Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
B_EM 02 ELECTRONICKÝ MARKETING Pavel Kotyza, VŠFS
2
Agenda 1/ Marketingový koncept IT CRM (Information Technology Customer Relationship Management) jako součást moderního vztahového marketingu. Architektura komunikačního systému (EDI, API, internet, cloud based)
3
CRM
4
Rozcvička Co to je CRM? Je CRM nové nebo ne? Co je opakem Vztahového marketingu?
5
CRM Customer Relationship Management Vztahový marketing je Strategie navržená na podporu věrnost zákazníka, interakci a dlouhodobou podoru od něj. Takový management vztahu se zákazníkem (CRM) se zaměřuje více na udržení zákazníka než na jeho získání (akvizici).
6
Marketingový Koncept IT CRM (IS) jako nástroje pro vztahový marketing Vztahový marketing je navržen tak, aby rozvíjel silné vazby se zákazníky tím, že bude poskytovat informace přímo šité na míru jejich potřebám a zájmům a podporovat tak vzájemnou komunikaci. Tento přístup často končí vyšší mírou sdílení informace o firmě, opakovaným nákupům a vůlí poskytovat o sobě osobní informace na straně zákazníka.
7
Marketingový Koncept IT CRM (IS) jako nástroje pro vztahový marketing Vtahový marketing je opak transakčního marketingu. Transakční marketing se zaměřuje na zvýšení počtu jednotlivých prodejů. Většina společností kombinuje prvky obou konceptů vztahového a transakčního marketingu.
8
Otázka: Které CRM systémy znáte?
9
Které CRM systémy znáte? http://crm-software-review.toptenreviews.com/
10
Short introduction to IT CRM planning https://www.youtube.com/watch?v=Evt_uB4tZk0
11
Které parametry CRM jsou užitečné! Pohledem zákazníka Kontaktní údaje Socio/demografické údaje Platební metody Historie nákupů, hledání, prohlížení Pohledem produktu Kdo používá produkt - cílovka Sezónní nákupy Pohledem revenue COA CTR ROI
12
Které parametry jsou užitečné! Pohledem zákazníka Kontaktní údaje
13
Které parametry jsou užitečné! Pohledem zákazníka Socio/demografie
14
Které parametry jsou užitečné! Pohledem zákazníka Používané platební metody
15
Které parametry jsou užitečné! Pohledem zákazníka Historie nákupů, Co zákazník hledal Frekvencí nákupů
16
Které parametry jsou užitečné! Pohledem produktu Nejprodávanější produkty Sezónní nákupy
17
Které parametry jsou užitečné! Pohledem revenue COA
18
Které parametry jsou užitečné! Pohledem revenue CTR
19
What parameters are useful? Pohledem revenue ROI
20
ACHITEKTURA KOMUNIKAČNÍHO SYSTÉMU
21
Achitektura komunikačního systému EDI API Internet, cloud based
22
EDI Electronic data interchange EDI poskytuje technický základ pro komerční “konverzaci” mezi dvěma entitami, ať interními nebo externími EDI ustavuje paradigma kompletní elektronickou výměny dat, včetně přenosu, procesu zpracování zpráv, formátu dokumentů a druhu softwaru pro interpretaci a zobrazení dokumentů. EDI standardy popisují rozličné formáty elektronických dokumentů a vztahy mezi nimi.
23
EDI ”Odebírání nepotřebných procesních úkolů podporuje celý dodavatelský řetězec a poskytuje zlepšení ve výkonnosti a managementu nákladů. "
24
10 kroků k efektivnímu EDI Step 1: Develop the organisational structure Your first action is to ensure that you have access to the correct skills. Develop EDI coordinators and teams that will drive the program through your organization Step 2: Undertake a strategic review The business areas that benefit most from EDI deployment vary by organization. A strategic review identifies where EDI has greatest potential in your business Step 3: Conduct in-depth analysis An accurate analysis of costs and projected payback when implementing EDI is essential. Step 4: Develop a business-focused EDI solution Selecting the correct EDI solution for your business requires an in-depth understanding of both the technical and business issues – for you and your trading partners. Step 5: Select the correct EDI network provider (VAN) Most organisations find using an EDI provider makes the best business and financial sense. Selecting the correct provider for your business is imperative.
25
10 kroků k efektivnímu EDI Step 6: Integrate EDI with the business How an EDI system is designed and developed depends on the amount of custom work required and the amount of internal systems with which data are shared. Step 7: Integrate data across the business Most applications impose their own data structures. The data from internal/external systems need to be analyzed in order to ensure they translate into your EDI system. Step 8: Undertake data mapping To ensure the smooth flow of information between internal applications and trading partners, documents need to be mapped to allow effective data transmission. Step 9: Establish a pilot project Before your EDI system goes live within your entire trading community, it is important to select a small number of partners to test the system in ‘near live’ conditions. Step 10: Roll out EDI to trading partners The last action is to implement EDI across your trading partners. This should be achieved in a staged manner that reflects your current business priorities.
26
API Application programming interface Server-side A server-side web API is a programmatic interface to a defined request-response message system, typically expressed in JSON or XML, which is exposed via the web—most commonly by means of an HTTP-based web server. request-responseJSON XML HTTP Mashups are web applications which combine the use of multiple such web APIs. Mashupsweb applications Client-side There are a number of client-sides web APIs that have been developed (mostly targeting standardized JavaScript bindings to functionality within a web browser).client-sidesJavaScriptweb browser The Mozilla Foundation created their WebAPI specification which is designed to help replace native mobile applications with HTML5 applications.Mozilla FoundationHTML5
27
Java 4-ever https://www.youtube.com/watch?v=RnqAXuLZlaE
28
Internet, cloud based Jak se dnes přihlašujete do různých e-shopů, serverů? Google, vKontaktě, Facebook, Twitter, LinkedIN, OpenID
29
DÍKY ZA POZORNOST
30
Příští týden: Typologie B2B and B2C e-business a e-procurementu Efectivní data mining jako zdroj relevantních dat o potřebách zákazníků Doporučená literatura: Sun Tzu – Art of War / Umění války
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.