Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0236.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0236."— Transkript prezentace:

1 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0236 Tematická oblast: Statistika Autor: Ing. Dana Slatinská Téma: Dotazníky Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_ST_20_ Dotazníky Datum tvorby: 9.1.2013 Anotace (ročník): Prezentace je určena pro žáky 4.ročníku SŠ, slouží k procvičení učiva a ověření znalostí žáků Klíčová slova: Dotazník, respondent, vzorek Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“

2 DOTAZNÍK POTŘEBUJEME SI UJASNIT TO, CO CHCEME ZJIŠŤOVAT Dotazníky by měly být: objektivní – minimální působení na odpovědi standardní – jedna metoda pro různé osoby spolehlivé – stálost výsledků v čase validní – velká pravděpodobnost shody výsledku s realitou reprezentativní (20-40 osob, pro veřejné mínění 1000-2000 osob) přehledné – grafická úprava, typografie

3 Základní charakteristika dotazníků výhodou nevýhodou - použití pro velké množství lidí najednou, časově i prostorově vzdálených - využití statistických metod - časově nenáročný - ztráta osobního kontaktu - subjektivní metoda, subjekt se chce jevit lepším

4 RESPONDENTI dospělí lidé (různého pohlaví, vzdělání, s různými polit. názory, z města či vesnice) důležitá je kladná motivace – vysvětlení k čemu dotazník je, kde si budou moci přečíst výsledky,… Náhodným výběrem Kvótním výběrem (pouze ženy, 20-24let)

5 Typy dotazníků (dle odpovědí) Otevřené Uzavřené Polouzavřené Škálové Zaškrtávací seznamy Odpověď je podávána vlastními slovy (špatně se statisticky hodnotí) Jsou nabízeny 2 a více odpovědí Otázky typu "a další", "jiné" Výběr z hodnotící stupnice

6 Otázky v dotazníku musí být JASNÉ, SROZUMITELNÉ, PŘESNĚ FORMULOVANÉ, Řazení otázek v dotazníku Na začátku Uprostřed Na konci by měly být zařazeny zajímavé otázky, které upoutají pozornost respondenta by se měly nacházet stěžejní otázky, jejichž vyplnění vyžaduje soustředění otázky méně závažné

7 Navrhněte vlastní dotazník, sesbírejte data a statisticky je zpracujte Především nás zajímá velikost obuvi, kterou nosí žáci naší škole ve čtvrtých ročnících (dívky, chlapci). Vedlejší záležitostí pro nás budou druhy obuvi a jejich barvy, materiály a pod. Rozhodněte o způsobu sběru dat (osobně, elektronicky, telefonicky) Navrhněte dotazník - nejprve ve skupinkách, v další diskuzi dotazník dolaďte (otestujte si ho na sobě) Vlastní sběr dat i přehledné zpracování proveďte pro fiktivního výrobce obuvi Práček s.r.o., na jehož www stránkách budou výsledky zveřejněny (tj. informace pro respondenty).

8 Použitá literatura, zdroje: Dotazník - on line [online]. 2007 [cit. 2013-01-21]. Dostupné z: http://kisk.phil.muni.cz/wiki/Dotazn%C3%ADk PPT2XT [online]. 2012 [cit. 2013-01-21]. Dostupné z: http://www.ppt2txt.com/r/42d2e964/ Není-li uveden zdroj, je použitý materiál z vlastních zdrojů autorky.


Stáhnout ppt "Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0236."

Podobné prezentace


Reklamy Google