Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ISSS 3.4.2007 Pavel Kopecký, Zlínský kraj Václav Mařík, Marbes consulting s.r.o.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ISSS 3.4.2007 Pavel Kopecký, Zlínský kraj Václav Mařík, Marbes consulting s.r.o."— Transkript prezentace:

1 ISSS Pavel Kopecký, Zlínský kraj Václav Mařík, Marbes consulting s.r.o.

2 Cíle projektu vývoj, implementace, provoz a následná podpora systému pro elektronicky podporované postupy hlášení a vyřizování požadavků uživatelů s důrazem na IT procesy systém bude jediným kontaktním místem pro nahlášení požadavku v určených oblastech (IT, metodická pomoc, hospodářská správa,...) tvorba znalostní báze na základě zkušeností získaných z řešení požadavků uživatelské i administrátorské rozhraní přístupné přes webový prohlížeč

3 Helpdesk centrální úložiště uživatelských požadavků sběr relevantních informací – uzpůsobení vstupního formuláře podle typu požadavku navázání požadavku na podpůrné moduly, možnost využití číselníků externích aplikací modelování procesů – tvorba obecných workflow univerzální využitelnost pro požadavky mimo IT možnost sledování vytíženosti a kvality práce podřízených pracovníků

4 Helpdesk Zadavatel Řešitelé Znalostní báze

5 Helpdesk

6 Znalostní báze centrální úložiště znalostí získaných při řešení požadavků rozdělení báze na uživatelskou a expertní možnost vystavení části znalostní báze na Internetu zcela veřejně nebo registrovaným externím uživatelům diskusní fórum pod každým příspěvkem v bázi prohledání znalostní báze po odeslání požadavku, zobrazení relevantních požadavků centrální znalostní báze sdílená krajskými úřady

7 Znalostní báze

8 Moduly HW, SW a spotřební materiál moduly sloužící především pro podporu IT možnost rozšíření aplikace o vlastní moduly snadné zakomponování vlastních evidencí do menu aplikace modul Správa hardware a Správa software –správa IT majetku organizace –vazby na software –napojení na majetkové evidence (cíl) modul Spotřební materiál –sledování spotřeby materiálu pracovníky úřadu –podpora objednání při nedostatečné zásobě

9 Moduly HW, SW a spotřební materiál

10 Topologie třívrstvá architektura aplikační server s podporou webových služeb dotazování na data jazykem XPath databáze SQL (MSSQL/MySQL/ORACLE) webový server s podporou PHP (MS IIS/Apache) libovolný webový prohlížeč s podporou JavaScriptu

11 V současnosti... běžný provoz na krajích ČR neustálý rozvoj systému dodavatelem podle požadavků krajských úřadů krajské úřady rozšiřují systém o vlastní specifické moduly (rozpis z telefonní ústředny, grafické rozmístění IT techniky, monitorování tisku) úřady využívají systém pro komunikaci s externími uživateli (příspěvkové organizace, obce) systém je připraven pro nasazení na další orgány či organizace (zejména obce, města, magistráty a jimi řízené organizace)

12 Využití Helpdesku na Zlínském kraji Používané moduly: –Helpdesk –Znalostní báze –Hardware, Racky a Switche –Spotřební materiál –Centrální evidence zápisů z porad a úkolů (před dokončením) Používané moduly vytvořené na KUZK: –Přehled hovorného z pevných linek –Přehled hovorného z mobilních telefonů –Přehled tisků

13 Moduly vytvořené na KUZK

14 Využití Helpdesku na Zlínském kraji Helpdesk a Znalostní báze používá: –Oddělení informatiky – veškeré požadavky na IT –Oddělení hospodářské správy – požadavky a závady budovy –Odbor tiskový – žádosti o vizitky a propagační materiály –Odbor legislativní a právní – podpora správního řádu obcím II. a III.

15 Využití Helpdesku na Zlínském kraji Helpdesk v číslech: –Do modulu Helpdesk zadáno cca požadavků (od ) –V modulu HW evidováno: cca zařízení 10 racků 35 switchů –Znalostní báze obsahuje 160 záznamů

16 Využití Helpdesku na Zlínském kraji Přínosy helpdesku: –Jednotné místo k zadávaní požadavků pro oddělení informatiky –Historizace stavů řešení –Elektronické schvalování, převážně při žádostech o nové zařízení –Přesná evidence HW s možností navázání na racky a switche Změny v evidenci HW jsou předávány na hospodářskou správu –Přehledy hovorného za pevné linky a mobilní telefony Předávání vyúčtování do pokladny za soukromé hovory Statistiky protelefonovaných částek a sledování růstu nebo poklesu nákladů v průběhu roku –Využití znalostní báze pro ukládání návodů, jak pro oddělení informatiky, tak pro ostatní odbory a další subjekty

17 Kontaktní údaje Řešitel Zlínský kraj Pavel Kopecký Dodavatel Marbes consulting s.r.o. Václav Mařík


Stáhnout ppt "ISSS 3.4.2007 Pavel Kopecký, Zlínský kraj Václav Mařík, Marbes consulting s.r.o."

Podobné prezentace


Reklamy Google