Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_895_5TR_HV Autor: Mgr. Monika Bittová.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_895_5TR_HV Autor: Mgr. Monika Bittová."— Transkript prezentace:

1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_895_5TR_HV Autor: Mgr. Monika Bittová 1

2 Název vzdělávacího materiáluHudební výrazové prostředky Číslo vzdělávacího materiáluVY_32_INOVACE_895_5TR_HV Číslo šablonyIII/2 AutorMonika Bittová, Mgr. Ročník5. dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVPHudební výchova TémaHudebně výrazové prostředky Očekávaný výstupŽák užívá hudebně výrazové prostředky v praxi Anotace (způsob použití)Inovovaný výukový materiál slouží k seznámení žáků s hudebními výrazovými prostředky Datum vytvořeníBřezen 2013 Druh výukového materiáluPrezentace v PowerPointu Klíčová slovaHudební výrazové prostředky Rozvíjené klíčové kompetenceKompetence k učení Použitá literatura a zdrojeVlastní, klipart CZ.1.07/1.4.00/ – EU Peníze školám METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU 2

3 Jsou to prostředky, které skladatel užívá k tomu, aby vytvořil novou skladbu. Mezi hudební výrazové prostředky patří: - melodie - rytmus - harmonie - dynamika - barva 3 - kontrast - gradace

4 Noty jsou seřazeny tak, že je vnímáme třeba jako písničku. Melodii si můžeme zazpívat nebo zahrát na nějaký hudební nástroj. Melodii, ale nemusíme jen zpívat nahlas. Určitě si umíte vzpomenout na nějakou vaši oblíbenou písničku a její melodie se vám v hlavě hned vybaví. 4

5 Rytmus jsou různě dlouhé noty a pomlky, jdoucí za sebou. Rytmus můžeme vytleskat, nebo vyťukat prstem do desky stolu. 5

6 Harmonie jsou různě postavené a pospojované akordy. Skladatel může použít akordy, které nám můžou znít vesele nebo smutně, v akordu může znít 3 nebo více tónů,... 6

7 Dynamika je síla zvuku. Dynamické označení určuje jak hlasitě máme hrát nebo zpívat. 7

8 Nejedná se o červenou, zelenou nebo modrou. Každý hudební nástroj, stejně jako každý člověk má vlastní charakteristický zvuk, podle kterého ho poznáme. Tomu říkáme barva zvuku. 8

9 Kontrast znamená opak, protiklad. Např. černá – bílá V hudbě např.rychle – pomalu silně – slabě dlouze - krátce 9

10 Gradace je postupné narůstání napětí (hudba směřuje k vrcholu). Skladatel využívá například zrychlování tempa, stupňování dynamiky,... 10

11 1. Vyjmenuj hudební výrazové prostředky? 2. Co je síla zvuku? 3. Co je rytmus? 4. Co je gradace? 5. Co je kontrast? 11 melodie, rytmus, harmonie, dynamika, barva, kontrast, gradace dynamika různě dlouhé noty a pomlky postupné narůstání napětí opak, protiklad


Stáhnout ppt "Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_895_5TR_HV Autor: Mgr. Monika Bittová."

Podobné prezentace


Reklamy Google