Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Úspěšní podnikatelé – jejich pohled na tajemství úspěchu Richard St. John: Osm tajemství úspěchu, a nejen z tohoto zdroje - Radek Karban.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Úspěšní podnikatelé – jejich pohled na tajemství úspěchu Richard St. John: Osm tajemství úspěchu, a nejen z tohoto zdroje - Radek Karban."— Transkript prezentace:

1 Úspěšní podnikatelé – jejich pohled na tajemství úspěchu Richard St. John: Osm tajemství úspěchu, a nejen z tohoto zdroje - Radek Karban

2 Vášeň Dělám to z lásky a ne pro peníze – pokud něco děláte z lásky, peníze přijdou samy. Angele GIULIANO, Malta: „Žít, když jsem naživu a spát, když jsem mrtvý!“

3 Vytrvalost – tvrdá práce VYTRVALOST- Vlastnost úspěšných je vytrvalost. Úspěch nepadne do klína náhodou, ale musíte si ho zasloužit, vydřít. Nestačí zkusit a doufat, že se podaří. Podařit se může, ale je to spíš „zázrak“. Častokrát je to neúspěch, ale je potřeba zkusit znovu a znovu. Jen nadměrným úsilím a pílí se dosáhne úspěchu. „Náš úspěch není v tom, že nepadneme, ale v tom, že vždy vstaneme, kdykoli padneme“. Konfucius (žil v 5 stol. př.n.l.)

4 Víra v úspěch a v sebe sama Bez víry to opravdu nepůjde. Věřit v úspěch, toužit po úspěchu. Neuspějete s podnikem, kterému nevěříte. Víra podnikatele vyzařuje z jeho tváře. Druzí musí být přesvědčení o jeho neochvějné víře. Teprve potom mu sami uvěří, ať je to zaměstnanec, zákazník. Víra je mocná věc. Věříte-li v sebe, vlastně „na to máte“. Trees LONCKE, Belgie: „Síla pozitivních myšlenek je nezměřitelná a nesmírně nutná pro chod podnikání“. „Všichni jsme jen výsledkem toho, o čem jsme přemýšleli.“ Buddha

5 Motivace Musím mít odpověď na jednoduchou otázku: Proč chci podnikat? To je vlastně motivace. Čím mám větší motivaci, tím je větší pravděpodobnost, že překonám překážky. Čím větší je motivace, tím větší oběti budu schopen přinést. Ivo BOSCAROL, Slovinsko: „Abyste se odlišili, určete si vždy hodně vysoké cíle“.

6 UČIT SE ZE SVÝCH CHYB Nebrat chybu jako pochybení, ale možnost a příležitost jak se zlepšit! Každá zkušenost posune podnikatele dále, i když je negativní. Je důležité si uvědomit příčinu vedoucí k chybě a zapamatovat si to. László BÓDI, MAĎARSKO: „Klidná moře nevychovávají šikovné námořníky“.

7 Být proaktivní Být proaktivní znamená převzít odpovědnost za to, že se věci stanou. Proaktivní lidé nic nevzdávají, vybírají jen jiné možnosti. Ptáme se sami sebe – Co já mohu udělat? Dagmar BOLLINFLADE, Německo: „Cokoliv se vám v životě stane, nikdy si nepřestaňte věřit“. Shahzad RANA, Norsko: „Nikdo nikdy nevytvoří budoucnost pro vás – vytvořte si ji sami!“

8 Umět se dívat kolem sebe Zkušenosti/známosti/kontakty získáte tím, že něco budete dělat. Je jedno co to bude, jestli smažíte „burgra u Meka“, skládáte boty v supermarketu anebo programujete v nějaké firmě. Záleží jen na vás, kolik si toho odnesete domů (myšleno nemateriálně). Každý životní okamžik, i nepříjemný, je přínosný, pokud si z něj umíte odnést nějakou tu zkušenost. Okoukat se toho dá opravdu hodně. Prakticky všude pokud se budete dobře dívat, můžete vidět jak funguje společnost. A jak funguje společnost je základ pro vaše podnikaní. Najděte si brigádu/práci na dohodu někde, kde to funguje!

9 „Co bohatí učí své děti a chudí ne“ Robert T. Kiyosaki Ve světě podnikání uspějí spíše odvážní než inteligentní (je- li strach příliš velký, génius je potlačen). V každém z nás je odvaha, brilantnost, nebojácnost. Na druhé straně máme strach, chceme bezpečí, nechceme riskovat. Když vyhraje tato strana, zabijeme svého génia. Neúspěch inspiruje vítěze a poráží poražené. Tajemství vítězů je, že porážka je inspiruje k výhře. Pro většinu lidí je strach z porážky mnohem větší, než radost z vítězství. Proto jsou opatrní a chudí. Vítězové nemají strach z prohry, ale poražení ano. Neúspěch je součástí úspěchu. Lidé, kteří se vyhýbají neúspěchu, se také vyhýbají úspěchu. Ante MANDIC, Chorvatsko: „Úspěch je dítětem odvahy“.

10 Naslouchání Naslouchání je důležitější než mluvení. Naslouchejte zaměstnancům, naslouchejte podřízeným. Chytrý manažer/podnikatel více dopřává sluchu ostatním, než se předvádí se svými „chytrostmi“. Naslouchejte okolí – platí i obecně pro soukromý život. Jenom tak se můžete více naučit. Nejenom naslouchejte, přímo vyzývejte dotazy a zajímejte se o odpovědi.

11 Síla daru „Když něco chceš, musíš nejdřív dát“. Kdykoliv vám něco „chybí“ nebo to „potřebujete“, nejdříve to darujte a vrátí se vám to mnohonásobně. To platí na peníze, úsměv, lásku, přátelství.


Stáhnout ppt "Úspěšní podnikatelé – jejich pohled na tajemství úspěchu Richard St. John: Osm tajemství úspěchu, a nejen z tohoto zdroje - Radek Karban."

Podobné prezentace


Reklamy Google