Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Petra Nováková Klára Škorpilová.  Klíčové prvky dnešní kultury - velmi silně ovlivňují chování současné společnosti  Výrazně působí na ekonomický i.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Petra Nováková Klára Škorpilová.  Klíčové prvky dnešní kultury - velmi silně ovlivňují chování současné společnosti  Výrazně působí na ekonomický i."— Transkript prezentace:

1 Petra Nováková Klára Škorpilová

2  Klíčové prvky dnešní kultury - velmi silně ovlivňují chování současné společnosti  Výrazně působí na ekonomický i sociální rozvoj  Přispívají k oživení méně rozvinutých zemí  Cíle: pomoci porozumět jiným kulturám, životním stylům a podporovat mír mezi lidmi

3  Dočasná událost s podrobně naplánovaným programem  Uveřejněna s dostatečným předstihem  Spjata se specifickým místem

4  Eventy krátkodobé (1 den): koňské dostihy, boxerské zápasy  Eventy střednědobé (několik dní): golfové turnaje  Eventy dlouhodobé (delší než týden): olympijské hry, MS ve fotbale, Tour de France

5  Eventy mezinárodní – olympijské hry, mistrovství světa ve fotbalu  Eventy „značkové“ – tenisový turnaj ve Wimbledonu  Eventy regionální – Barum rally, Velká pardubická  Eventy místní – lyžařské závody ve Špindlerově Mlýně

6  Největší a nejvýznamnější sportovní akcí  Letní OH  Zimní OH  Jednou za 4 roky

7 Olympijské kruhyOlympijská vlajka

8  Nejprestižnější klání, které má určit, který hráč (tým) daného odvětví je ten nejlepší na celém světě  Nejčastěji pořádáno ve sportovních odvětvích  Kategorie: např. ženy, muži, junioři, reprezentace do 21 let  Nesportovní odv. - MS ve vyjímání ježka z klece, MS v orbě, MS ve výcviku záchranných psů

9 MS ve vyjímání ježka z klece MS v orbě

10  Nejdůležitější soutěž mužských fotbalových družstev  Organizována svět. fotbal. konfederací FIFA  Finálový turnaj - nejsledovanější světovou sportovní událostí (předstihuje dokonce i OH)

11  Třítýdenní etapový cyklistický závod  Pořádán každoročně (nemění se země pořádání)  Zpravidla 20 etap  Přibližně 3,5 tisíc kilometrů

12

13 Mistrovství světa v ledním hokeji  Světový šampionát v ČSR pořádán devětkrát  V samostatné historii ČR pouze jednou (r. 2004)  Pořadatelská města –Ostrava, Praha  Velká úspěšnost (doposud 1. místo v návštěvnosti ze všech hok. šampionátů)

14  V ČR pořádáno 2x  r – Jánské lázně  r – Liberec (areál Ještěd a Vesec)  Vlna ostré kritiky  Negativní dopady na ČR

15

16  Mega eventy – obrovský ekonomický rozsah  Vysoké výdaje (výstavby sportovišť, infrastruktura, propagace…)  Cílem - ekonomický přínos  Úspěšné: OH v Sydney (zisk 958 mil. dolarů)  Neúspěšné: OH v Aténách a Calgary (zadlužily městskou kasu)

17 Významné sportovní události přivedou do pořadatelských měst velké davy lidí (turistů, zástupců medií, organizátorů a sportovců) Masový charakter akcí se odrazí do zvýšených infrastrukturních nároků

18  Budovány rozsáhlé komplexy (pro sportovce, organizátory či dobrovolníky)  V olympijském kontextu se mluví o tzv. olympijských vesnicích  Př. - při MS v klasickém lyžování Liberci byly využity zrekonstruované vysokoškolské koleje (po ukončení akce slouží svému původnímu účelu)

19  Mega eventy jsou charakteristické tím, že se nekonají pouze na jednom konkrétním místě  Přesuny sportovců i diváků mezi sportovišti vyžadují kvalitní rychlostní komunikace a vysokokapacitní hromadnou dopravu.  Nezbytností je také moderní letiště

20  Hostující města málokdy vystačí se současnou infrastrukturou sportovišť  Budování moderních sportovních stánků (pohodlné pro sportovce i diváky)  Důležité brát v úvahu využitelnost sportovišť po ukončení sportovní akce

21  HAMARNEHOVÁ, I. Geografie cestovního ruchu : Evropa., s. ISBN  rie-z-mistrovstvi-sveta-v-klasickem- lyzovani-liberec-2009/  _hry  JURČÁK, M. Význam sportovních akcí pro cestovní ruch

22


Stáhnout ppt "Petra Nováková Klára Škorpilová.  Klíčové prvky dnešní kultury - velmi silně ovlivňují chování současné společnosti  Výrazně působí na ekonomický i."

Podobné prezentace


Reklamy Google