Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

B_EM 02 ELECTRONICKÝ MARKETING Pavel Kotyza, VŠFS.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "B_EM 02 ELECTRONICKÝ MARKETING Pavel Kotyza, VŠFS."— Transkript prezentace:

1 B_EM 02 ELECTRONICKÝ MARKETING Pavel Kotyza, VŠFS

2 Agenda  1/ Marketingový koncept IT CRM (Information Technology Customer Relationship Management) jako součást moderního vztahového marketingu.  Architektura komunikačního systému  (EDI, API, internet, cloud based)

3 CRM

4 Rozcvička  Co to je CRM?  Je CRM nové nebo ne?  Co je opakem Vztahového marketingu?

5 CRM  Customer Relationship Management  Vztahový marketing je Strategie navržená na podporu věrnost zákazníka, interakci a dlouhodobou podoru od něj.  Takový management vztahu se zákazníkem (CRM) se zaměřuje více na udržení zákazníka než na jeho získání (akvizici).

6 Marketingový Koncept IT CRM (IS) jako nástroje pro vztahový marketing  Vztahový marketing je navržen tak, aby rozvíjel silné vazby se zákazníky tím, že bude poskytovat informace přímo šité na míru jejich potřebám a zájmům a podporovat tak vzájemnou komunikaci.  Tento přístup často končí vyšší mírou sdílení informace o firmě, opakovaným nákupům a vůlí poskytovat o sobě osobní informace na straně zákazníka.

7 Marketingový Koncept IT CRM (IS) jako nástroje pro vztahový marketing  Vtahový marketing je opak transakčního marketingu.  Transakční marketing se zaměřuje na zvýšení počtu jednotlivých prodejů. Většina společností kombinuje prvky obou konceptů vztahového a transakčního marketingu.

8 Otázka:  Které CRM systémy znáte?

9 Které CRM systémy znáte? http://crm-software-review.toptenreviews.com/

10 Short introduction to IT CRM planning https://www.youtube.com/watch?v=Evt_uB4tZk0

11 Které parametry CRM jsou užitečné! Pohledem zákazníka Kontaktní údaje Socio/demografické údaje Platební metody Historie nákupů, hledání, prohlížení Pohledem produktu Kdo používá produkt - cílovka Sezónní nákupy Pohledem revenue COA CTR ROI

12 Které parametry jsou užitečné!  Pohledem zákazníka  Kontaktní údaje

13 Které parametry jsou užitečné!  Pohledem zákazníka  Socio/demografie

14 Které parametry jsou užitečné!  Pohledem zákazníka  Používané platební metody

15 Které parametry jsou užitečné!  Pohledem zákazníka  Historie nákupů,  Co zákazník hledal  Frekvencí nákupů

16 Které parametry jsou užitečné!  Pohledem produktu  Nejprodávanější produkty  Sezónní nákupy

17 Které parametry jsou užitečné!  Pohledem revenue  COA

18 Které parametry jsou užitečné!  Pohledem revenue  CTR

19 What parameters are useful?  Pohledem revenue  ROI

20 ACHITEKTURA KOMUNIKAČNÍHO SYSTÉMU

21 Achitektura komunikačního systému  EDI  API  Internet, cloud based

22 EDI Electronic data interchange  EDI poskytuje technický základ pro komerční “konverzaci” mezi dvěma entitami, ať interními nebo externími  EDI ustavuje paradigma kompletní elektronickou výměny dat, včetně přenosu, procesu zpracování zpráv, formátu dokumentů a druhu softwaru pro interpretaci a zobrazení dokumentů.  EDI standardy popisují rozličné formáty elektronických dokumentů a vztahy mezi nimi.

23 EDI ”Odebírání nepotřebných procesních úkolů podporuje celý dodavatelský řetězec a poskytuje zlepšení ve výkonnosti a managementu nákladů. "

24 10 kroků k efektivnímu EDI Step 1: Develop the organisational structure  Your first action is to ensure that you have access to the correct skills. Develop EDI coordinators and teams that will drive the program through your organization Step 2: Undertake a strategic review  The business areas that benefit most from EDI deployment vary by organization. A strategic review identifies where EDI has greatest potential in your business Step 3: Conduct in-depth analysis  An accurate analysis of costs and projected payback when implementing EDI is essential. Step 4: Develop a business-focused EDI solution  Selecting the correct EDI solution for your business requires an in-depth understanding of both the technical and business issues – for you and your trading partners. Step 5: Select the correct EDI network provider (VAN)  Most organisations find using an EDI provider makes the best business and financial sense. Selecting the correct provider for your business is imperative.

25 10 kroků k efektivnímu EDI Step 6: Integrate EDI with the business  How an EDI system is designed and developed depends on the amount of custom work required and the amount of internal systems with which data are shared. Step 7: Integrate data across the business  Most applications impose their own data structures. The data from internal/external systems need to be analyzed in order to ensure they translate into your EDI system. Step 8: Undertake data mapping  To ensure the smooth flow of information between internal applications and trading partners, documents need to be mapped to allow effective data transmission. Step 9: Establish a pilot project  Before your EDI system goes live within your entire trading community, it is important to select a small number of partners to test the system in ‘near live’ conditions. Step 10: Roll out EDI to trading partners  The last action is to implement EDI across your trading partners. This should be achieved in a staged manner that reflects your current business priorities.

26 API  Application programming interface  Server-side  A server-side web API is a programmatic interface to a defined request-response message system, typically expressed in JSON or XML, which is exposed via the web—most commonly by means of an HTTP-based web server. request-responseJSON XML HTTP  Mashups are web applications which combine the use of multiple such web APIs. Mashupsweb applications  Client-side  There are a number of client-sides web APIs that have been developed (mostly targeting standardized JavaScript bindings to functionality within a web browser).client-sidesJavaScriptweb browser  The Mozilla Foundation created their WebAPI specification which is designed to help replace native mobile applications with HTML5 applications.Mozilla FoundationHTML5

27 Java 4-ever https://www.youtube.com/watch?v=RnqAXuLZlaE

28 Internet, cloud based  Jak se dnes přihlašujete do různých e-shopů, serverů? Google, vKontaktě, Facebook, Twitter, LinkedIN, OpenID

29 DÍKY ZA POZORNOST

30 Příští týden:  Typologie B2B and B2C e-business a e-procurementu  Efectivní data mining jako zdroj relevantních dat o potřebách zákazníků Doporučená literatura:  Sun Tzu – Art of War / Umění války


Stáhnout ppt "B_EM 02 ELECTRONICKÝ MARKETING Pavel Kotyza, VŠFS."

Podobné prezentace


Reklamy Google