, tentokrát řeší své zájmy. V dialogu A si dívky vzpomenou na slib, že pošlou pohlednici, v dialogu B zkusí i smlouvat. Dialog B začíná povzdechem, kolik stánků ještě neviděly. Dialog B je delší a náročnější, je proto vhodné na tuto skutečnost žáky upozornit. Podle zdatnosti třídy lze nabídnout slovník nebo seznámit žáky s několika náročnějšími slovy. Po sestavení obou dialogů žáci mohou ještě řešit otázky uvedené za řešením. METODICKÝ POKYN: Oba dialogy je možno sehrát jako scénku. Žáci mohou uplatnit svou fantazii a přidat další detaily, vymyslet další stánek, prodloužit smlouvání. Mohou přitom uplatnit jak své znalosti francouzštiny, tak zážitky a zkušenosti ze svých návštěv u moře.

2 6/ Les achats II Mets les phrases dans l´ordre, constitue le dialogue: A/ 1/ Tu as raison. Elle expose les cartes postales de ses clientes partout. 2/ A qui ? Je ne m´en souviens pas. 3/ Nadine, nous avons promis d´envoyer une carte postale. 4/ J´aime bien celle-ci avec la plage où nous nous sommes baignées le premier jour. 5/ A madame Jaubert, la coiffeuse de maman ! 6/ Alors, on choisit laquelle ?

3 Solution A/ 3, 2, 5, 1, 6, 4

4 Text B Mets les phrases dans l´ordre, constitue le dialogue: B/ 1/ 5 euros ? Et si je vous donne mes derniers 3 euros ? 2/ Mais non, pas de choses comme ça. Tu en as! 3/ 5 euros. Il vous ira très bien, ma belle. 4/ Pas de problème, il est à vous, mademoiselle. 5/ Là, il y a quelqu´un qui vend des vieux bouquins. 6/ Pouah! Les livres appartiennent à l´école. Nous sommes en vacances, voyons! 7/ Moi? Tu vois les maillots de bain et les lunettes de soleil là-bas au fond? 8/ Qu´il fait chaud! Et nous n´avons vu que la moitié de stands. 9/ Madame, vous vendez combien ce chapeau rose? 10/ T´es méchante, j´adore les livres! Et toi, tu cherches quoi ? 11/ Pourtant j´ai besoin d´un chapeau.

5 Solution B/ 8, 5, 6, 10, 7, 2, 11, 9, 3, 1, 4

6 Zdroje: Vlastní práce autora. Jazykovou kontrolu provedl rodilý mluvčí.


Stáhnout ppt "ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2."

Podobné prezentace


Reklamy Google