Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, 272 01 Kladno, www.1kspa.cz.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, 272 01 Kladno, www.1kspa.cz."— Transkript prezentace:

1 Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno, Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_VYA-1-16 Tematický celek (sada): Algoritmizace Téma (název) materiálu: Ukázkové příklady vývojových diagramů s použitím cyklů Předmět: Vývoj aplikací Ročník / Obor studia: 1.ročník/Informační technologie Autor / datum vytvoření: Ing. Bc. Jaroslava Horová/ Anotace: Žáci se seznámí s pojmem cyklus ve vývojových diagramech. Metodický pokyn: Určeno k prezentaci nebo samostudiu. 1

2  algoritmus, který vynásobí dvě čísla mezi sebou bez použití operace násobení  4 *  A * B A + A +…+A A sečteme B-krát  cyklus se známým počtem opakování  A, B – čísla, která máme mezi sebou vynásobit  C – proměnná, ve které budou mezivýsledky součtů a nakonec výsledek  I – řídící proměnná cyklu 2

3 3 Začátek C:= 0 Čti: A, B Proměnná C musí být na začátku nulová. Cyklus proběhne B-krát. Cyklus I: =1,B C:= C+A Konec cyklu Zobraz: C Konec Při každém proběhnutí cyklu se k C přičte další A.

4  A – dělenec zadaný zvenčí  B – dělitel zadaný zvenčí  C – proměnná, do které se ukládají mezivýsledky odečtů, nakonec v ní bude uložen podíl 4

5 5 Začátek C:= 0 Čti: A, B 1 Proměnná C musí být prázdná.

6 A:= A – B C:= C + 1 Zobraz: „Dělení nulou“ Zobraz: C Konec

7  nalezení největšího společného dělitele dvou kladných celých čísel 1. Jsou-li čísla stejná, jsou svým největším dělitelem. 2. Je-li číslo A větší, pak od něho odečteme B, dostaneme nové A. 3. Je-li větší B, pak od něho odečteme A, dostaneme nové B. 7

8  příklad pro čísla A = 30, B = A := A – B = 30 – 12 = 18 (A je teď 18, B stále 12) 2. A := A – B = 18 – 12 = 6 (A je teď 6, B stále 12) 3. B := B – A = 12 – 6 = 6 (A je 6, B je 6)  největší společný dělitel je 6  jestliže dojdeme k číslu 1, pak čísla nemají jiného dělitele než 1 8

9 9 Začátek Čti: A, B A:= A - BB:= B - A Zobraz: A Konec

10  VETA – strukturovaná proměnná, do které se načte celá věta  VETA[I] – I-tý znak proměnné VETA  I – řídící proměnná cyklu s pevným počtem opakování  POCZN – počet znaků – proměnná, do které se uloží číslo, které udává počet znaků ve větě  MEZ – počítadlo mezer 10

11 11 Začátek MEZ:= 0 Čti: VETA 1 Načte se celá věta. Vynuluje se počítadlo mezer.

12 12 1 Cyklus I: =1, POCZN VETA[I] = ˝ ˝ + - MEZ:= MEZ + 1 Konec cyklu Zobraz: „Počet slov“, MEZ + 1 Konec POCZN – celkový počet znaků ve větě. Nalezena mezera – počitadlo přičte jedničku. Slov je o jedno více než mezer, za MEZ se dosadí číslo, které je v proměnné MEZ.

13 Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoli další využití podléhá autorskému zákonu.  PŠENČÍKOVÁ, Jana. Algoritmizace. Kralice na Hané: Computer Media s.r.o., 2007, ISBN  Není-li uvedeno jinak jsou vývojové diagramy vlastní tvorby. 13


Stáhnout ppt "Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, 272 01 Kladno, www.1kspa.cz."

Podobné prezentace


Reklamy Google