Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: 12. 9.2012 Název: VY_32_INOVACE_3.1.13.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: 12. 9.2012 Název: VY_32_INOVACE_3.1.13."— Transkript prezentace:

1 Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_ Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Téma: Rétorická úskalí - prezentace Anotace: Prezentace slouží k zopakování probraného učiva: Rétorická úskalí. Žáci si interaktivně, ústně i písemně opakují učivo, pracují analyticky s vlastními čtenářskými dovednostmi a znalostmi.

2 Verbální a neverbální komunikace v praxi Rétorická úskalí - prezentace Autor: Mgr. Dana Vicherková

3 Co je předpokladem úspěchu vyjednávání? Dokonalá příprava k jednání s partnerem. Příprava obsahu i formy jednání.

4 Jak vnímáme realitu? racionálně – rozumově, pomocí smyslů a představ.

5 Co řekl Cicero? Přesvědčivý řečník musí ovládnout rozum i cit.

6 Kdo byl zastáncem rozumového poznání? Antičtí filozofové

7 Co přinesl Platón a Descartes? K rozumovému vnímání přidávají vnímání pomocí smyslů a představ.

8 Co je to vyjednávání? Výměna různých sdělení mezi partnery.

9 Na co se máme při jednání zaměřit? Na sdělení s kognitivní (poznávací)! Na sdělení kreativní (intuitivní)!

10 Dvě mozkové hemisféry Levá hemisféra místo logiky, čísel, řeči, analýzy. Pravá hemisféra místo představ, místo pocitů.

11 Efektivnost smyslového vnímání 80% = zrak 10% = sluch 5% = čich zbývající = hmat, chuť

12 Povaha rozhovoru Symetrický rozhovor = kooperativní -dohodou, -shodou představ obou stran -teze z obou stran jsou harmonicky naplněny (harmonie v disonanci) = syntéza Asymetrický rozhovor = bez kooperace -vede k nesouladu, -vede k neúspěchu jednání -dochází k antitezím = dysharmonie

13 Dvě stránky řečového projevu Verbální - slovem a písmem Neverbální -komitativní (doprovází verbální komunikaci) -vlastní (specifické signály jedince)

14 Co nám prozradí úhel pohledu na partnera? Úhel pohledu Pohyb dopředu = zvýšená koncentrace Práce LH mozku Pohyb zpět = signál překvapení a emocí Práce PH mozku Pohyb do strany = pochybnost, nedůvěřivost, Nezdar v jednání

15 Důležitost naslouchání při jednání Aktivní naslouchání Zpracování slyšeného signálu Pasivní naslouchání Mizí bez upevnění informace (výstelková slova)

16 Argumentujme! Logická argumentace. Argumentace s příklady – induktivní. Argumenty z analogie a příčiny. Argumenty z autority.

17 Co je „nej“ při vyjednávání? 1.Pocit společného dosažení cíle. 2.Vzájemné uznání zájmů. 3.Vytvoření více alternativ před vynesením konečného rozhodnutí. 4.Vyhodnocení zájmů a návrhů podle objektivních kritérií.

18 Konec prezentace Název: Rétorická úskalí - prezentace Autor: Mgr. Dana Vicherková Zdroje: Čechová, M. a kol.: Český jazyk pro 1. ročník SOŠ, SPN, Praha: 2000 Adámková, Petra a kol.: Český jazyk a komunikace pro střední školy – 1. díl – Učebnice, Brno: Didaktis 2010


Stáhnout ppt "Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: 12. 9.2012 Název: VY_32_INOVACE_3.1.13."

Podobné prezentace


Reklamy Google