Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Www.zlinskedumy.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.1007 AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Www.zlinskedumy.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.1007 AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2."— Transkript prezentace:

1 Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUMuTrh, práva spotřebitele - poptávka Stupeň a typ vzděláváníStřední odborná škola s maturitou Vzdělávací oblastEkonomika Vzdělávací obor63-41-M/01 Tematický okruhFinanční gramotnost Druh učebního materiáluVýukový materiál Cílová skupinaŽák,1.ročník Anotace Žáci 1. ročníku získají nové znalosti z oblasti poptávky a naučí se orientovat v základních pojmech. Vybavení, pomůcky- Klíčová slovapoptávka, graf poptávky, faktory ovlivňující poptávku, tržní rovnováha, graf tržní rovnováhy, příklad Datum TRH, PRÁVA SPOTŘEBITELE - POPTÁVKA

2 TRH, PRÁVA SPOTŘEBITELE Poptávka značka: D (demand) jedná se o množství zboží, které jsou kupující ochotní koupit za určitou cenu může se jednat o poptávku – individuální – množství, které je ochoten koupit jednotlivec – dílčí (tržní) – součet individuálních poptávek – agregátní - Další

3 TRH, PRÁVA SPOTŘEBITELE

4 Příklad Nakreslete graf poptávky. Jedná se o poptávku po cukru. Cena (Kč)Poptávané množství (kg)

5 TRH, PRÁVA SPOTŘEBITELE Faktory ovlivňující poptávku demografické změny – změny v počtech kupujících – věková struktura atd. změny velikosti důchodů – mzdy zaměstnanců – renta vlastníků půdy – úroky a zisky vlastníků kapitálu Další

6 TRH, PRÁVA SPOTŘEBITELE změny v preferencích – zvyky – móda – změny potřeb atd. změny cen jiného zboží – substitut - nahrazuje sledované zboží (jablka místo hrušek) – komplement - nutně doprovází sledované zboží (benzín + auto) Další

7 TRH, PRÁVA SPOTŘEBITELE Tržní rovnováha trh je v rovnováze, jestliže se nabídka rovná poptávce je to takový stav na trhu, kdy vše, co se vyrobí se i prodá – rovnovážná cena – cena, za kterou se nakupuje a prodává v případě rovnosti nabídky a poptávky – tržní cena – cena, za kterou se právě v daném okamžiku na trhu prodává a nakupuje – bod rovnováhy – protíná se zde nabídka s poptávkou, dochází k uspokojení prodávajících i kupujících, dochází také k vyčištění trhu Další

8 TRH, PRÁVA SPOTŘEBITELE Tržní rovnováha - graf

9 1. Charakterizujte poptávku. 2. Nakreslete graf poptávky. 3. Jaké mohou nastat změny velikosti důchodu? 4. Vysvětlete pojem tržní rovnováha.

10 ZDROJE A PRAMENY ZLÁMAL J., MENDL Z., Ekonomie nejen k maturitě, 1. díl. 1 vyd., ComputerMedia, ISBN: ŠVARCOVÁ J. a kol., Ekonomie - stručný přehled, 2012/2013. Zlín, CEED ISBN: Obrázky:


Stáhnout ppt "Www.zlinskedumy.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.1007 AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2."

Podobné prezentace


Reklamy Google