Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, 357 35 Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0367 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, 357 35 Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0367 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím."— Transkript prezentace:

1 Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Pořadí šablony a sada: 19 Česká republika Materiál: VY_32_INOVACE_ČR.19 Vytvořený ve školním roce: (datum) Téma: Podnebí České republiky. Předmět a třída: zeměpis, tercie osmiletého gymnázia Anotace: Výukový materiál prostřednictvím otázek seznamuje žáky s kapitolou „Podnebí a počasí ČR“. Žáci pracují s atlasem ČR. Zadání a řešení součástí prezentace. K práci vyučující využívá interaktivní tabuli. Autor: Mgr. Stanislav Srba Klíčová slova: podnebí, podnebný pás, podnebné faktory, klimatické oblasti, pranostika, klimadiagram, srážkový stín, teploměr Ověřený dne:

2 Studený (polární) subpolární mírný subtropický Teplý (tropický) subtropický mírný subpolární Studený (polární) Českou republiku vlož do správného podnebného pásu. Česká republika

3 Zeměpisná šířka Vzdálenost od oceánu Nadmořská výška (orientace georeliéfu) Převládající směr větru Mořské proudy Převládající tlakové útvary Vegetační kryt Činnost člověka Faktory ovlivňující podnebí. intenzita slunečního záření, mírný pás oceánské, přechodné, kontinentální klima návětrnost svahů západní proudění vegetace, voda. anticyklona, cyklona zástavba K faktorům ovlivňující podnebí přiřaď patřičné pojmy. Golfský, Peruánský

4 Zeměpisná šířka Vzdálenost od oceánu Nadmořská výška (orientace georeliéfu) Převládající směr větru Mořské proudy Převládající tlakové útvary Vegetační kryt Činnost člověka Faktory ovlivňující podnebí. intenzita slunečního záření, mírný pás oceánské, přechodné, kontinentální klima návětrnost svahů západní proudění Anticyklona, cyklona zástavba Golfský, Peruánský vegetace, voda

5 Klimatické oblasti České republiky – hypertextový odkaz Podle mapy okomentuj rozložení podnebných oblastí v České republice. Jaký faktor především ovlivňuje rozmístění klimatických oblastí?

6 Tři základní klimatické oblasti: Rozmístění klimatických oblastí ovlivňuje především nadmořská výška. Teplá oblast Mírně teplá oblast Studená oblast Mělník Boží Dar Ostrava Přiřaď města ke klimatickým oblastem.

7 Svatý Martin přijede na bílém koni. Medardova kápě 40 dní kape. Lucie noci upije a dni nepřidá. Svatá Anna chladna zrána. Na svatého Jiří vylézají hadi a štíři. 8. červen 24. duben 11. listopad 26.červenec 13. prosinec K pranostikám se pokus přiřadit správný den v roce.

8 Svatý Martin přijede na bílém koni. Medardova kápě 40 dní kape. Lucie noci upije a dni nepřidá. Svatá Anna chladna zrána. Na svatého Jiří vylézají hadi a štíři. 8. červen 24. duben 11. listopad 26.červenec 13. prosinec

9 o r k á n s m o g v í t r m l h a k li m a Podaří se Ti složit pět pojmů souvisejících s podnebím?

10 orkán vítr smog mlha klima

11 Pracuj s klimadiagramem. Urči měsíc s nejvyšší teplotou, nejnižší teplotou, s nejvyššími, nejnižšími srážkami… Obr. 1

12 Co znázorňuje kruhový diagram? Obr. 2

13 Jak se nazývá meteorologický jev znázorněný na obrázku? Obr. 3

14 Vyber příklad oblasti srážkového stínu v České republice: Žatecko Rakovnicko Mělnicko Pardubicko

15 Na návětrné straně prší více než na straně závětrné. Která strana je závětrná, návětrná strana? Obr. 4

16 Svítí v průběhu roku slunce častěji na západě Čech nebo na jihovýchodní Moravě? Obr. 5

17 Obr. 6 Obr. 7 Porovnej následující klimadiagramy.

18 synoptická Značení atmosférických front: 1. Studená fronta; 2. Teplá fronta; 3. Okluzní fronta; 4. Stacionární fronta. Výstupky označují směr pohybu fronty. Této mapě se říká Pokus se z mapy vyčíst nějaké informace. Obr. 8 Obr. 9. Přenes do pozadí.

19 teploměr srážkoměr barometr anemometr hygrometr Jak se jmenují a k čemu slouží přístroje na obrázcích? Obr. 10 Obr. 13 Obr. 12 Obr. 11 Obr. 14

20 teploměr srážkoměr barometr anemometr hygrometr

21 Poznáš, co je na obrázku? Obr. 15

22 Ukazatel směru větru. Obr. 16 Obr. 18 Obr. 17

23 Roční úhrn srážek v České republice. Podle mapy okomentuj rozložení srážek v České republice.

24 1) OBERDORF, Falk. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 2) CARDENAS, Daniel. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 3) KAGEE. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 4) MIRACETI. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 5) SOLAR GIS. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 6) JÖRGM. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 7) JÖRGM. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 8) AIBISCHER, Markus. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 9) -XFI-. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 10) AUTOR NEUVEDEN. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 11) AUTOR NEUVEDEN. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

25 12) KÜHN, Stefan. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 13) LANGSPEED. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: barometer.jpg&filetimestamp= ) FR, Daniel. Wikipedia.cz [online]. [cit Obr ]. Dostupný na WWW: 15) Vlastní archiv 18) Vlastní archiv 17) Vlastní archiv 16) Vlastní archiv


Stáhnout ppt "Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, 357 35 Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0367 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím."

Podobné prezentace


Reklamy Google