Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR Konference „Export jako významný pilíř ekonomického.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR Konference „Export jako významný pilíř ekonomického."— Transkript prezentace:

1 Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR Konference „Export jako významný pilíř ekonomického růstu firem“ Ostrava,

2 Struktura prezentace: 1.Jak vypadá segment MSP? 2.Názory podnikatelů na podporu exportu malých a středních firem 3.Konkrétní návrhy AMSP ČR 4.Pozice českých exportérů 5.Stručně o AMSP ČR 6.Výsledky unikátních průzkumů k dalším oblastem podnikání

3 Malé a střední podniky tvoří v ČR 99,83 % všech firem Z celkového počtu fyzických a právnických osob tvoří MSP Zdroj: ČSÚ/MPO/2009 Meziroční pokles o 5,2 %.

4 Složení skupiny MSP: (Zdroj: ČSÚ) Mikrofirmy do 10 zaměstnanců 95,5 % Malé firmy do 50 zaměstnanců 3,7 % Střední firmy do 250 zaměstnanců 0,8 %

5 MSP zaměstnávají přes 2 miliony osob Malé a střední podnikání zajišťuje zaměstnání pro 61 % všech zaměstnanců v ČR

6 Malé a střední podniky v České republice: produkují:52 % výkonů produkují:55 % přidané hodnoty vyplácejí:56 % mezd produkují:51 % investic spotřebují:54 % dovozu produkují:39 % vývozu produkují:35 % HDP

7 Názory podnikatelů na podporu exportu MSP (1)  Průzkum AMSP ČR - září 2009 Výběrový vzorek:  firmy zaměstnanců,  obor průmysl,  celá Česká republika 85 % respondentů byly střední firmy s exportem více jak 5 let

8 Názory podnikatelů na podporu exportu MSP (2)  Exportní strategii České republiky zná pouze 9 % firem  O existenci České rady pro obchod a investice ví jen 16 % firem – nehájí zájmy MSP  82 % firem si myslí, že by bylo vhodné dočasně zahrnout do prioritních zemí sousední státy (Německo, Polsko, Slovensko)  Velká kritika podnikatelů k práci státních úřadů v zahraničí

9 Názory podnikatelů na podporu exportu MSP (3)  86 % firem nevyužívá služeb OEÚ  Zdlouhavost a nízká kvalita výstupů  Služeb CzechTrade využívá 38 % firem  Na rozdíl od OEÚ hodnoceny příznivěji, přestože se za jejich služby platí  Pouze 5 % MSP využívá produkty ČEB  Pouze 24 % MSP využívá produkty EGAP  Důvod: jsou drahé  Přetrvává názor, že jsou pro „velké“

10 Jaké služby státu v zahraničí firmám nejvíce chybí? Podpora marketingu, odbytu a akvizicePodpora marketingu, odbytu a akvizice Kvalitní rešerše firem, oborových sdružení a institucí vč. kontaktůKvalitní rešerše firem, oborových sdružení a institucí vč. kontaktů Rychlá dostupnost základních informací o trhuRychlá dostupnost základních informací o trhu Informace o daňově-právních aspektech podnikání v zemiInformace o daňově-právních aspektech podnikání v zemi Od OEÚ a ZK CzechTrade firmy očekávají jednoznačně kvalitní informace o trhu a profesionální přístup.

11 Návrhy AMSP ČR (1):  Důsledné, přehledné a pravdivé vyhodnocení Exportní strategie na léta finanční audit systému proexportní podpory v ČR  Přestat s kompetenčními spory MPO/MZV  Vymezit roli Českých center  Omezit roztříštěnost info zdrojů  Zpoplatnění služeb OEÚ  Zpřístupnění systém SINPRO

12 Návrhy AMSP ČR (2):  Neomezovat v krizi podporu exportu, zvláště MSP  Podporovat orientaci na dynamické trhy (Čína, Indie, Lat. Amerika), ALE  Sousední země jsou pro MSP klíčové !  Analyzovat skutečný zájem firem a vytížení příslušných úřadů v daných zemích

13 Pozice českých exportérů:  České MSP nereagují na globální trendy světového obchodu  Stále je patrná závislost na EU (více než 60%)  Inovace nejsou zásadním faktorem pro české vývozce (pouze 11 % firem v nich spatřuje potenciál)  Za konkurenční výhodu je považována tradice a cena  MSP podceňují riziko nezaplacení za dodané zboží a kurzové riziko  Zavedení eura již není prioritou

14 Kam nejčastěji vyvážíme: 1.Německo 2.Slovensko 3.Rakousko 4.Polsko 5.Maďarsko 6.Rusko 7.Francie 8.USA 9.Velká Británie 10.Bělorusko …. 14. Čína …. 18. Indie (zdroj: průzkum ČEB)

15 Nejperspektivnější země z pohledu českých exportérů: 1.Německo 2.Rusko 3.Slovensko 4.Čína 5.Polsko 6.USA 7.Rakousko 8.Francie 9.Indie 10.Japonsko (zdroj: průzkum HSBC bank)

16 AMSP ČR – KDO JSME? 3 pilíře: NEZÁVISLOSTNEZÁVISLOST ODBORNOSTODBORNOST PRAXEPRAXE Nejsme úřad.

17 AMSP ČR - kdo jsou naši členové:  Firmy bez omezení velikosti z různých oborů, z celé České republiky  Samostatné asociace, sdružení, cechy  Živnostníci  Banky a finanční instituce  Střední a vysoké školy  Agentury na výzkum trhu

18 AMSP ČR - kdo jsou naši členové: Nejvýznamnější obory:  Dopravní telematika  Výroba lodí  Metalurgie a strojírenství  Výroba plastů a gumy  Elektrotechnika  Stavební průmysl  Řemesla  Služby obecně a další K dnešnímu dni zastupuje AMSP ČR cca podnikatelských subjektů.

19 AMSP ČR – KDE zastupujeme zájmy podnikatelů? Připomínkové místo nové legislativyPřipomínkové místo nové legislativy Podnikatelská rada, tripartitaPodnikatelská rada, tripartita Česká rada pro obchod a investiceČeská rada pro obchod a investice odborné výbory, komise, rady při MPO, MPSV, MF, MŽP, …odborné výbory, komise, rady při MPO, MPSV, MF, MŽP, … Hodnotitelské komiseHodnotitelské komise Banky a finanční instituceBanky a finanční instituce MédiaMédia Na evropské scéně: UEAPME, NORMAPME, partneři …UEAPME, NORMAPME, partneři …

20 AMSP ČR - propagace malých a středních firem i živnostníků Prostřednictvím médií ocenit práci zejména malých firem a živnostníků, jejich nominace ZÁŠTITY UDĚLENÉ ASOCIACÍ:  Firma roku & Živnostník roku vyhlášené deníkem HN  Zlatá koruna (bankovní produkty)  Štiky českého byznysu (Coface)  HSBC grant pro exportéry (HSBC)

21 INFORMAČNÍ SERVIS pro malé a střední podniky: ové informace zaměřené na:  Legislativu s důrazem na MSP a živnostníky  Průzkumy  Trendy v oborech, přenos know-how ze zahraničí  Teritoriální informace, podporu exportu  Bankovní produkty a produkty pojišťoven  Marketing  Vzdělávání  Propagaci účasti v soutěžích MSP - nominace  Statistiku  Další produkty a nástroje ke snižování nákladů ve firmách

22 Členům poskytujeme: PORADENSTVÍ V OBLASTI: právní,právní, daňové,daňové, technických překážek obchodu,technických překážek obchodu, úvěrové (vč. záruk),úvěrové (vč. záruk), prevence pohledávek,prevence pohledávek, průmyslového a retailového pojištění,průmyslového a retailového pojištění, dotačních příležitostí,dotačních příležitostí, přístupu na zahraniční trhy,přístupu na zahraniční trhy, environmentální,environmentální, vzdělávání a řízení lidských zdrojů apod.vzdělávání a řízení lidských zdrojů apod.

23 Členům poskytujeme:  prostor pro vyjádření zájmů a problémů a součinnost při jejich řešení  Jednoduchou účast v projektech  Speciální balíčky a slev produktů i služeb partnerů AMSP  Účast na seminářích, workshopech, kontaktních setkáních podnikatelů, podnikatelských misí do zahraničí  Propagaci a podporu v rámci soutěží

24 Zpřístupnění účasti firem ve vzdělávacích projektech: Firmám nabízíme účast v projektech předkládaných AMSP ČR a financovaných z evropských zdrojů, a to zejména v oblasti vzdělávání zaměstnavatelů a zaměstnanců. Benefit pro členy: Veškerou administrativní zátěž nese AMSP ČR, firmy pouze vysílají své pracovníky na vybrané kurzy.

25 Grantový program pro členy AMSP ČR Hodnocení business plánů firem (z jakékoli oblasti), přidělení finanční odměny prvním třem místům. Právě probíhá, uzávěrka

26 Vládě, parlamentu a dalším státním subjektům nabízíme:  Výsledky unikátních průzkumů o názorech podnikatelů a skutečné situaci v malém a stř. podnikání  Návrhy řešení z praxe  Otevřenost a korektnost jednání  Apolitická stanoviska a názory

27 Institucím nabízíme:  Spolupráci  Práci na společných projektech  Vzájemné odborné konzultace  Společná stanoviska pro média … a firmám :

28 Nemusíte být hned naším členem… …staňte se pozorovatelem … zdarma, na 6 měsíců viz  Členství v AMSP ČR

29 „Jsme firmám blíž“ Děkuji za pozornost „Jsme firmám blíž“ Děkuji za pozornost Eva Svobodová, MBA generální ředitelka tel


Stáhnout ppt "Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR Konference „Export jako významný pilíř ekonomického."

Podobné prezentace


Reklamy Google